vragen betreft bouwvergunningen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

vragen betreft bouwvergunningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:55

We moeten onze schaftkeet van de wei afhalen . Nu zaten we dus te denken aan iets anders maar wie is er thuis in de rechten en weet welke eisen worden gesteld aan iets waar je geen bouwvergunning voor nodig hebt . ? We dachten zelf aan een strand huisje of een thuis huisje ...

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:32

Daar heb je allemaal een vergunning voor nodig, helaas. Wat wel mag is iets op wielen, gewoon een oude caravan ofzo.

Margee

Re: vragen betreft bouwvergunningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:38

Volgens mij iets dat verplaatsbaar is, dus ik dacht ook aan een caravan.
Ik twijfel over een container, maar zit je in het donker.
Bel gewoon eens een andere gemeente op in de buurt, maak je ook geen slapende honden wakker....

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:46

dachten wij dus ook maar op de een of andere manier moet onze pipo wagen weg (zit een heel verhaal achter).... we moeten dus een alternatief zien te vinden .

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:20

Het gaat niet om bouwvergunningen, dat is pas de tweede stap.
Het gaat erom dat er een 'bouwblok' op het terrein moet zijn. Een bouwblok is een toewijzing in het bestemmingsplan dat er gebouwd mag worden. Pas als er een bouwblok is, kun je praten over bouwen. En dat kan dan met of zonder bouwvergunning moeten/mogen.

Op vrijwel geen één weiland in Nederland zit een bouwblok, maw, op vrijwel geen één weiland in Nederland mag je een bouwwerk plaatsen. Met of zonder vergunning.

Vraag het bestemmingsplan op van de grond, en kijk of er misschien een bouwbloktoewijzing is. Dat staat op de tekening die bij het bestemmingsplan hoort aangegeven. Zit er geen bouwblok op, dan kun je het wel vergeten. Een bouwblok 'aanvragen' op weiland kan in verreweg de meeste gevallen niet.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:23

Dat zit allemaal goed anders zou ik daarover mijn vraag stellen . Het is nu gewoon de vraag of je voor een caravan/strandhuisje geen of wel een bouwvergunning moet hebben .. (we hebben btw met een klein stukje in de PZC gestaan omdat het bestemmingsplan gewijzigd word )Ik vraag echt het advies van iemand in de rechten of thuis in de bouwvergunningen etc .

Lientje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:28

Hier een expert wat betreft bouwvergunningen. Een bouwwerk zonder bouwvergunning kan alleen worden geplaatst op een perceel bij een bestaand woning. Heb je dus alleen een weiland, maar behoort dat niet bij een op hetzelfde perceel gelegen woning, mag je dus geen bijgebouwtjes, schuurtjes of iets dergelijks zonder bouwvergunning plaatsen. Wees tevens voorzichtig met het advies een caravan of een trailer of iets dergelijks in het weiland te plaatsen. Er kunnen dan wel wielen onder zitten, maar het gaat om het plaatsgebonden karakter van het ding, ofwel, is het bedoeld om ter plaatse te functioneren.
Je kunt het beste even bij de gemeente langsgaan en bespreken wat de mogelijkheden zijn. Is jullie bouwwerk niet te legaliseren door een bouwvergunning, zit er waarschijnlijk helaas niks anders op dan het af te breken. Succes!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:32

Het zit zo . We hadden dingen illegaal gebouwd stallen etc maar die mogen nu . En worden gelegaliseert . Nu moet dus van de gemeente de schaftkeet weg . (een mooi groen ding wat niet heel erg opvalt ) .Daarvoor in de plaats moeten we toch echt iets hebben om onze zadels etc in op te bergen . Daarom vraag ik het me heel erg af .. Want we zitten nu een klein beetje met onze handen in het haar . Dit is trouwens wel een advies waar ik wat aan heb .. bedankt ... Maar stel dat er bouwvergunning is voor stallen ... mag je er dan wat bij bouwen ?

Lientje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:39

Waarschijnlijk schrijft het bestemmingsplan voor dat er een bepaald aantal vierkante meters aan bijgebouw (stal) is toegestaan. Dit kan dus de reden zijn dat de stallen wel kunnen worden gelegaliseerd, maar de schaftkeet niet meer. Msschien staat er iets anders op het perceel dat je kan afbreken zodat de schaftkeet kan blijven? Gezien het feit dat jullie nu al bekend zijn bij de gemeente en er al gehandhaaft wordt, zou ik me niet te veel zorgen maken over het feit of je slapende honden wakker maakt, dat zijn ze al. Ik zou, als ik jou was, bij de gemeente informeren en kijken welke mogelijkheden het bestemmingsplan biedt. Misschien ligt de schaftkeet buiten je bouwblok en kan ie wel worden gelegaliseerd als je hem binnen het bouwblok verplaatst. Maar dat zijn dingen die wij vanachter onze computer niet kunnen beoordelen, daarvoor moet je echt bij de gemeente zijn. Maar dit zijn een paar mogelijkheden die het probleem zouden kunnen zijn.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:06

wij hebben de zelfde problemen.
maar zou maar niets plaatsen want dan moeten straks je stallen ook nog weg.
onze stal staat ook legaal maar toch...

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 14:41

die worden gelegaliseert zoals gezegt .... we moeten bouwvergunning aanvragen maar die krijgen we dan ook zeg maar... ook het bestemmingsplan van de wei word daarvoor veranderd ...Het is allemaal een beetje appart maar mij leek in het begin dat juist die keet LEGAAL was .... schijnbaar niet dus .