boommaat wintec

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

boommaat wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 16:08

hoe meet je precies welke boommaat je nodig hebt voor je paard? de verschillende maten zijn :
Kammerweite 27/28 = gelb
Kammerweite 29 = grün
Kammerweite 30 = schwarz
Kammerweite 31 = blau
Kammerweite 32 = rot
Kammerweite 33/34 = weiß

Hoe meet je die kamerwijdte precies?

Jol1

Re: boommaat wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:26

Bij de ruitersportzaak waar je die bomen kunt kopen, hebben ze meestal zo'n speciaal meetgeval. Die zet je bij de schoft en daar kun je de juiste maat mee opmeten.

Renske_fjord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 16:48

de onze heeft dat niet. en als ze dat hadden vroeg ik het hier natuurlijk ook niet. Nog iemand wat info waar ik iets aan heb?

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:53

Ik denk dat zo een boommeter het beste hulpmiddel is, voor de rest weet ik het niet...

Voor een hele smal paard heb je een smalle boom nodig, de gele dus, voor een erg breed paard de witte, de meest voorkomende bij normaal gebouwde paarden zijn zwart en blauw dacht ik.

Jol1

Re: boommaat wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:16

Als je het precies wilt weten, zonder het zadel te passen, dan heb je toch echt die boommeter nodig. Die is speciaal van Wintec. Alle overige manieren wordt toch gokwerk. Je kunt anders ook met een zadel die goed op je paard past naar de winkel gaan en het dan een beetje schatten. In ieder geval vragen of je mag ruilen. De boom in het zadel doen en kijken hoe het ligt. Misschien kun je bij de winkel vragen of ze bij hun zadelleverancier om de meter willen vragen en anders misschien naar een winkel waar ze hem wel hebben?