BWP's werken niet graag???...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

BWP's werken niet graag???...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 19:34

Ik hoorde onlangs zeggen dat het eigen is aan een Belgisch Warmbloedpaard dat ze niet graag werken. Dat wanneer ze hun gangetje niet kunnen gaan ze erg koppig kunnen zijn tijdens het rijden....
Wat denken jullie daarvan?

Ik heb zelf een BWP en zolang we iets doen wat zij ook graag doet is er geen protest. Eens we iets gaan doen dat zij moeilijk vind, of gewoon niet graag doet, dan komt ze in protest... dus volgens mij zit er toch een stukje waarheid in. of dit nu bij alle BWP's zo is... dat weet ik niet. Ik denk dat het eerder een veralgemening is.

Wat vinden jullie

Urielle

Re: BWP's werken niet graag???...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:42

Ik vind het ook nogal een veralgemenisering

Waarop is het gebaseerd? Kijk het lijstje eens na van de BWP-dekhengsten, daar zie je vrijwel niks anders dan buitenlands bloed in de afstamming!
KWPN-ers, Holsteiners, Hannoveranen, Selle Francais, Oldenburgers....

In praktijk merk ik ook echt geen verschil tussen het rijden van een BWP-er of een KWPN-er. Best mogelijk dat er wat van die lamme flikkers tussen zitten die niet aan het werk willen, maar dat ligt vast niet aan het BWP-papiertje

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 20:03

dat dacht ik dus ook

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:14

Ik ben wel heel benieuwd wat er voor reden werd gegeven?

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:24

Er staat een Grand-Prixx BWP bij ons op stal en die wil altijd voor je werken.
Dus het zal er echt niet aan liggen dat het een BWP is want die is (net zoals Urielle zegt) gekruist met vanalles (komt op hetzelfde neer als een KWPN)

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:57

mijn BWP'er werkt alleen voor je als je een eerlijke en consequente ruiter bent, sommige noemen hem ene rotbok anderen noemen het ene werkwillig eerlijk paard...ligt toch 99% aan degene die erop zit
overigens is mn holsteiner iets koeler in dr kop en zijn de kwpn'ers die we hebben erg gericht op eten en hebben losse achterbeentjes

maar als je naar de papierne kijkt zie je dat er in de BWP'er veel gelders zit aan zn moeders kant en dan er in de kwpn'ers en de holsteiner ook overeenkomsten te vinden zijn dus ja, vind het ene beetje kort door de bocht om álle bwp'ers over 1 kam te scheren!

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:07

ik heb 2 bwpers gereden.De een was een vlug rill paardje(moeder was dan ook een franse volbloed) en de ander was een trage goedzak.verder heb ken ik verschillende bwper's en ik vind t doorgaand wel hele gemoedelijke paarden met een eerlijk karakter, alleen soms wat traag.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:11

Citaat:
Dat wanneer ze hun gangetje niet kunnen gaan ze erg koppig kunnen zijn tijdens het rijden....

die van mij is half BWP maar of dat nou met BWPers te maken heeft. Hij is wel liever lui dan moe En als hij iets anders moet doen dan hem dunkt komt nog welleens de bokkenpruik naar boven. Maar dan herinner ik hem even eraan dat ik de baas ben en dan is het gauw over