Ik heb een ezel bij huis staan samen met een Breeding stock en een shet. En ik zat eens te denken: het is een soort van famillie van elkaar en ze spelen met elkaar en staan bij elkaar. En een ezel balkt en een paard hinnikt kunnen ze elkaar dan wel begrijpen, dat het paard begrijpt wat er met balken bedoeld word en andersom?
Paarden gebruiken behalve hinnikken ook heel veel lichaamstaal d.m.v. de houding van het hoofd, de oren en de staart. Ik denk dat dit bij ezels ook hetzelfde is. Dus ik denk dat ze elkaars lichaamstaal wel 'verstaan'.
Ik denk hetzelfde als wat Delphi zegt. Voornamelijk via lichaamstaal. Als jouw pony met de oren plat en de tanden bloot op je ezel afgelopen komt zal de ezel echt niet denken... Hey! Die is lief.
Paarden Communiceren idd vooral veel met lichaamstaal en houding. Weet niet of een Ezel dit ook heeft, maar aangezien het verre familie is denk het wel
Ze kunnen elkaar vocaal niet verstaan, het is hetzelfde als een nederlander (die alleen nederlands spreekt) en een fransman (die alleen frans spreekt) samen in een kamer te zetten. Dmv lichaamstaal begrijpen ze elkaar, net als bij mensen.
Ok e bedankt, en we ontwormen idd vaker dan normaal en dan ook een spuit die tegen longworm werkt dan is er niks aan de hand. Want je hebt toch ook muildieren/ezels?