kruinen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

kruinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:59

hoi,

Ik vroeg me nou af, want ik hoor daar best veel over, is het nou echt waar dat paarden met meer kruinen lastiger zouden zijn?
Want ik ging mijn paard vandaag borstelen, en toen viel me ineens op dat zij ook 2 kruinen heeft.
Dus mijn vraag, twee of mer kruinen heeft dat iets met karakter te maken?

groetjes Rilla

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:01

Een paard met 2 kruinen schijnt gecompliceerder te zijn dan een paard met 1 kruin. Maar het hangt ook van de plaats van de kruinen en de rest van het hoofd af geloof ik. Iemand op bokt hier doet een karakteranalyse. Mijn merrie heeft 2 kruinen boven elkaar maar is erg lief hoor!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:01

ziggemans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:02

Het kan maar ik geloof er geen snars van!

bregje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:03

Ja het schijnt wel zo te zijn want mijn paard heeft maar een kruin en is een paard die erg makkelijk is in de omgang en alles en die van me moeder heeft er 3 en dat is veel moeilijker paard met erg veel keuren.
Maar het wil nog niet zeggen dat je paard meteen vals is vind ik.
Het schijnt dat het van de indianen af komt.
En ja aan de ene kant geloof ik het wel.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:53

Die van mij heeft 2 kruinen op het voorhoofd, 2 aan de rechterkant van de hals en 1 aan de linkerkant van de hals....

En.... Hij is gewoon erg lief

ellepel

Re: kruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:03

er was eens.........
een heel oud boertje

die vertelde mij, dat voor elke kruin op het hoofd een karakter staat...
een paard met 1 kruintje heeft 1 bepaald karakter.
paarden met meer kruinen, hebben meerdere karakters...

en t klopt ook nog.. mijn pony heeft er 1, die heeft gewoon 1 karakter type en dat is t het.

maar mijn vorige paard had er 2, vlak boven elkaar,dat paard kan o zo lief zijn, en t volgen de moment in een ontzettende boef veranderen, dan kwam zijn andere karaktertje om de hoek kijken zeg maar...

op een of andere gekke manier geloof ik die oude boer wel( die man wist echt alles!)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:22

omg, mijn nieuw aangekochte paard heeft drie kruinen!!
Tot dusver is hij gelukkig superbraaf, hopen dat er geen MPS achter zit

BabbieB

Re: kruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:24

Een poy bij osn op stal heeft twee kruinen op het voorhoofd onder elkaar. Op zich niet heel bijzonder, maar 1 van de 2 is een korenaar! Ben heel benieuwd wat dat zou willen zeggen, want als ik me het boek van Tellington-Jones goed kan herinneren, betekende een korenaar niet zoveel goeds...

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:11

Met een koren aar zou hij of zij een boeiende en interessante persoonlijkheid zijn, erg inteligent; staan er om bekend zelf staldeuren en ingewikkelde knopen los te kunnen maken geloof ik zelfs. Bij één van onze paarden klopt het echt helemaal!

1 kruin in het midden tussen de ogen wijst op een coöperatief en gewillig paard, betrouwbaar. Als de kruin iets naar links of naar rechts zit, dan is het paard iets minder ongelcompliceerd, maar toch nog wel betrouwbaar.

2 kruinen staat voor een iets minder stabiel karakter, maar veel hele goeie wedstrijdpaarden zouden 2 kruinen hebben...

Ik vind het vrij vaak kloppen, in combinatie met de andere uiterlijke kenmerken die Linda Tellington-Jones beschrijft. Eigenlijk ben ik vrij sceptisch over dit soort dingen, maar het is wel appart...