het andre paard is enkel door de week, de vrijdag, zaterdag en zondag is ze zelf thuis.
ikzelf kan door school enkel de woensdag, dus zou het een keer per week zijn (soms in de vakanties ook als zij school/blok heeft)
de belg is 9 jaar, die heb ik vorig jaar ingereden, en rij ik redelijk fanatiek. nu ligt dat veel kalmer wegens dracht, aan zes maand toonde ze geen zin meer om in de piste te lopen, dus nu doen we enkel nog buitenritjes.
de boulonnais van 2.5 zit helaas al ing het werk: nu en dan een kort buitenritje achter de belg, meer vraag ik ook niet.
de fries wordt pas deze zomer gestart (als ik het kan afhouden tenminste) en dan ook zo laat mogelijk.
nu ben ik ook slim genoeg om met de jonge paarden nog niet in de piste te werken, en veel rchte lijnen te doen buiten, dus ik schat dat ik binnen een jaar de jonge paarden wat intensiever kan laten werken (piste ipv buitenrit dus)
de belg is nu 8 maand drachtig, dus 26 maart is ze uitgerekend. ze is redelijk dominant, dus als het wat tegenzit kan ik er niks mee tot het veulen afgespeend wordt (wanneer dat zal zijn weet ik niet, want de eigenaar heeft geen ruimte meer
)
ik hoop om ze in de zomervakantie terug het werk op te bouwen, maar met wat pech kan ik ze pas in september/ oktober terug oppakken.
dus in principe zit ik zéker tot juli, als het niet later is, met paarden waarmee ik enkel kan buitenrijden, longeren, ed.
het gaat mij heus niet om het rijden alleen hoor, het zou moeten daarom gaan pak ik de beide jonge paarden al onder het zadel, en doe ik wat dressuurwerk met hun (en de eigenaar stemt daar zeker mee in, sterker, hij pusht mij wat om ermee te rijden)
maar ik vind het toch zonde, met de belg was ik goed op weg, zij leerde bij, ik leerde meer bij, en om dat nu zomaar meer dan een halfjaar weg te gooien, dat vind ik wat zonde.
het is voor mij toch een jaar verloren tijd, een jaar achterstand dat ik oploop.