zadels gestolen, overige thuis houden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

zadels gestolen, overige thuis houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 16:56

Ik zit een beetje in een dilemma. Vandaag zijn er bij ons de zadels gestolen op stal. Maar ze hebben het fryso zadel laten liggen, omdat ze die niet op waarde erkennen, ondanks deze ruim boven de 1000,- is.
Nu heeft de eigenaresse het zadel mee naar huis, voor het geval ze terugkomen. Maar hoelang moet ik dat blijven doen? Er is bekend dat ze na een paar weken terugkomen om de reeds nieuw aangeschafte zadels op te halen. Maar ik kan toch niet eeuwig met het zadel blijven zeulen. Ik moet op de fiets, want heb nog geen auto. De eigenaresse kan niet elke dag het zadel brengen en ophalen. Aan de ene kant heb ik zoiets van ja, ze hebben het zadel nu ook laten liggen, maar misschien nemen ze hem de volgende keer wel mee. Wat zullen jullie doen in deze situatie?

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:57

ik moet het ook elke dag doen, op de fiets. Oer irritant idd
Ik denk dat je je gewoon moet indenken dat je daarmee je zadel verdient ?

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:01

Ik zou ervoor (proberen te) zorgen dat mijn zadel op stal achter slot en grendel komt. Niet de zadelkamer op slot, maar voor elk paard een kast met tuig, poetsspullen, snoepjes, dat soort spul. Ook makkelijk als stalgenoten besluiten dat jou snoepjes wel erg lekker zijn. En dan de kasten op slot.

Als je de zadelkamer op slot doet, moet een zadeldief de deur forceren, daarna heeft ie alles voor 't grijpen. Als elk zadel afzonderlijk is opgesloten, moet de dief wel heel veel sloten forceren voordat ie ergens komt met z'n actie. En dat is veel risicovoller wat sporen achterlaten of gepakt worden betreft.

danielleXan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:04

je hebt als het goed is ook een speciale zadelsteud waarbij je het zadel net gemakkelijk kunt mee nemenmet een slot er op of zow. ik weet het niet precies maar er is wel zoiets

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:05

danielleXan schreef:
je hebt als het goed is ook een speciale zadelsteud waarbij je het zadel net gemakkelijk kunt mee nemenmet een slot er op of zow. ik weet het niet precies maar er is wel zoiets

Bedoel je zo'n zadelsteun die je op slot kan doen zegmaar? Daar heb ik namelijk ook weleens van gehoord.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 17:08

De zadelsteunen met slot aan die je aan de muur moet monteren rukken ze er zo vanaf en nemen ze je zadel met slot en al mee. Wij hebben op stal een rij kasten met elk gewoon een eigen hangslotje erop. Deze hebben ze gewoon kapot geknipt en een goed afsluitbare ruimte is op dit moment geen oplossing aangezien het een grote pensionstal is.

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:12

En een anti-diefstalchip laten aanbrengen in het zadel?
Daar heb ik wel eens wat over gehoord...
Dan kun je het zadel weer opsporen.
(Alsnog een heel gedoe, maar goed.)

R_MW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:21

ja ik herken je probleem Mijn paard staat op een pensionstal in eemnes. Ik heb mn zadel thuisliggen voor de zekerheid... Hoelang? Geen idee. Tot het weer wat veiliger voelt of totdat ze de daders hebben

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:39

ze hebben nu ook een antidiefstal kabel... als ze die doorknippen gaat er een onwijs harde sirene af...die pas stopt met de sleutel

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:48

*Roos* schreef:
Ik heb mn zadel thuisliggen voor de zekerheid... Hoelang? Geen idee. Tot het weer wat veiliger voelt of totdat ze de daders hebben

Kan je wachten tot st juttemis want de daders pakken ze niet.
En als deze daders gepakt worden dan komen er weer nieuwe troepen uit het oosten.

Citaat:
ze hebben nu ook een antidiefstal kabel... als ze die doorknippen gaat er een onwijs harde sirene af...die pas stopt met de sleutel

Dit lijkt me een goede oplossing.
Beetje schrikken voor de paardjes als het 's-nachts gebeurt maar voor een keer en voor het goede doel..

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:54

zal wel even kijken waar ik het vandaan had

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 17:55

he, ben je helderziend ofzo? wou het net vragen

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:57

Ben wel benieuwd naar die kabel.

Bij ons in de buurt zijn ook een heleboel zadels weggehaald, dus die van mij ligt ook thuis...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:59

Een grote gemene hond heeft igg geen zin, die voeren ze gewoon een stuk worst met slaapmiddel! Alarm en camera bewaking (duidelijk zichtbaar aanwezig) Altijd alle kruiwagens opruimen en toch een afsluitbare zadelkamer maken. Andere oplossing zie ik zo niet.

( of een speciale fietszadelsteun ontwerpen!)

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:02

amondi schreef:

Op je begagedrager met je snelbinders erover

Phrono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:07

Barvrouwke schreef:
amondi schreef:

Op je begagedrager met je snelbinders erover

Achterop in de fietstas? Zo heb ik mijn zadel wel een aantal keer vervoerd..

Echt niet te geloven die zadeldiefstallen..

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:11

hmm kan het niet meer vinden... maar meen dat het een keer in de divoza gids stond.. maar op de site kan ik niksvinden of in t boekievan horselover maar die kan ik nu 123 niet vinden.. zodra ik meerweet horen jullie t

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:16

Ik legde 't zadel meestal over m'n stuur. Als je 'n herenfiets hebt, kun je 'm op de stang leggen, alleen kun je dan wel heel sexy met je benen wijd gaan fietsen.

Hmmz, van de hangsloten doorknippen, daar was ik nog niet opgekomen... En bedenk niet zo snel 'n ander slot wat er zo op zou kunnen... Dan zou je 'n slot geintegreerd in de "deurklink" moeten hebben...

De sirenekabel klinkt ok, en how'bout bewegingssensoren in de zadelkamer? Dan moet je vooral niet vergeten de deur dicht te doen zodat de poes er niet in kan, maar 't kan wel...

Of van die dingen in 't wegdek die de banden lekmaken als je erover heen rijdt... Dan kunnen er geen auto's meer het terrein af zonder 'n pasje

Flore

Re: zadels gestolen, overige thuis houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:34

Mijn zadel ligt altijd thuis. Meestal kan ik wel met de auto maar gisteren moest ik op de fiets. Zadel achterop en ik heb geen snelbinders dus ik moest het de hele weg vasthouden (3,5 km). Dat is minder! Maar die kabel vind ik wel een goed idee.

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:44

Clitia schreef:
Of van die dingen in 't wegdek die de banden lekmaken als je erover heen rijdt... Dan kunnen er geen auto's meer het terrein af zonder 'n pasje

Yes yes, dat zal ze leren...
En dan komt de politie ze oppakken en staat ook met 4 lekke banden

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:43

Maar ze komen helemaal niet op je terrein, meestal hebben ze een oude deur bij zich. Die deur leggen ze over een sloot en dan pikken ze een kruiwagen en daarmee vervoeren ze de zadels. Busje blijft gewoon op een zijweg o.i.d. staan.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:49

Op de manege waar ik les rij met mijn pony zijn ook zadels gestolen, maar ze hebben 10 van de 20 laten liggen. Alleen de duure merkzadels namen ze mee. Daar hebben ze een nieuwe zadelkamer met stuk op 5 sloten in die deur zelf gemaakt. Anders kunnen toch ook gewoon alle eigenaren een sleutel ofzo?

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:30

En wat als je het zadel laat verzekeren? Als je je inboedelverzekering belt en een buitenshuis verzekering er extra bij laat verzekeren? Ik geloof ook dat je het zadel en andere spullen die in je kast liggen bij een paardenverzekering extra kan afsluiten.

Bij ons hebben ze trouwens gewoon alle kasten open gekregen hoor, we hadden geen gezamelijke zadelkamer.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:34

Wij zijn door de eigenaar van ons nieuwe stekkie gewaarschuwd dat alle stallen ooit eens aan de beurt zijn. Zijn advies was ook echt van als het kan leg je zadel thuis neer en neem het mee. Zeker ook omdat er veel evenementen zijn en er dus alle ruimte is om rond te snuffelen hoe je het beste alles mee kunt mozen.
Ik zeul er liever mee als dat ze me gloednieuwe zadel jatten

GeneralFlynn

Re: zadels gestolen, overige thuis houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:36

Ik heb ergens gelezen over een zadel klem,ik zal wel ff gaan zoeken voor je,dan kan je het zadel in je kast in een klem leggen,en die op slot doen...