Bestaat er ook nog nat/zacht beenwerk
??? Dat zie ik nl. nooit ergens staan...En hoe kan je voelen wat voor beenwerk je paard heeft?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
??? Dat zie ik nl. nooit ergens staan...
Anouar15 schreef:En hoe zit dat met schoefels? Heeft een paard dat een schiefel heeft, maar geen vocht droge benen?
Anouar15 schreef:Geen OCD.
Schiefels zijn harde bulten/bultjes op het bot door stoten.
Anouar15 schreef:Ik kan het niet zo goed uitleggen en kan ook even gen plaatje vinden.
Het zijn een soort littekens op het bot, harde bultjes, als gevolg van het stoten van het been.
Meestal zit het op het pijpbeen. De schiefels zelf kunnen geen kwaad, alleen als ze rond de pees zitten en daardoor de pees belemmeren.
gekke_koei schreef:op afgekeurd door de veearts misschienniet, maar wel door geinteresseerden.
een flinke schiefel kan echt in je nadeel werken met de verkoop.
en ieder sportpaard een schiefel?? dat is nou niet echt waar. willem heeft er echt geen een, in hoeverre je hem een sportpaard kunt noemen, rij er wedstrijden mee en train er ook voor.
merel?? sportpaard op en top.. maar dan wel in endurance, schiefels?? nooit gehad.
ik heb op een pensionstal gewerkt, met vrij dure sportpaarden, schiefels?? ja een enkeling en daar werd dan ook helemaal hysterisch opgereageerd als een paard er 1 had.
maar die paarden kon je nmisschien op 3 vingers tellen..