Welk dressuurzadel is het diepst qua zit ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sansjo

Welk dressuurzadel is het diepst qua zit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 16:41

Ik heb sinds enige tijd een Euroriding Luxor zadel. Ik heb er een beetje pech mee. Is al vaak kapot geweest e.d. Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een ander zadel. Wat ik zoek is een zadel met een zeer diepe zit en waar ik dus echt "vast"kom te zitten. Dit omdat ik heel erg de neiging heb om te ver naar achteren ga zitten en mijn benen dan naar voren toe steek. Ook moet het zadel mij echt "dwingen" om rechtop te zitten. Wat denken jullie dat de beste keuze zal zijn?

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:49

zelf heb ik een Ainsley Vangard, omdat ik last heb van mijn onderrug moest ik een zadel hebben met een goede anatomische zit!

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:51

Ik zag in je profiel dat je een andelusier hebt. Ik denk dat een kieffer lusitano geen verkeerde optie is. Ikzelf had deze tot vandaag, maar meneer de zadelrover vond hem ook wel mooi :@
Het is wel een duur zadel, ik weet niet wat je kwijt wilt?
Ook heb ik een zadel van het tweespan een fryso en daar zit je zo vast als een huis op. Heerlijk zadel, diepe zit, goede wrong die er ook netjes uitziet. Tevens heeft ie een heerlijk zachte zit, voor luxebillen dus

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:51

als je echt voor een mega diepe zit gaat moet je voor de nieuwe kieffer gaan... volgens mij heet het model ATHENS

hesterve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:03

Zorg ook dat je de goede maat neemt .
Ik ben zelf niet zo groot en een 17 of 17.5 inch past mij het best
Als je lange benen hebt is 18 inch weer wat beter probeer
het uit (wel het zelfde model )voordat je een nieuw zadel koopt

Sansjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 17:09

Een Kieffer zadel wordt mij afgeraden door mijn instructrice omdat die juist mijn zit verslechterd dus dat is in ieder geval geen optie. Mijn Andalusier is van het moderne type dus niet zo barok gebouwd.