Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Pivanti schreef:Ik kwam er een tegen http://www.rensen.nl/verzekering/varia/paard.htm
Daar heb je een basisverzekering incombinatie met een ziektekosten verzekering voor 110 euro per jaar (t/m 2000euro)
Wat vinden jullie hiervan, is deze goed?
Ziektekosten in combinatie met basisverzekering
Niet gedekt zijn: - kosten vaccinatie; ontwormingsmiddelen; - vitaminepreparaten en voedings supplementen - ziekten waartegen normaliter ingeënt kan worden - behandeling aangeboren afwijkingen - paarden ouder dan 16 jaar - kosten van castratie en de eventuele gevolgen daarvan - kosten gemaakt i.v.m. vruchtbaarheidsproblemen (deze worden niet als ziekte gezien) - epidemieën. De ziektekosten tot € 100,-- komen voor rekening van de verzekeringnemer, daarna wordt 80% van het bedrag van de nota vergoed tot maximaal de verzekerde waarde van het paard c.q. € 5.000,-- per jaar. Verzekeringnemer is verplicht al hetgeen redelijkerwijs in zijn vermogen ligt te ondernemen om schade te beperken en een eventuele schade zo snel mogelijk (binnen 24 uur) bij de maatschappij te melden.

mmiddeldorp schreef:ik heb mijn paarden niet verzekert en daar ben ik blij van, als het zover is dan wil ik zelf beslissen wat er met mijn paarden gebeurt en het niet door een of andere verzekering laten beslissen. een vriendin van mij had een paard die acuut niet meer overeind kon komen en het was 7 uur in de ochtend die heeft ze toen ter plekken laten inslapen was het paard verzekert geweest had ze tot half negen moeten wachten om toestemming van de verzekering te krijgen anders werdt er niet uitbetaald volgens de dierenarts, paard in paniek omdat die niet overeind kon komen en er was echt niks aan te doen. voor mij geen verzekering

.