Zelfde merk + model zadel, altijd passend?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Zelfde merk + model zadel, altijd passend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 13:31

Ik ben op zoek naar een passend 2e hands zadel voor het paard dat ik nu rijd, maar dat valt nog niet helemaal mee...

Er zijn wel veel zadels te koop op Marktplaats enzo, maar de meeste zijn erg ver weg, en dan durf ik toch de gok niet te nemen voor zoveel geld...

Maar nu zat ik me af te vragen, als ik nu een zadel van een bepaald merk heb gepast en het ligt goed, zou een zadel van hetzelfde merk dan ook goed liggen?

Dan zou ik wel een zadel op kunnen laten sturen.
Maar ik ben zo bang dat ik straks een hoop geld uitgeef voor een zadel dat uiteindelijk niet past...

Iemand een idee, of andere tips?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:34

Als je een nieuw zadel hebt gepast, dan ligt een tweedehands zadel toch anders. De kussens zijn misschien al iets ingezakt, het zadel misschien al iets uitgereden en dus iets breder goweorden enz.

Als je een zadel koopt (ook via marktplaats), moet je altijd gaan passen. Ik heb pas mijn dressuurzadel verkocht en ben naar de persoon die hem wilde kopen toegerede om hem dar op haar paard te passen. Nu had ik wel een nieuw duur zadel en dus wilde ik er ook wel even voor rijden, snap wel dat andere mensen dat niet snel doen, maar passen moet!

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:40

Als het hetzelfde merk is, dezelfde boomwijdte, zelfde hoog of lage zit, zelfde staat (dus niet oud en afgeragt) dan zou die inderdaad moeten passen. Ik heb toentertijd de gok genomen om een zadel te kopen op een meeting-point. In de advertentie stond: smal paard met hoge schoft en 17 inch. thus gepast op mijn paard en hij pastte prima.
Maar ik had ook het voordeel dat de verkoopster vrijd dichtbij woonde en zei dat als het zadel niet pastte, ik 'm weer terug mocht brengen en het geld terug kreeg.

Ik zou zeggen doen. Een zadel hoeft niet persé heel duur te zijn. in vind max. 150 euro best te doen. Dat zijn er ook best veel, tussen de 75 en 150 euro. En als ie niet past, verkoop je 'm toch gewoon weer? op marktplaats, als je een redelijke prijs vraagt is ie zo weg.

Ook kan je naar de tentenkampen gaan. Maar meestal is dat van mindere kwaliteit dat de oudere zadel op marktplaats.

Ik zou het gewoon doen!

AnneBoem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:41

Ik zou het zeker passen voordat je het koopt! Wij hadden een Passier GG 2e hands gekocht en nu bleek het dat de eigenaresse de boom breder had laten maken (zonder dat even te melden ), maar het zadel was helemaal scheef getrokken! Pas dus op met 2ehands..

Nouvel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 13:52

AnneBoem schreef:
Ik zou het zeker passen voordat je het koopt! Wij hadden een Passier GG 2e hands gekocht en nu bleek het dat de eigenaresse de boom breder had laten maken (zonder dat even te melden ), maar het zadel was helemaal scheef getrokken! Pas dus op met 2ehands..

Ja, daar waarschuwde mijn fysio ook al voor...
Die zei ook, altijd passen!
Maar soms is het zo ver weg...
En het is een paard van iemand anders, dat al niet makkelijk is...

En de meeste willen het niet opsturen om later weer terug te laten sturen als het niet past...

Dus dan moet ik toch maar goed in de buurt blijven zoeken...
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 06-01-06 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:55

als er niets met het zadel is gebeurt en het is precies hetzelfde zadel zou hij idd moeten passen.
wel kan het zijn dat de kussens zijn ingezakt of zich hebben gevormd naar het vorige paard, maar dat is met vullen te verhelpen...

Nouvel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 13:57

LiSSy schreef:
als er niets met het zadel is gebeurt en het is precies hetzelfde zadel zou hij idd moeten passen.
wel kan het zijn dat de kussens zijn ingezakt of zich hebben gevormd naar het vorige paard, maar dat is met vullen te verhelpen...

Ja, dat idee had ik dus ook!

Maar ja, ik ben zelf altijd erg eerlijk over wat er met mijn zadel wel en niet gebeurd is, maar of iedereen dat is...

Als ik bovenstaand stukje dan lees...

tomcat701

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:59

Nouvel schreef:
AnneBoem schreef:

Ja, daar waarschuwde mijn fysio ook al voor...
Die zei ook, altijd passen!
Maar soms is het zo ver weg...
En het is een paard van iemand anders, dat al niet makkelijk is...

En de meeste willen het niet opsturen om later weer terug te laten sturen als het niet past...

Dus dan moet ik toch maar goed in de buurt blijven zoeken...

Hey wat voor fysio heb jij?

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:01

Nouvel schreef:
LiSSy schreef:

Ja, dat idee had ik dus ook!

Maar ja, ik ben zelf altijd erg eerlijk over wat er met mijn zadel wel en niet gebeurd is, maar of iedereen dat is...

Als ik bovenstaand stukje dan lees...

ik zou gewoon vragen of ze hem willen verzenden en als hij niet past dat je hem weer terug kan sturen (op jouw kosten)
of als het een zadel is wat goed in de markt ligt kan je hem doorverkopen mocht hij echt niet passen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:02

Ik heb ooit eens tegelijk 2 precies dezelfde zadels gekocht
toch zaten en lagen ze beide niet hetzelfde.
En die waren toen nieuw.

een paar jaar later was het helemaal verschillend

AnneBoem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:12

LiSSy schreef:

ik zou gewoon vragen of ze hem willen verzenden en als hij niet past dat je hem weer terug kan sturen (op jouw kosten)
of als het een zadel is wat goed in de markt ligt kan je hem doorverkopen mocht hij echt niet passen

Ja dat dachten wij dus ook.. Maar probeer maar eens een scheef zadel eerlijk (!) te verkopen..

Nouvel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:17

tomcat701 schreef:
Hey wat voor fysio heb jij?

Linda Kleijn uit Haarlem.