verzekering??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

verzekering??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 23:12

Hey

Ik vroeg me af waar je je paard precies voor moet verzekeren? (niets moet natuurlijk... maar is verstandig)
dacht aan de basisverzekering
Maar zijn dan ook ziektekosten gedekt? of moet je daar nog een aparte ziektekostenverzekering voor afsluiten??

Wat hebben jullie en wat kost het? en bij welke verzekering?

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:15

bij basis zit geloof ik niet de dieren arts alleem opname in de kliniek faculiteit utrecht en wat het kost ligt er aan voor welk bedrag je je paard verzekerd

belinda73

Re: verzekering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:19

oja de mijne is verzekerd bij interpolis en me vorige paard was bij amev-hippo met bijde goede ervaringen

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:24

Basis verzekering en ziektekosten zijn meestal apart.
Ik heb mijn paardje voluit verzekerd voor alles, kost wat maar dan zit je straks niet met enorme bedragen.

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 01:53

Ik vind het belangrijk dat de dierenartskosten gedekt zijn...
Moet die gekeurd zijn voor de verzekering??

ikke

Re: verzekering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:56

Je MOET helemaal niks. Een paard verzekeren is eigen vrije keuze.
Jij bepaald wat je verzekerd wilt hebben en de maatschappij geeft aan wat dat kost. Indien je eisen hoog zijn, KAN de verzekering een keuringsrapport eisen.
Ik heb geen enkele verzekering, ik heb voldoende geld achter de hand.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:33

Pivanti schreef:
Ik vind het belangrijk dat de dierenartskosten gedekt zijn...
Moet die gekeurd zijn voor de verzekering??

Je moet altijd je paard klinisch laten keuren, of er komt minstens een medewerker van de verzekeraar langs. Pas wanneer je je paard verzekert boven de 4500 euro moet je ook röntgenlogisch laten keuren.

Mij ging het ook om de dierenartskosten; nu zit ik bij Interpolis, maar omdat die hun ziektekostenpremie met 50 euro gaan opschroeven, ga ik na de vervaldatum over naar een andere verzekeraar.

Ik stap over naar de paardenverzekering van Bierum. De premie is net ff wat interessanter, én ze hebben een regeling met de kliniek bij mij om de hoek. Als ik bij die kliniek ga krijg ik 100% vergoed, en bij andere dierenartsen 80%. Bij interpolis is overal 80% vergoed.

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 15:18

Ik zit even op internet te kijken en zag er wel een http://www.rensen.nl/verzekering/varia/paard.htm
Daar kan je ziektekosten + basis samen (t/m 2000 euro) nemen, hier betaal je 110 euro per jaar voor. En dan is van ziektekosten 80% gedekt.