Wat te doen met rijles?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

Wat te doen met rijles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 21:54

Hey,

Ik dacht ik leg even een probleem voor aan jullie. Ik rij nu een arabier bij en daarop krijg ik privéles. Dat gaat echt superleuk maar ik mag alleen geen wedstrijden rijden en dat vind ik verschrikkelijk jammer. Nou mag ik dat op de manege waar ik nu rij wel, maar daar komt ie ik moet van mn ouders kiezen. Het is of manegeles of privé les op mn bijrijdpaardje. Weet iemand of je als je lid blijft van de manege(poelenburgh in schoorl) hun pony`s mag blijven gebruiken voor onderlinge wedstrijden? Nou dilemma dus hoewel ik wel meer voel voor privé les

elmiran

Re: Wat te doen met rijles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 04:02

Ik zou gewoon voor privelessen kiezen. Leer je veel meer van en misschien kun je over een paar jaar wel wedstrijden gaan rijden. Weet hoe moeilijk t is. Zelf wilde ik ook altijd al wedstrijden rijden maar m'n moeder snapte niet wat er nou ze leuk aan is dus heb nu nog steeds geen officele wedstrijd gereden, wel eens een onderlinge wedstrijd op m'n eigen pony, maar stelde niet veel voor. dus zou gewoon blijven lessen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:10

Je moet een afweging maken:

Priveles voordelen: Je krijgt een hele goede individuele begeleiding, waardoor je veel in 1 les kunt leren. je kunt steeds iets verder komen met je pony.

Manege voordelen: Je rijdt verschillende paarden, waardoor je ook weer meer leert. Het is gezelliger als in je uppie, je kunt wedstrijden rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:24

Ik had zoiets met mijn eigen pony en ik heb toen voor prive-les gekozen.. Kun je niet een deal maken met je ouders? dat je de helft van de prive-les zelf betaald ofzo? Want op manege-paarden doe je ook veel ervaring op..

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 10:34

bedankt voor de tips! nou een deal is beetje moeilijk. Ik kan namelijk niet werken omdat ik het te druk heb met school en daardoor heb ik geen geld om delen zelf te betalen. Ik betaal al redelijk wat stalkosten om bij te rijden dus helaas....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:41

Hedwig18 schreef:
bedankt voor de tips! nou een deal is beetje moeilijk. Ik kan namelijk niet werken omdat ik het te druk heb met school en daardoor heb ik geen geld om delen zelf te betalen. Ik betaal al redelijk wat stalkosten om bij te rijden dus helaas....

Dat is jammer..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:56

Privéles is veel leerzamer dan manege les. je geeft zelf al aan dat het erg goed gaat. Ik zou gewoon lekker wachten met wedstrijden en daar later aan gaan beginnen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:58

Je mag btw op de paarden van Poel wedstrijd blijven rijden als je FNRS lid blijft. Dus dat is ook een optie.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:00

Ik heb dezelfde keus moeten maken.
En ben op de manege gestopt, en dus ook geen wedstrijden meer. Maar wel fijne privé lessen.

JoJz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:04

Ja, je mag idd gewoon wedstrijden blijven rijden!! Ik zou als ik jou was gewoon lekker priveles nemen en af en toe een wedstrijdje rijden!!
Rij je trouwens een paardje van Poelenburgh bij??
Ik zag in je profiel dat je White Shadow zo leuk vind!! Grappig!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 11:07

maaitjuh schreef:
Je mag btw op de paarden van Poel wedstrijd blijven rijden als je FNRS lid blijft. Dus dat is ook een optie.

Wauw cool! weet je dat zeker? je moet dan zeker ook lid blijven van poelenburgh? Nou als het klopt wat jij zegt is het probleem opgelost. Nou nog een goede wedstrijdpony vinden want omdat ze (zoals je weet) de jeugd + volwassenen doen op 1 dag en mijn pony waar ik altijd mee rij erg geliefd is bij de jeugd.... heb je nog suggesties voor eentje die het goed doet? (paarden ben ik te klein voor en haflingers ook niet:P)

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 11:08

Nou dan is het opgelost haha. Jojz, jij nog suggesties voor leuke wedstrijdpony?

JoJz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:43

Haha, ik rij mijn wedstrijden altijd op Silke!! Dies super!! maar die wordt ook veel gebruikt bij de beginners!! Ehmm, wil je per se een pony?? Dan is Salvador misschien ook wel leuk!! Als je ook een paard wil dan misschien Padoek?? Heb ik zelf nog nooit wedstrijd op gedaan, maar hij is gewoon een superpaard

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:46

prive les is altijd beter dan manege les ej,,

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:56

Jaro_Lover schreef:
prive les is altijd beter dan manege les ej,,

Dit vind ik dus nergens op slaan, zonder die manege lessen had ik de basis niet goed gekend. In een manege les leer je ook ontzettend veel!

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 12:08

Ik denk dat je met privé les veel meer leert en vooral sneller omdat je individueel aangepakt wordt. Wel zijn manege lessen heel goed voor je ervaring omdat je telkens op een andere rijdt. Je moet immers op elk soort paard leren rijden toch?

JoJz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:51

Precies, Plus dat ik het ook belangrijk vind dat je goed in een groep kan rijden.. Ik vind het een stuk lastiger om in groep te rijden, omdat je je tempo goed op elkaar aan moet passen, goed op elkaar moet letten enz.
Maar voor je eigen houding e.d. zijn natuurlijk privelessen wel beter

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 21:36

Nou ik heb de knoop doorgehakt, aangezien ik gewoon zonder groepsles als ik lid blijf mag blijven wedstrijdrijden met manegepaarden Dat was mijn probleem dus nu kan ik beiden blijven doen. wel was ik jammergenoeg net met mn 2e rijles op een nieuwe kaart bezig.....grom. Kijken of ik privéles mag en dan als kosten 2 lessen in een keer van je kaart af.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:44

Dat doen ze (denk ik) niet.. Hou er wel rekening mee dat je 6 weken opzegtermijn hebt!!

Enne..Remy is ook leuk met wedstrijdjes.
Ik doe ook mee..op Vladimir.

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 21:50

Ja dankje heb het al opgezegd. op welk niveau rij je mee?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:52

Weet ik niet, k doe eigenlijk nooit mee..ik moet geloof ik F7 starten maar ik weet niet of Vla dat al red. En dat het er nog een beetje netjes uitziet dan hea.
Dus mss doe ik wel F5 voor spek en bonen, t gaat me toch alleen maar om de lol dan.

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 21:55

Nou f7 is best nog wel te doen hoor volgens mij. Zeker voor een eigen pony/paard ! Duim je voor me dat ik op White Shadow mag?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:57

Hedwig18 schreef:
Nou f7 is best nog wel te doen hoor volgens mij. Zeker voor een eigen pony/paard ! Duim je voor me dat ik op White Shadow mag?

haha...hou je dr rekening mee dat Vladimir wel Vladimir is..

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:00

Vladimir is nog maar 3 jaar oud hoor. Dan is F7 al aardig hoog voor m . En maaik doet het rustig aan met m

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:03

ik denk dat de F7 toch nog redelijk moeilijk is met Vladimir... hij heeft nog nooit proefje gelopen en hij is nog jong...
ik zou lekker F5 doen hoor maaike!