Kosten zadel laten aanpassen?? (boom iets smaller maken)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Kosten zadel laten aanpassen?? (boom iets smaller maken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 21:25

Hoi

ik vraag me af wat de kosten zijn om een zadel passend te laten maken. De boom moet ietsjes smaller gemaakt worden namelijk, iemand enig idee hoeveel dat ongeveer kost??

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:26

Ik zou niet beginnen aan bomen "verbouwen". Is het zadel echt veel te groot? Je kunt jl. beter een iets te brede boom hebben dan een iets te smalle. Heb je de zadelmaker gevraagd. Vaak is het best op te vullen en of schapenbontje eronder. Uiteindelijk is het misschien het beste om een goed en passend zadel te kopen.

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 22:34

niet veel te groot Als die los erop ligt, ligt die goed, maar zodra ik de singel vastmaakt komt het zadel aan de achterkant iets omhoog (2 cm ofzo) Heb er nu idd een bontje onder liggen. Dat het zadel iets omhoog komt achter komt waarschijnlijk doordat de boom ietsjes te breed is.

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:53

Laat er eens een goede zadelmaker naar kijken, terwijl het op je paard ligt. Mijn zadel (Kieffer Wien DL) heeft een verstelbare boom, ik was ongeveer 160 euro kwijt voor het verplaatsen van de boom, het opvullen van de kussens en nieuwe stootriemen. Denk dat alleen verplaatsen van de boom minder dan 100 euro zal kosten.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:02

Geen idee wat het kost, ik zou er idd ook een goede zadelmaker naar laten kijken. Ik heb tot nu toe niets betaald aan de aanpassingen van mijn zadel maar goed met de boom van mijn zadel was niets aan de hand. Succes ermee!