verkeersregels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

horsely

verkeersregels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 16:49

hoi,
als wij bij onze stal weg rijden kom je direct op een grote (80km) weg ernaast is een fiestpad waar wij dus altijd op rijden onder het zadel en ook met de koets. regelmatig krijgen we comentaar dat we niet op het fietspad mogen komen.... wat moeten we dan op die drukke weg waar ze allemaal zo hard rijden?
waar kan ik de regels voor het verkeer vinden of weet iemand hier meer van.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:55

ruiterbewijs?
volgens de verkeerregels mogen paarden niet op het fietspad maar moeten ze op de weg, maar omdat het een 80km weg is waar behoorlijk hard wordt gereden wordt er geadviseerd om dan voor veiligheid te kiezen en toch op het fietspad te gaan rijden.
Echter zorg er dan wel voor dat je aan de kant rijdt en geen fietsers hindert. Er zijn genoeg mensen die bang zijn voor paarden en als je dan met zn 2-en op het fietspad naast elkaar rijdt dan kun je inderdaad commentaar krijgen (en terecht!!).
Veiligheid boven alles dus ook voor die fietsers.

OemmiejO

Re: verkeersregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:59

Je hoort idd op de weg, maar de politie enzo vind het meestal niet erg als je in zo'n situatie het fietspad pakt.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:14

Je hoort idd op de weg, maar meestal is het voor alle partijen het meest gewenst als je in de berm gaat rijden (als dat mogelijk is).

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:16

Met al die bende die uit de auto's kan worden gegooid, zou ik toch echt niet in de berm willen rijden. Gebroken glas, of blikjes kunnen je paard behoorlijke snijwonden bezorgen.
Voor mij zou het dus het fietspad worden.

_Dunja_

Re: verkeersregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:18

Ik zou ook op het fietspad gaan rijden hoor, alleen niet met zijn tweeen naast elkaar en geen fietsers hinderen.

horsely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 14:09

bedankt
ik heb m'n ruiterbewijs wel maar dat is al weer zo lang geleden...
de berm is idd niet zo'n goede optie er ligt echt heel veel rotzooi!
als we met de koets zijn en er loopt een tweespan voor nemen we dus best veel ruimte in beslag. nou ja bedankt allemaal.