bokken/trappen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

bokken/trappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 14:30

mijn pony kan best snel chagrijnig worden en pikt weinig van andere paarden maar voor mensen heeft ze respect. ik heb ook nooit problemen als ik met haar loop of op haar rij of haar longeer. als ik haar longeer zonder lijn gaat het meestal ook goed maar zodra ik galop aan haar vraag wordt ze chagrijnig en dwars. ze springt aan in galop maar gaat daarna in een hoek stilstaan. als ik er dan weer aankom rent ze in volle galop weg en trapt naar me. ik ben er niet bang voor en pik het ook niet van haar. ik vraag dit niet omdat ik het een groot probleem vind maar omdat ik het zo vreemd vind dat ze altijd zo braaf is en met een longeerlijn ook gewoon normaal galoppeert maar zodra ze los is denkt ze dat ze dit kan maken. hoe komt dat?

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:50

heel raar..!

misschien heeft ze last van haar rug of ergens anders van..
of heeft ze gewoon geen zin in de galop.. dat kan ook..

Maar hoort die niet bij rijtechnies..? Naaja weet neit zeker hoor..

Fellowww

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:55

het kan denk ik ook komen omdat jouw pony gewoon speels is mijn pony doet dat ook wel es maar dan niet als ik met hem bezig ben nmaar dan gewoon als hij het land in rent.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 17:00

@Jadee: Onder het zadel en aan de longeerlijn bokt ze niet. Ze vind galop wel moeilijk maar alleen los wordt ze echt dwars en chagrijnig ervan. Volgens mij hoort dit niet bij rijtechnisch omdat ik het over longeren zonder lijn heb .

@Fellowww: Het lijkt niet echt op speelsigheid, zodra ik galop vraag wordt ze duidelijk humeurig. Ze gaat in een hoek staan en legt de oren soms in de nek en schopt.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:12

Waarschijnlijk wilt ze niet moe worden.... probeer haar vaker aan de longe te laten galloperen, misschien went ze er dan aan. Verder misschien laten vrijspringen (moet ze ook voor galloperen, maar dit is wel iets leuker (voor de meeste paarden))

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 22:14

Vrijspringen vidn ze wel leuk maar an een paar keer word ze chagrijnig. ze heeft een ardige conditie maar zou best kunnen datz e lui is. raar dat ze alleen maar zo pissig wordt zodner longeerlijn.

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:17

ooh okee .. maar dan zou ik eht niet weten.. !