Wie weet hier iets van, waar kan je een camera voor in de stal kopen, en de beelden op internet via een ip-adres zien? Lijkt me dus fantastisch om mijn paarden als ze op stal staan in de gaten te kunnen houden als ik thuis of op mijn werk ben. Zou je 's nachts ook iets kunnen zien of alleen bij voldoende licht?
je bedoelt gewoon een webcam die je via internet kan volgen?
vanuit mn werk weet ik dat de KPN bezig is met IPRS en dan kun je een camera installeren en via je mobiele telefoon de beelden ontvangen dus heb je geen computer meer nodig.... alleen een goede telefoon of PDA
Ja zoiets. Alleen het moet niet zo zijn dat er ook een woning nodig is, het zou echt rechtstreeks van de stal naar internet/telefoon moeten kunnen en ik weet niet of dat kan. Bovendien weet ik niet of zo'n webcam sterk genoeg is voor buiten.
Ik weet dat er in Nederland bedrijven zijn die aanbieden wat ik bedoel, er hebben vaak advertenties gestaan in de paardenbladen. Maar met google kan ik ze niet meer vinden.
Yep zo'n camera heb ik, ik heb er zelfs 2. De url is prive even als de inlogcode omdat ik het niet nodig vind dat iemand anders de beelden kan zien. Ik kan wel mijn paarden in de gaten houden en de camera's een behoorlijk eind draaien. Ook kan ik foto's maken en filmpjes opnemen en ze zijn natuurlijk met geluid.
Geweldig deze info! Barb kan je mij vertellen hoe je er aan komt? (Kan ook via PB natuurlijk). En Sammy ik ga die site bekijken! Bedankt voor jullie reacties!