Gelpad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Gelpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:02

een gelpad kan deze kwaad ?

als m'n haf nooit eentje op heeft gehad, en dan plots wel?

en ik weet dat er discussie over is (maar vind de link niet meer)

wat is beter, gelpad of schapenbond?
ik heb een schapenbondje (wel wat ouder en dunner)

m'n zadel past goed maar op m'n haflinger schuift hij vaak schuin!
vandaar dat ze lichte drukplekken krijgt (witte vlekken en dat betekend dat daar de bloedomloop belemmerd is geweest)

kan een gelpadhelpen?
ook dat het zadel vaster gaat liggen?

MarchaL

Re: Gelpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:06

hafjesbokker schreef:
m'n zadel past goed maar op m'n haflinger schuift hij vaak schuin!vandaar dat ze lichte drukplekken krijgt (witte vlekken en dat betekend dat daar de bloedomloop belemmerd is geweest)

Als je zadel schuift lijkt het mij niet logisch dat je zadel verder wel goed ligt. Ik zou eens een zadelmaker langs laten komen om dit probleem op te lossen.

Een gelpad kan geen kwaad maar ik zie er niet het nut van in om er een te gebruiken als hier geen noodzaak voor is. Een gelpad om je zadel te corrigeren vind ik persoonlijk ook geen optie, een goede zadelmaker inschakelen lijkt mij beter. Soms kan een gelpad of schapenvachtje worden aangeraden om medische redenen, dit gebeurd dan wel door een Va.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:15

wanneer je paard drukplakken krijgt, dan ligt je zadel dus echt niet goed. Een zadelmaker is de beste en meest logische optie!

Woest

Re: Gelpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:16

ahzo , ja maar hij is in perfecte staat, het is echter zo dat het naar achterschuift omdat haflingers geen "schoft" hebben.
ik heb ook raad gekregen voor een borstriemt e halen
dan blijft het zadel wel liggen volgens hun.

maar dan zal ik een zadelmaker dan ook maar eens contacteren.
merci

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:33

Hoi,

hoe nieuw een zadel ook is, het hoeft nog niet goed te liggen. Wat ik alleen raar vind ik dat zadels meestal naar achter schuiven met paarden met veel schoft. Bij paarden met weinig schoft schuift het zadel juist vaak naar voren. Ik zou in ieder geval eerst een zadelmaker langs laten komen. Dan kun je daarna een startriem of borstriem kopen als het nog nodig is.