Zelf anti klit maken ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Zelf anti klit maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 22:02

Hai,

Het kan zijn dat hier al een topic over is, maar de pc is raar aan het doen waardoor bepaalde dingen het niet doen op bokt, zoals de zoekfunctie ..

Uhm ja ik wil dus weten of je zeflf ook antiklit kan maken wat (goed) helpt .. zoja wat moet er allemaal in ?

Graap tips..

Groetjes Sharona

caroline14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:35

jah dat kan
ze zeggen cocpitsoli of smeer ofzo maar dat doe ik neit das lijkt mij niet goed
echt gemisch
ik doe iets anders
helft water en helft babyoli water nite doen in de winter (bevriest namelijk)
zomiige doen dan aleen babyoli doe je in een spuitfles bijv plantenspuit en klaar.

sommigen doen 1/4 deel NEUTRAAL wasverzachter en 1 deel water en 1 deel babyoli kan ook maar ik laaat die was verzachter weg lijkt me niks

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:40

Helpt babyolie?
Want ik heb dat ook, maar gebruik het niet als anti-klit.
Zal het eens proberen

Bumba01

Re: Zelf anti klit maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 22:41

Ja idd, babyolie maakt het toch alleen maar vetter ?

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:57

trix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:59

Ja baby olie helpt wel.Doe ik ook wel eens..Okay het maakt het opzich wel vet maar er zitten geen klitten meer in en het glimt ook mooi!(mooi voor bij wedstrijden!)

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:00

En als je pony grijze manen heeft, krijgt het een zilver-effect maar das eigenlijk meer bij puur alleen babyolie

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:05

baby olie maakt wel zacht, maar heb het zelf bij mijn haflinger gebruikt en je mag de fles zo op komen halen

Het wordt vet, het gaat er moeilijk uit en alles blijft er in plakken.

De goedkoopste fles bij ons in de winkel is € 5.45 en werkt even goed als de duurdere, dan gebruik ik liever dat.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 08:59

trix schreef:
Ja baby olie helpt wel.Doe ik ook wel eens..Okay het maakt het opzich wel vet maar er zitten geen klitten meer in en het glimt ook mooi!(mooi voor bij wedstrijden!)

Als ik wedstrijd heb en ik moet mijn paard knotten, dan moet er dus echt geen troep in, ik was ze niet eens... En zeker geen olie, dan glibbert de hle boel zo uit je handen...
Bij de divoza kost een liter nog geen 10 euro. Voor dat geld ga ik zelf niet lopen aanrommelen met verschillende goedjes.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:43

Ach, ik vind het gewoon leuk om zelf te maken, die mensen heb je natuurlijk ook nog he
Ik gebruik babyolie, water en NEUTRAL wasverzachter (dus niet neutraal, die bestaat volgens mij niet )
Of het erg vet wordt ligt er natuurlijk helemaal aan hoeveel olie je erin doet, bij mij wordt het in ieder geval niet vet hoor.

In verhouding gebruik ik 1/4 babyolie, 3/4 wasverzachter en 1 heel deel water en het werkt erg goed (kosten zo rond de 5.- voor 5 liter, daar kan Divoza dan weer niet tegenop )

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 12:32

Okay,

t@nj@ ; waar kun je die neutral wasverzachter halen ? En van wat voor merk is dat ?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:37

Gewoon bij de supermarkt en het merk is Neutral

trix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:14

Kris25 schreef:
trix schreef:

Als ik wedstrijd heb en ik moet mijn paard knotten, dan moet er dus echt geen troep in, ik was ze niet eens... En zeker geen olie, dan glibbert de hle boel zo uit je handen...
Bij de divoza kost een liter nog geen 10 euro. Voor dat geld ga ik zelf niet lopen aanrommelen met verschillende goedjes.

Ik heb een fries,dus ik hoef die manen alleen mooi te kammen enzo .
En nah ja ik vind het wel goed,ik gebruik het zo af en toe wel .Maar ieder zn eigen.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:17

ik heb ooit eens zelf anti-klit proberen maken maar dat is niet zo goed gelukt. Ik had 1/4 wasverzachter genomen en 3/4 water (zoals me gezegt werd). De staart en manen werden hier alleen maar vettig van en dan bleef er alle vuil inzitten enzo.
Geef mij maar de antiklit vanin de ruitershop. Die is nl. getest op dieren enzo dus daar ben je zeker van dat het geen kwaad kan op je paard

2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:02

wel grapig een beetje uitproberen maar het ligt denk ik ook veel aan het soort haar want je hebt natuurlijk ook hele dunnen of hele dikke mannen maar ik blijf gewoon lekker met het spul uit de winkel werken is net zo makkelijk alleen iets duurder

claire_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:46

De anti klit van cowboy magic is de beste!

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:58

ik gebruikte bij me vorige pony altijd babyolie en die geeft namelijk zilver-effect. maar nu gebruik ik gewoon antiklitt (oranje fles, ik nweet niet meer hoe het heet)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:16

Babyolie lijkt me weinig zin hebben omdat olie niet mengt met water, dus je spuit eerst een tijd olie, tot die laag weg is, en vervolgens dus puur water.
Zo duur is anti-klit nou ook weer niet dus ik zou het gewoon maar in de winkel halen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:43

Cremebalsam van het Kruidvat, dus het soort dat je niet hoeft uit te spoelen. Beetje in een spuitflacon, (warm) water erbij, schuddelen en klaar.
Maar Cowboy Magic is fijner, werkt wekenlang nog na dus je hoeft het niet zo vaak te gebruiken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:25

Olie met water mengt niet, en zover ik weer ontklit babyolie niet en het maakt de manen alleen maar vies vet.
Wij hadden ook paarden die er jeuk van kregen, al was dit wel bij de staartwortel.
Ik gebruik haarlotion, nooit gemerkt dat het ontklit maar het is meer bedoeld als iets 'verzorgends' voor de manen en dat werkt hartstikke goed (Zwitsal)
Van Sectolin het kleinste formaat spray zo'n 6 euro en dat is een prima spray waarvan je ook zeker weet dat ie werkt.

trix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:26

Urielle schreef:
Babyolie lijkt me weinig zin hebben omdat olie niet mengt met water, dus je spuit eerst een tijd olie, tot die laag weg is, en vervolgens dus puur water.
Zo duur is anti-klit nou ook weer niet dus ik zou het gewoon maar in de winkel halen.

Nah ja het gaat er ook niet om of het duur is of niet,maar het is altijd leuk om zelf iets uit te vinden.En als het ook nog eens werkt is dat mooi meegenomen.

Jackieboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:23

zo je ook kan doen is gewoon een goed kope fles anki-klit kopen dan door de helft doen en vervolgens met water bij vullen werkt even goed en dan heb 2 voor de prijs van 1

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:38

Tja, olie mengt niet met water, dat klopt. Zal met babyolie dan wel iets anders zijn want bij mij mengt het gewoon goed hoor en helemaal geen vettigheid in de manen en staart. Je moet er ook niet zo veel in gooien dan is het geen probleem.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:15

idd tanja !

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:30

Ik denk ook dat de samenstelling van babyolie niet te vergelijken is met gewone olie. Ik bedoel, het is geen motorolie of zonnebloemolie wat je in de staart spuit.
Ik heb zelf geen kids maar wel een leuk klein neefje. Toen hij nog klein babytje was droogde mijn zus hem na het badderen niet af, eerst insmeren met babyolie en daarna wat nog nat is droog deppen. Zou het absoluut niet mengen met water zou dat volgens mij ook een gore kliederboel moeten worden (maar goed, ik weet dat niet zeker want heb dát zelf nog nooit geprobeert en ben het niet van plan ook )

Maar ik heb net even gekeken naar mijn doorzichtige spuitfles met het mengsel wat ik 3 maanden geleden heb gemaakt, voor het laatst gebruikt 1 maand terug. Het is nog steeds wit hoor, zou de olie een probleem zijn dan zou die bovenop moeten drijven en dat is dus niet het geval