Inpakken op buitenrit???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Inpakken op buitenrit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 21:40

Ik had even een vraagje aan jullie, het is nogal dringend, omdat ik het eigenlijk voor morgen moet weten We gaan morgen een buitenrit maken van ongeveer 3 uur op busloo (mooi gebied bij ons in de buurt), we gaan daar met de trailer heen en worden na enkele uren weer opgehaald. Maar nu zit ik te denken, mijn merrie is gewend onder een vrij dik dek te staan (boven het vriespunt 300 grams en onder het vriespunt komt er een dek onder), maar nu willen we er eigenlijk een rustige rit van maken (stapwerk), maar zal mijn merrie nu niet teveel afkoelen zonder dek? Is het handig om een fleece-uitrijdeken op te doen? Of zal dit nog te koud zijn? Ik rijd namelijk normaal binnen, dan stap ik ook in/uit met een fleecedeken op...

Ik hoop dat jullie gauw willen reageren, zit er een beetje over te piekeren

Alvast bedankt!!!

Groetjes!!

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:08

Ik denk dat 3 uur lang die deken op echt TE warm is maar het is zeker niet verkeerd om daarmee in te stappen of om hem bij je te hebben als je bv ff een half uurtje pause neemt of iets..

Ik zou hem opleggen en gewoon regelmatig controleren of ze al goed is warmgestapt en dan erop gaan zitten ofzow..

Tsikala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 23:12

Bedankt !

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:02

ik zou dat dek ook gewoon meenemen

en vergeet je mobiel een paar strotouwtjes en een zakmes niet

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:14

Idd zakmes is erg handig je weet maar nooit!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:25

ik zou hem niet op doen want als het gaat regenen word je paard helemaal koud, maar zoals eerder gezegd kun je de deken meenemen voor als je ergens moet wachten of je een pauze hebt. een fleece deken neemt niet zoveel ruimte in kun je makkelijk aan je zadel vastbinden (of in een rugtas maar dat vond ik nooit lekker rijden)
vel plezier

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:27

Ik zou gewoon lekker meenemen.
De eerste 20 minuten op en dan dicht tegen je zadel vastbinden en dan de laatste 20 minuten weer op.
Als je pauze hebt of er is een koude wind kun je hem altijd nog opdoen!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:31

hmmmm... meenemen is altijd een optie. neemt niet veel ruimte in.
Zelf rij ik met een geschoren paard lange ritten maar er zit dan gewoon niet teveel lang stapwerk in, als je het paard warm houdt met bewegen valt het mee.
Als je veel stapwerk doet kan een uitrijdeken geen kwaad hoor.
Ik rijd zelf ook wel gewoon een volle rit met uitrijdeken.
Te warm worden ze niet !! En beter een beetje warm dan te koude spieren.

Veel plezier in elk geval.

Ik moet eind januari oppassen op een boerderij in Klarenbeek en ik zet mijn knol er ook neer. Ga ook in busloo rijden.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:39

Als je alleen maar stapt, dan kan een uitrijdeken wel erop blijven hoor. In de wei lopen ze ook de hele dag en hebben ze een veel warmere deken op. het wordt erg koud (hier iig) dus het kan echt geen kwaad om met uitrijdeken te rijden.