hoelang zal ik beatrix blijven rijden????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

little_star

hoelang zal ik beatrix blijven rijden????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 18:14

howjj mensen,

ik heb verzorgpony beatrix ze is 29 jaartjes oud en is super lief. ik rij altijd met haar buiten in het bos en dan ook wel lange ritten. ze vindt het altij super leuk om in het bos te zijn of als ze gereden wordt. ze is heel pittig en loopt heel graag. ze heeft een goede conditie en is nog nooit ziek geweest. ik rij haar ongeveer 3x per week.. en dan ongeveer 1 1/5 uur gemiddeld in redelijk hoog tempo. verder staat ze de andere 4 dagen op de wei of in de stal; ze heeft een inloopstal en staat wel vaak op de weide. ze is nooit kreupel, hoest noot of andere gebreken. nu is mijn vraag hoe lang zal ik haar blijven rijden? ze ziet er kerngezond uit (dat is ze ook) en ze ziet er veel jonger uit dan ze werkelijk is......

wat zouden jullie doen

-xxx- little star

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:20

Toen ik je titel las moest ik meteen aan de konigin denken

Ontopic; Zolang je paardje er plezier in heeft en je merkt dat het allemaal nog soepel gaat, kun je volgens mij gewoon door blijven rijden. Op een gegeven moment zul je wel merken dat ze wat stijver is als je net begint met rijden, dus zul je wat langer los moeten rijden. Ze zal ook zelf aangeven wanneer het genoeg is geweest en dan moet je ook stoppen. Met een dame op leeftijd moet je een beetje rekening houden zeg maar.

Ik heb leren rijden op een pony van 30, vond hij hartstikke leuk. Hij ging er zelfs nog vandoor toen hij iets engs achter zich hoorde. Van de ene kant van de bak naar da andere(60 m) Op een gegeven moment zag hij bijna niets meer en kon hij het niet meer aan om te moeten werken onder het zadel en toen heeft hij in een pension genoten van zijn pensioen.

Dus zolang zij er plezier in heeft, lekker doorrijden!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:22

Ja precies, je zegt zelf dat ze nog veel pit heeft!!! Zodra ze slomig wordt en niet meer zo lange ritten kan maken zou ik gaan denken over minderen of stoppen. Maar zo klinkt het bij jullie nog lang niet!

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:28

Lekker blijven rijden 'rust roest'.
Gewoon je paardje goed in de gaten blijven houden en zorgen dat je haar niet overvraagt. Maar zolang ze gewoon lekker blijft lopen is het beter om te blijven rijden dan haar stil te zetten.