Een ander paard of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Babsie_Jana

Een ander paard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 17:23

Heey!
Ik zit met een probleempje.het rijden met mijn pony gaat niet goed en het vertrouwen is voor mij voor een groot deel weg en hij is mij sterk de baas met rijden.Op stal is hij heel erg lief en dan klikken we ontzettend goed met elkaar en altijd knuffelen en nieuwe dingetjes uitproberen enzo dus dat gaat echt super.Alleen hebben we heel vaak miscommunicatie met rijden en dat vind ik heel erg jammer.Het is zelfs zo erg dat ik af en toe van die buien heb dat ik er niet graag meer op ga zonder hulp van mensen of bv en thiedeman omdat hij zijn hoofd zo hoog gooit dat ik geen enkel contact heb en er dan bijna afstuiter als hij er weer eens vandoor gaat.Nu is mijn vraag en niet gelijk denken dat ik mijn pony weg doe want k blijf proberen en proberen om de miscommunicatie op te lossen op een goede manier maar wat zouden jullie aanraden.Misschien een andere pony uitkiezen en mijn pony verkopen aan iemand die met rijden wat meer gewicht heeft en hem wat beter aan kan of gewoon lekker door blijven proberen en wachten tot het vertrouwen beter wordt.Ik heb hem nu al een jaar en we hebben hele goede dagen maar als het slecht gaat dan gaat het ook gelijk heel slecht.Ik wil gewoon graag jullie mening horen.

Gr.

Anoniem

Re: Een ander paard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:27

99% van de fouten ligt aan de ruiter
een andere pony kopen betekend niet altijd dat je problemen vorbij zijn

neem eens goed les: het liefst priveles
want daar hoor ik je niet over

succes met je paardje

Wesco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:28

ik zou een goede instructrice zoeken en les nemen

_Katinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:35

Ik ben het eens met Talietjuh,
maar ben je zeker dat er niks medisch aan de hand is?
Anders dit misschien beter eerst eens laten controleren, en dan les volgen enz.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:36

ik vind trouwens dat je een erg leuk paard hebt, probeer wat meer zelfvertrouwen te hebben, jij bent degene die hem bestuurd, laat jezelf zien tegenover hem.
Jullie zien er harstikke leuk uit samen, een jaar is nog niet lang hoor
ik kan nog niet zo goed oordelen t.a.v de foto's, maar ik vind hem leuk lopen en ik denk dat hij gewoon in een uitprobeerfase zit!

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:38

Talietjuh schreef:
99% van de fouten ligt aan de ruiter
een andere pony kopen betekend niet altijd dat je problemen vorbij zijn

neem eens goed les: het liefst priveles
want daar hoor ik je niet over

succes met je paardje

hier ben ik het helemaal mee eens

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:40

Ik vind het een heel leuk dier. Heb je er les mee? Zo niet, dan zou ik dat toch eerst eens proberen. Rijden heeft zo zijn ups en downs

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 17:42

Ok ik doe hem ook nog niet weg maar wilden gewoon weten wat jullie beter zouden vinden.Ik heb privéles van een goede instructrise en k blijf gewoon proberen.
gr

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:44

Babsie_Jana schreef:
Ok ik doe hem ook nog niet weg maar wilden gewoon weten wat jullie beter zouden vinden.Ik heb privéles van een goede instructrise en k blijf gewoon proberen.
gr

wat zegt zij ervan?

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:48

Ik heb na 2 jaar nog steeds wel eens "ruzie" met mijn paardje!!! Dat heeft iedereen denk ik wel...
Maar 1 jaar is nog niet zo lang idd, maar ja aan de andere kant als de combinatie niet past naar jou idee....

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 17:51

Zij probeerd me zo goed mogelijk te helpen en zegt precies wat ik moet doen als hij weer vervelend begint te doen in de les en dan gaat het ook goed en als zij er dan op gaat dan is het 5 minuten klote en daarna rijd hij super maar zij is ook zijn oude baasje.Dus ik denk dat we nog steeds in de uitprobeerfase zitten jammer genoeg.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:53

is het n proffecionele instructrice?

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 17:56

Ja ze heeft diploma's en heeft zelf veel paarden waar ze les geeft en geeft meer mensen van buitenaf les enzo.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:57

Gewoon doorzetten, zie het maar als leerperiode

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:59

vraag haar wat zij zou doen in jou plaats?

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 18:02

Ik heb dinsdag weer les dus dat wordt vragenvuur hihi.Thnq voor de reacties.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:03

Als je echt met zware tegenzin naar je pony toegaat en echt niet meer durft te rijden, lijkt het mij logischer om naar een andere pony uit te kijken.
Is voor jezelf fijner en voor je pony ook.
Na een jaar ben je er volgens mij wel achter of het klikt of niet en het moet wel leuk blijven toch .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:03

Babsie_Jana schreef:
Ik heb dinsdag weer les dus dat wordt vragenvuur hihi.Thnq voor de reacties.

oke succes en laat ff weten hoe het gaat!

binky_xxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:11

Heej ik heb het zelfde probleem als Jou En het is heel menselijk dat je afentoe niet meer weet wat je moet doen! Ik heb hem nu ook een jaar..en zit er wel is huilend op dan weet ik niet meer wat ik moet doen!
Ik weet hoe lastig het is maar blijf in iedergeval lessen! Ik zal hem nog maar even de tijd geven want voor je het weet gaat het mischien bij die ander nog slechter! En dan heb je nog meer spijt! Ik weet hoe moeilijk het is..maar we zijn niet allemaal Anky van Grunsven..
Als je haar denk ik op een vervelende haflinger/fjord zou zetten..zal ze heust niet het zelfde rijden! Dus geen paniek probeer eerst nog mmaar of zet er een tijdje iemand anders op die de pony niet kent en die veel kracht heeft en ga der zelf dan een tijdje niet op ! kan je zien waar het aan ligt.. nou sucses ermee!! doeii doeii liefs Charlotte en de rennende Binky!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:13

Ik vind dat er bij elk paard wel een tijd komt dat je het even niet meer ziet zitten (of IK rij graag op paarden die net wat te moeilijk voor me zijn ).

Ik heb met mijn vorige paard een periode gehad dat hij continu er tussenuit ging en ik kreeg het niet opgelost. Zodra ik in het zadel zat vertrok hij. Instructrice erop en die heeft er op een gegeven moment maar hardhandig de noodrem opgezet zodat zij hem weer kon rijden maar ik kon er nog steeds niks mee. Na twee ongelukken ermee zag ik het niet meer zitten, ik ging er niet meer op tot ik les had en ik stond jankend in de stal te zadelen. Ik heb toen met mijn instructrice afgesproken het nog een maand de tijd te geven en lukte het niet dan ruilden we hem in. En omdat ik weer ontspannen was (of voelde hij aan mij dat hij te ver gegaan was?) gedroeg hij zich ineens. Ik heb hem in totaal 8 jaar gehad en nog veel plezier van gehad en veel mee geleerd. Er tussenuit knijpen deed hij nog wel eens maar inmiddels wist ik hoe ik het op moest lossen.

Aan dit verhaal heb je natuurlijk niks, maar ik wilde maar aangeven dat je niet te snel op moet geven. Ik ben nog steeds blij dat ik de mijne toen niet heb weggedaan.

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 18:45

Door deze verhalen ga k nog harder me best doen om het te verheplen want het probleem is dat het heel erg goed klikt op stal en in de omgang alleen dat rijden is een lastig punt.Daarom gaat hij ook niet zo gauw weg.

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:56

kel ik denk dat je toch wat te ligt ben voor m en te lief Lief is altijd goed.. maar soms is het beter om echt ff streng te wezen

Het is zon leuke pony..!! Alleen er zit echt heel veel pit in

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:58

laat anders je instructrice een keertje op hem rijden en kijk eens hoe dat gaat. Alle paardjes hebben wel eens een mindere periode. Heb in je profiel gespiekt en je hebt een leuk paardje en jullie zijn een leuke combinatie. Ga anders eens een tijdje alleen maar leuke dingen doen, aan de hand in het bos wandelen, vrijspringen in de bak e een beetje grondwerken. Alles verstrekt jullie band nog meer en dat is allleen maar goed. Succes

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:11

Hee kel, gewoon doorzetten!! Het is een onwijs leuke pony en hij vindt je volgens mij hartstikke lief.. Je kunt het wel.. Dat weet ik zeker!

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:28

Kris25 schreef:
laat anders je instructrice een keertje op hem rijden en kijk eens hoe dat gaat. Alle paardjes hebben wel eens een mindere periode. Heb in je profiel gespiekt en je hebt een leuk paardje en jullie zijn een leuke combinatie. Ga anders eens een tijdje alleen maar leuke dingen doen, aan de hand in het bos wandelen, vrijspringen in de bak e een beetje grondwerken. Alles verstrekt jullie band nog meer en dat is allleen maar goed. Succes

hij is van haar geweest dus bij haar kan ie alles