vraag over boomloos zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

vraag over boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 16:53

Ik ben bezig met natuurlijk paardrijden en ik krijg volgende week een boomloos testzadel maar nu vertelde iemand mij dat je zo,n zadel niet strak mag aansingelen.Is dat waar? Je zou zo,n zadel dus alleen kunnen gebruiken bij een supersloom paard die recht toe recht an rijd, vanwege de losse singel.Wie weet hier het antwoord op?

marleen_usar

Re: vraag over boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 19:48

niemand?

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:50

nou ik weet niet wie dit tegen je heeft gezegd maar volgens mij is het onzin.

Ik heb zelf ook eerst een testzadel voor mijn pony gebruikt, daar liep hij echt super onder.
Heb er daarna eentje aangeschaft en altijd gewoon net als elk ander zadel aangesingeld.
Je hebt alleen wel hulpnodig bij het opstijgen omdat het zadel anders naar de zijkant schuift.
MAar volgens mij is dit bij elk zadel wel.
Helaas heb ik mijn pony vorige week moeten laten inslapen, dus gebruik ik mijn zadel niet meer

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:53

@ RaquKa; heel erg veel sterkte met het verlies van je pony

@marleen_usar; ik heb geen idee hoe je daar nou bijkomt.. ik heb zelf ook een boomloos zadel en ik singel mijn paard gewoon aan hoor...

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 20:05

een vrouw bij mij op stal vertelde dat,ze zei je kan hem dan niet aansingelen dus als hij steigert lig je er zo naast. Ze vertelde dat waar die boom normaal zit dat daar iets anders zit nu en dat dat niet op de rug van een paard mag drukken.Ik ben een leek wat boomloos betreft dus ik dacht ik vraag het even hier.

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:06

marleen_usar schreef:
een vrouw bij mij op stal vertelde dat,ze zei je kan hem dan niet aansingelen dus als hij steigert lig je er zo naast. Ze vertelde dat waar die boom normaal zit dat daar iets anders zit nu en dat dat niet op de rug van een paard mag drukken.Ik ben een leek wat boomloos betreft dus ik dacht ik vraag het even hier.

het is niet voor niks een boomloos zadel, dus er zit geen boom in of iets wat er op lijkt.
Ik vraag me af waar die vrouw dat vandaan heeft.

Anders kan je pmarena hier op bokt pb-en, zij is barefoot verkoopster in Nederland.

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:07

ja een vriendin van mij zei ook dat een boomlos zadel eerder kapot gaat omdat de boom die er normaal gesproken zit de druk opvangt en alles bij elkaar houd en zonder niet

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:31

Verplaatst naar VMR

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:40

Wat een onzindingen vertellen mensen toch die er blijkbaar zelf nog nooit mee gereden hebben, laat staan er een van dichtbij gezien hebben.

Je moet een boomloos zadel net zo aansingelen als een normaal zadel. Bij een bolrond paard zal het zadel net als bij een zadel met boom iets meer schuiven met opstijgen.
Door de pad (speciaal voor boomloze zadels) en de juiste singel voorkom je schuiven.

wyona

Re: vraag over boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:44

ik heb ook een boomloos zadel en singel altijd normaal aan zoals je dat bij een boomzadel ook zou doen. ik kan gewoon vanaf de grond opstappen zonder dat het zadel schuift. een boomzadel schoof altijd als ik op moest stappen. dat heb ik nu niet meer

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:07

iks tap ook gewoon op zonde rhulp en singel gewoon normaal aan.

caroline14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:26

volgends mij kan je hebm gewoon aansingelen i kdenk dat het je verteld is vanwegen het winder goed verdelen van de drukplek maar als je een beetje uitkijkt kan je hem heus goed aansingelen hoor.
anders lig je er zo naast met een weetjewiebelend paard niet dan

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:27

ik singel hem ook gewoon aan hoor

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:43

Wat een onzin. Het is juist belangrijk om wel goed aan te singelen, anders schuif je alle kanten op.
Bij m'n vorige zadel (een boomzadel dus) vergat ik regelmatig aan te singelen, ik kon ook gewoon rijden met een singel die los onder de bui ging. Met mijn barefoot wordt ik meteen afgestraft als ik niet aansingel.
Ik doe hem niet overdreven strak, maar gewoon zodat m'n hand er plat nog tussen kan.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:04

Dit slaat werkelijk helemaal nergens op . Gewoon aansingelen als een normaal zadel, en gewoon opstappen. Schuiven doet ie ook niet

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:30

Idd ik doe em ook gewoon aansingelen hoor, en we hebben al heel wat bokkensprongen en rengaloptjes achter de rug en het zadel is nog altijd netjes blijven liggen, ik stap ook gewoon vanaf de grond op, geen probleem

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:39

Ik kan in principe ook opstappen vanaf de grond met dit zadel (met vorige boomzadel niet) Maar ik bespaar me de moeite als er een opstapje in de buurt is

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 15:20

Bedankt voor de reacties ik weet nu dat ik er goed mee kan rijden, ik heb gevraagd of dat testzadel later kan komen want mijn paard is vernageld, maar het was geen probleem.