Wat voor tussenwand?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Wat voor tussenwand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 13:51

Mijn merrie heeft in juli een veulen gehad en het is nu tijd om ze uit elkaar te halen. De stal is nu nog 3,5x7meter en is er ook op gebouwd om in 2 gedeeld te worden. De vraag is alleen: HOE?

Ik wil dat ze elkaar kunnen blijven zien, dus dan kom je eigenlijk vrijwel meteen bij tralies uit. Nu heb ik zelf een paar keer meegemaakt dat er een paard met een hoef tussen de tralies kwam en dat vind ik dus een eng idee, vooral omdat Aidan's hoeven nog niet zo groot zijn en er dus (denk ik) zo tussen kunnen.
Een tussenwand van ongeveer 1.20m hoog is ook niet echt een oplossing, want dan kan Aidan eroverheen komen. Wat hij in het begin denk ik wel zal proberen.

Dus ja, wat blijft er over ? Iemand ideeën, tips?
Ik heb overigens een handige papa, die wel het een en ander kan bouwen (hij heeft ook de stal gemaakt ). Een muurtje metselen was in eerste instantie het idee, maar bij het maken van de stal zijn we vergeten daar fundering te maken en we zijn bang dat ze anders de muur om kunnen duwen als we die nu zouden metselen .

Brand los zou ik zeggen .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:55

Een hogere tussenwand met een tralieraam erin misschien? Dan kunnen ze elkaar toch zien en met elkaar neuzen, maar geen kans dat er eentje gaat klimmen en de tralies zijn te 'fijn' om met een hoef tussen te komen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:00

Er zijn speciale veulentralies op de markt, die zijn erg smal en daar kan absoluut geen hoefje tussen komen.
Ik zou dus houten schotten plaatsen en vanaf 1.40 tralies plaatsen. Dan kunnen ze nog lekker met elkaar neuzen, maar kan er niemand vast komen te zitten!

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 14:10

Oh, veulentralies.. Dat vind ik wel interessant klinken ook... En dan kunnen ze er ook niet tussenkomen als hij gewoon groot is. Ja.. Dat ga ik eens informeren bij verschillende zaken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:18

Super! Is een paardvriendelijke en mooie oplossing!

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 14:23

Helemaal dicht vind ik geen oplossing, ik wil dat ze elkaar nog kunnen blijven zien en dat kunnen ze dan alleen als ze toevallig met hun hoofd allebei buiten hangen (luiken open ).
Ik wist helemaal niet dat die veulentralies bestonden, maar daar ga ik zeker eens naar informeren!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:24

Kris25 schreef:
Er zijn speciale veulentralies op de markt, die zijn erg smal en daar kan absoluut geen hoefje tussen komen.
Ik zou dus houten schotten plaatsen en vanaf 1.40 tralies plaatsen. Dan kunnen ze nog lekker met elkaar neuzen, maar kan er niemand vast komen te zitten!

klopt
Een oom van mij heeft die ook op stal, omdat hij graag eens een paardje fokt