Ik heb korte benen en dikke kuiten
En pas dus de meeste rijlaarzen niet. Maar ik ben het aan en uittrekken van schounen, chaps, spoortjes (die ik gebruik omdat ik reuma heb en dan als het nodig is toch adequaat kan inwerken) zo zat.Nou zat ik al een poosje met het idee in mijn hoofd Mountain Horse laarzen te proberen, de Highrider.
Nou heb ik ze gister gepast in de ruitersportzaak, schoenmaat 37, met een wijde schacht. Een kortere schacht hebben ze niet.
Eigenlijk zat het nog best aardig! Ze zaten wel wat strak op de kuit, maar dat elastiek rekt natuurlijk nog, dat is het probleem niet.
Wat wel een beetje een probleem is, is dat ze nét iets te hoog zijn.
Als ik een trapje op moet voel ik ze in mijn knieholtes, maar als ik zo door mijn knieen ga zoals je op het paard zit (en ik zit wegens die reuma toch al heel lang omdat ik anders zere knieen krijg) voel ik ze niet.
De verkoopster zei dat ze nog wel een stukje inzakken, en dat dat net die cm is die nu te lang is (ongeveer).
Wie heeft er ervaring met deze laarzen en kan mij vertellen of ze echt nog zo inzakken? Het is echt maar een klein stukje wat ze te lang zijn, maar toch.
Als ik deze niet pas zou ik leren laarzen op maat moeten laten maken en dan ben ik minstens 300 euro kwijt, en dat vind ik een beetje te gek voor recreatief/endurance rijden. dus ik wil deze heel graag hebben, maar ja, ze moeten wel echt lekker zitten.