Vraagje over leren laarzen (Mountain Horse)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Vraagje over leren laarzen (Mountain Horse)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 10:59

Ik heb een probleem.
Ik heb korte benen en dikke kuiten En pas dus de meeste rijlaarzen niet. Maar ik ben het aan en uittrekken van schounen, chaps, spoortjes (die ik gebruik omdat ik reuma heb en dan als het nodig is toch adequaat kan inwerken) zo zat.
Nou zat ik al een poosje met het idee in mijn hoofd Mountain Horse laarzen te proberen, de Highrider.
Nou heb ik ze gister gepast in de ruitersportzaak, schoenmaat 37, met een wijde schacht. Een kortere schacht hebben ze niet.
Eigenlijk zat het nog best aardig! Ze zaten wel wat strak op de kuit, maar dat elastiek rekt natuurlijk nog, dat is het probleem niet.
Wat wel een beetje een probleem is, is dat ze nét iets te hoog zijn.
Als ik een trapje op moet voel ik ze in mijn knieholtes, maar als ik zo door mijn knieen ga zoals je op het paard zit (en ik zit wegens die reuma toch al heel lang omdat ik anders zere knieen krijg) voel ik ze niet.
De verkoopster zei dat ze nog wel een stukje inzakken, en dat dat net die cm is die nu te lang is (ongeveer).

Wie heeft er ervaring met deze laarzen en kan mij vertellen of ze echt nog zo inzakken? Het is echt maar een klein stukje wat ze te lang zijn, maar toch.

Als ik deze niet pas zou ik leren laarzen op maat moeten laten maken en dan ben ik minstens 300 euro kwijt, en dat vind ik een beetje te gek voor recreatief/endurance rijden. dus ik wil deze heel graag hebben, maar ja, ze moeten wel echt lekker zitten.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:01

ze zakken echt nog in, ik heb ook korte kuitjes (onderbenen)
en ze zakken echt wel, ze zitten als gegoten

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 11:10

Verder zaten ze idd heel lekker, dat voetbed ook enzo.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:12

ze zakken idd nog! zo ongeveer 1 a 2 cm. ik heb de rimfrost en daar ben ik ook heel tevreden mee

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:12

Ze zakken idd nog wel een stukje in, wel meer dan een cm bij mij.
Ze zitten heerlijk, alleen die rits...echt een ramp.

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 11:14

Wat is er met de rits dan?

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:16

ik heb ook geen problemen met de rits... die van de oude modellen schijnt niet zo geweldig te zijn, maar die van de nieuwe zijn gewoon goed

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 11:21

Dat vertelde de verkoopster ook ja, dat de oude ritsen vaak kapot gingen. Vandaar dat ze nu vernieuwd zijn en ook wat langer doorlopen op je hak, ofzo

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:26

Ik heb zelf de Sportive Riders en die zakte inderdaad in (iets te goed zelfs, volgende keer gaat er laarzenspanners in), een vriendin heeft de High Riders en die zijn bij mijn weten ook ingezakt. Zij is ook zoeen met korte pootjes, dus het zou goed moeten gaan.

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:27

Ik heb idd het oudere model en daar is de rits niet echt goed van, hij gaat vaak kapot en de stof langs de rits is bij mij ook helemaal kapot.
Van de nieuwere modellen weet ik niks dus kan ik ook niks van zeggen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:28

Elke leren laars zakt

Ik heb ook moutain horse laarzen en ik vind ze echt heel erg fijn.

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:58

Ik heb de sportive riders van mountainhorse en idd. ze zijn gezakt.
Ik draag ze nu zo'n twee jaar en ze zijn nog heel netjes. Ik heb er twee plastic frisdrankflessen ingezet, zodat ze niet inzakken of ombuigen als ik ze niet aan heb.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:28

Ik heb ze ook, en ja ze zakken, ik heb ze vorig jaar gekocht (nieuw model) maar de rits is helemaal stuk, en de 2e begint ook al, en er zit een groot gat aan 1 van de zijkanten. Ze zijn nu al 2 weken geleden opgestuurd naar de fabriek, maar nog niets gehoord. Ze zitten overigens wel heeeeeerlijk, maar ik ben benieuwd wat de fabriek ervan gaat zeggen. Ik heb ze idd ook altijd netjes met 2 frisdrankflessen erin gehad. En ik baal nu enorm want ze zitten zooooo lekker.

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 13:38

toch minder van die ritsen...
Wanneer vorig jaar heb jij ze gekocht? Want er is al heel vaak een nieuw model geweest volgens mij.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:38

Vorig jaar december, en ik kreeg toen in de winkel door dat dat net een nieuw model was, de ritsen lopen idd tot heel laag door.

*edit* verkeerde maand

loontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:13

Ik heb ze ook en bij mij waren mijn korte benen en mollige kuiten ook een probleem en dat heb ik met deze laarzen niet.
Na een klein weekje merkte ik er niks meer van en kon er gewoon bewijze van mee auto rijden.

Rits heb ik geen problemen mee(wie weet komt dat nog maar daar gaan we niet van uit).
Wel zet ik er altijd lege flessen in dit omdat de laars te slap is om zo te blijven staan en dan knakt hij dubbel en dat is niet zo lekker voor de rits.

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 14:25

Dat moet dan wel hetzelfde model zijn idd... Maar misschien dat dat toevallig een productie fout is... Over die oudere modellen hoorde ik meer verhalen idd dat de ritsen vaak kapot gingen, vandaar ook dat nieuwe model....

Dat van die flessen is een goede tip ja!

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:36

ik heb mijn mountain horse laarzen nu een jaar of 4, moet zeggen dat ze nog steeds goed zijn.
Ze zijn 1x terug geweest naar de fabriek, was een rits kapot die is er gratis opnieuw ingezet.
Verder geen problemen meer gehad en ik mishandel die laarzen toch goed, ik gebruik ze meer als kaplaars dan als (nette) rijlaars.

Ik heb mijn geld er dubbel en dwars al uitgehaald!!

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 14:39

Dat valt mee dan ja
Maar hebben jullie zo'n smalle rits, of een iets grovere die nu ook in de rimfrost zit?
Want bij het model dat ik gepast heb zat er een smallere in, terwijl ik eigenlijk dacht dat er bij de nieuwe modellen een grovere in zat...

Moonny

Re: Vraagje over leren laarzen (Mountain Horse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:13

Hoi,
Ik heb ze ook nu een half jaar en ze zijn flink gezakt bij mij.
Heerlijke laars trouwens en ik heb (nog) geen probleem met de rits.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:00

Allegra schreef:
Dat valt mee dan ja
Maar hebben jullie zo'n smalle rits, of een iets grovere die nu ook in de rimfrost zit?
Want bij het model dat ik gepast heb zat er een smallere in, terwijl ik eigenlijk dacht dat er bij de nieuwe modellen een grovere in zat...

dat klopt, mijn vorige laarzen waren andere ritsen, en die gingen om de haverklap kapot, de nieuwere versie heeft dikkere ritsen

plutolover

Re: Vraagje over leren laarzen (Mountain Horse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:03

ik heb deze laarzen ook. En had het zelfde probleem.Maar omdat ze ingezakt zijn heb ik het probleem nu niet meer.En ik kan haast geen dag zonder ze. Behalve als ik koude tenen hebt dan doe ik toch even andere schoenen aan

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:03

Ik heb geen problemen met mijn ritsen en ik heb de Sportive Highriders, zitten echt geweldig! Beter als mijn Petries.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:26

Ik heb ze ook en ik heb er nog nooit problemen mee gehad en ze zitten echt heerlijk en net als wat de rest zegt ze zakken nog wel in., maar ook datging bij mij best wel snel............

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:38

Bij mij zijn ze ook wel ingezakt. En nogsteeds geen problemen met de rits, heb ze zo'n anderhalf jaar. Ik zet ze niet weg, maar ik leg ze weg, dan knikken de ritsen ook niet dubbel.