* Prijsindicatie, rond de 1500 euro.
* Geen (extreem) diepe zit.
* Een zachte zit.
* Een zadel dat enigszins helpt bij het verkrijgen van een betere houding.
Hebben jullie enig idee wat voor zadel ik zoek? Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde zadels m.b.t. mijn wensen?
Ik zit ook nog met een aantal vragen over het passen van mijn nieuwe zadel. Ik wil (uiteraard) een zadel wat echt goed past op mijn paard, evt. ook aangepast aan mijn paard. Toen ik destijds mijn Wintec liet passen kon deze ook heel gemakkelijk worden aangepast. Het zadel werd wat opgevuld en er werd een andere boom in gezet. Nu lijkt mij dit niet zo makkelijk bij een leren zadel met een vaste boom. Hoe hebben jullie je zadel laten passen/aanmeten?
Als ik tegen die tijd de zadel passervice laat komen, zullen zij mij dan ook vertellen waar en hoe mijn nieuwe zadel aangepast kan worden mocht dit nodig zijn? Of is het misschien beter om een nieuw zadel te laten passen bij de passervice en er vervolgens nog een zadelmaker naar laten kijken als ik hem eenmaal heb? Ik hoop dat jullie me ook wat nuttige tips kunnen geven over het passen van het zadel, alvast bedankt voor de hulp
) omdat hij je wat naar voren werpt. Het is moeilijk om daarin netjes op je kont te gaan zitten en achterover te blijven.

).
:j