welke paardenverzekering hebben jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

welke paardenverzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 10:45

Ik wil mijn hengst gaan verzekeren maar vroeg me af welke verzekeraar de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft met als allerbelangrijkste dat je je paard zelf kan terugkopen bij volledige afkeuring.

Met de zoekfunctie kon ik niets vinden hierover dus heeft er iemand tips!

kivas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:49

ik zit bij de efo en ben dara heel tevreden mee..Deze was overigens goedkoper als interpolis en als ik me niet vergis had je er ook meer voor.. Wel is het zo dat je bv brand/bliksem schade apart moet verzekeren (heb ik ook gedaan) en dan nog ben je veel goedkoper uit.

Met interpolis heb ik zelf niet zo`n goede ervaringen gehad. Bij de eerste friese onderlinge (EFO) zijn ze mijn paard zelf komen bekijken/keuren en vind dat ze goed en net te werk gaan. Over terug kopen bij volledige afkeuring ? Dat wete ik niet, maar meestal kan dat wel (dacht ik)

Succes met kiezen/zoeken!

Raiza

Re: welke paardenverzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:21

Mijn paarden (4) zijn allemaal bij HippoZorg (voorheen AMEV-Hippo) verzekerd.
Heb nog nooit schade gehad, maar ik heb daar een aantal maanden gewerkt, en heb er toen nooit klachten over gehoord.

Natuurlijk zijn er mensen die erover klagen, maar dat heb je bij iedere verzekeringsmaatschappij. Zolang ze alles vergoedt krijgen, is het een top-maatschappij, als er iets afgewezen wordt, is het een rot-maatschappij.

Bij Hippo Zorg kun je je paard terugkopen als hij afgekeurd is.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:31

Ik zit bij Interpolis.

Maar bij de meeste kun je online je premie berekenen, heb je meer aan denk ik

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:36

zat met me vorige pard bij amev-hippo heb me paard terug kunnen kopen en zit nu met me nieuwe paard bij interpolis heb met beide goede ervaringen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:43

Geen meer. Mijn paard is al 15 en dan word de premie te hoog. En ik gebruik haar alleen nog maar recreatief. Mijn welshjes zijn ook niet verzekerd. 7 jaar geleden had ik een E-pony en die was uitgebreid verzekerd ook voor onbruikbaarheid door een ongeval. Toen vielen we in een springparcours een keer in een oxer waardoor ze ongeneeselijk kreupel werd. De verzekering weigerde uit te betalen omdat het volgens hun een aangeboren afwijking was (yeah, right )

Mijn paard was alleen verzekerd voor dood, brand, blikseminslag maar dus niet meer voor onbruikbaarheid. Ik heb daarna nog vaker verhalen gehoord van mensen die niks uitbetaald kregen.
O, ja verzekeren voor koliek vind ik een twijfelgeval omdat je alleen uitbetaald krijgt als de operatie slaagt.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:46

Bij Interpolis iig, maar heb geen idee wat voor soort..

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:52

ik heb mijn paard bij EFO verzekerd en ik geloof dat je het paard daar bij volledige afkeuring wel terug kan kopen

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:18

Mijn paard is ook verzekerd bij EFO....
goede service, zijn bij me geweest om het paard te keuren en de verzekering is niet zo duur en veel dingen zijn dan al verzekerd...
Je kunt via internet wel info bestellen en daarin staat precies in wat wanneer wordt verzekerd...

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:22

Snowytje schreef:
7 jaar geleden had ik een E-pony en die was uitgebreid verzekerd ook voor onbruikbaarheid door een ongeval. Toen vielen we in een springparcours een keer in een oxer waardoor ze ongeneeselijk kreupel werd. De verzekering weigerde uit te betalen omdat het volgens hun een aangeboren afwijking was (yeah, right )

Bij Hippozorg staat in de polisvoorwaarden bij Dood-en Ongevallen het volgende:

Deze verzekering geeft uitkering bij:

* Dood en noodslachting door een ongeval of een acuut verlopende ziekte;

* Blijvende ongeschiktheid door een ongeval;

* brand.

Onder een ongeval wordt verstaan:

Een plotseling van buiten komend en onmiddelijk op het lichaam van het paard inwerkend geweld, dat rechtstreeks een medisch vast te stellen uitwendig lichamelijk letsel veroorzaakt en waarvoor onmiddelllijk adequate veterinaire hulp is ingeroepen.

Onder een ongeval wordt niet verstaan:

kreupelheden door peesaandoeningen, peesscheuring, verstuiking, verdraaiing, verzwikking of een verstapping.

Als je paard alleen voor onbruikbaarheid tgv een ongeval verzekerd is, zou kreupelheid door een val in het springparcours er in veel gevallen niet ondervallen. Wel als het paard uitgebreid verzekerd is, dus incl. kreupelheid.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:45

Ik zit nu bij de EFO. Super ervaringen mee.

Amev Hippo had ik hiervoor. DRAMA, nooit meer!

Zo heeft ieder zijn goede en slechte ervaringen,
Denk dat je gewoon overal een brochure van moet aanvragen en dan kijken wat je wilt en wat je wensen zijn.

Suc6

Animae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:46

Mijne is verzekerd bij Amev Hippo, ben er eigenlijk heel tevreden over

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:48

Mijn paard is ondergebracht bij Interpolis, alleen maar goede ervaringen mee behalve de prijsstijging.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:05

Mijn paard is verzekerd bij de Efo.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:11

IK zit nu bij interpolis,hele goede ervaringen.
Mijn vorige paard heb ik maar 9 maanden gehad,die bleek hko 4 te hebben. In die 9 maanden heb ik o0ok veel andere bezoekjes van de da gehad. Uiteindelijk is ze ingeslapen. Ik heb 2000 euro min 325(die hadden ze gehad als ik naar de slacht bracht) teruggehad,bij het in laten slapen. Ook over alle andere da rekeingen is nooit moeilijk gedaan,en kreeg heel snel me geld.

Mijn nieuwe paard is ook bij hun verzekert,en helaas nu weer problemen met de benen. Alle rekeingen weer vergoed gehad,ze doen nooit moelijk.
Voor mij geen andere verzekeing meer

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:19

Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis, uitgebreid + Va kosten. Ik heb eigenlijk niks anders als goeds te melden over Interpolis, alles wat ik tot op heden heb geclaimd is snel en zonder problemen uitgekeerd. Verder zijn ze ook altijd erg behulpzaam als je met vragen zit, kortom ik ben helemaal tevreden!

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:28

Interpolis, en ik heb nagevraagd, ook daar kun je je paard terugkopen als ie afgekeurd is.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:55

Raiza schreef:
Mijn paarden (4) zijn allemaal bij HippoZorg (voorheen AMEV-Hippo) verzekerd.
Heb nog nooit schade gehad, maar ik heb daar een aantal maanden gewerkt, en heb er toen nooit klachten over gehoord.

Natuurlijk zijn er mensen die erover klagen, maar dat heb je bij iedere verzekeringsmaatschappij. Zolang ze alles vergoedt krijgen, is het een top-maatschappij, als er iets afgewezen wordt, is het een rot-maatschappij.

Bij Hippo Zorg kun je je paard terugkopen als hij afgekeurd is.

Wij zijn ook verzekerd bij Hippo Zorg en zijn eigenlijk heel tevreden. De afgelopen jaren hebben we toch vaak genoeg wat gehad en ze hebben altijd alles netjes vergoed.

Inderdaad kan je je paard terugkopen na afkeuring, maar gelukkig heb ik hier geen ervaring mee

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:00

Ben bij EFO. Kun je je paard ook terugkopen.

Hoe ze verder zijn weet ik niet. Kom ik nu wel achter want mijn paard staat al drie weken in de kliniek en ze zijn aan het overleggen met de veearts hoe of wat. Dus of ze mijn rekeningen gaan betalen hoor ik nog. Mijn paard is uitgebreid verzekerd. Alleen krijgt ie nu een therapie die in principe niet onder de verzekering valt... mmm afwachten voor mij dus wat EFO nu gaat doen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:51

Raiza schreef:
Snowytje schreef:
7 jaar geleden had ik een E-pony en die was uitgebreid verzekerd ook voor onbruikbaarheid door een ongeval. Toen vielen we in een springparcours een keer in een oxer waardoor ze ongeneeselijk kreupel werd. De verzekering weigerde uit te betalen omdat het volgens hun een aangeboren afwijking was (yeah, right )

Bij Hippozorg staat in de polisvoorwaarden bij Dood-en Ongevallen het volgende:

Deze verzekering geeft uitkering bij:

* Dood en noodslachting door een ongeval of een acuut verlopende ziekte;

* Blijvende ongeschiktheid door een ongeval;

* brand.

Onder een ongeval wordt verstaan:

Een plotseling van buiten komend en onmiddelijk op het lichaam van het paard inwerkend geweld, dat rechtstreeks een medisch vast te stellen uitwendig lichamelijk letsel veroorzaakt en waarvoor onmiddelllijk adequate veterinaire hulp is ingeroepen.

Onder een ongeval wordt niet verstaan:

kreupelheden door peesaandoeningen, peesscheuring, verstuiking, verdraaiing, verzwikking of een verstapping.

Als je paard alleen voor onbruikbaarheid tgv een ongeval verzekerd is, zou kreupelheid door een val in het springparcours er in veel gevallen niet ondervallen. Wel als het paard uitgebreid verzekerd is, dus incl. kreupelheid.

Dat weet ik niet meer, maar het ging ons er toen om dat ze het gooiden op een aangeboren afwijking terwijl ze gekeurd geaccepteerd was. We hadden er tegen kunnen gaan procederen maar dan zouden de kosten daarvoor waarschijnlijk nog hoger zijn geweest als wat we dan (eventueel) uitgekeerd zouden krijgen. Daarom hebben we dat niet gedaan. Maar ik heb daarna nooit meer een paard voor ongevallen verzekerd.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:53

Heb altijd al mijn paarden verzekerd bij Interpolis. Nog nooit ergens last mee gehad, maar ook zelden iets hoeven claimen ofzo.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:12

interpolis

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:13

bij efo paardeverzekeringen

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:14

ik heb trouwens alleen voor dood enzo verzekerd tarief B bij EFO niet ziektekosten of brand etc.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:40

XlucienneX schreef:
interpolis

ik heb volgens mij een basis verzekering