Met de zoekfunctie kon ik niets vinden hierover dus heeft er iemand tips!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
Snowytje schreef:7 jaar geleden had ik een E-pony en die was uitgebreid verzekerd ook voor onbruikbaarheid door een ongeval. Toen vielen we in een springparcours een keer in een oxer waardoor ze ongeneeselijk kreupel werd. De verzekering weigerde uit te betalen omdat het volgens hun een aangeboren afwijking was (yeah, right)

Raiza schreef:Mijn paarden (4) zijn allemaal bij HippoZorg (voorheen AMEV-Hippo) verzekerd.
Heb nog nooit schade gehad, maar ik heb daar een aantal maanden gewerkt, en heb er toen nooit klachten over gehoord.
Natuurlijk zijn er mensen die erover klagen, maar dat heb je bij iedere verzekeringsmaatschappij. Zolang ze alles vergoedt krijgen, is het een top-maatschappij, als er iets afgewezen wordt, is het een rot-maatschappij.
Bij Hippo Zorg kun je je paard terugkopen als hij afgekeurd is.
Raiza schreef:Snowytje schreef:7 jaar geleden had ik een E-pony en die was uitgebreid verzekerd ook voor onbruikbaarheid door een ongeval. Toen vielen we in een springparcours een keer in een oxer waardoor ze ongeneeselijk kreupel werd. De verzekering weigerde uit te betalen omdat het volgens hun een aangeboren afwijking was (yeah, right)
Bij Hippozorg staat in de polisvoorwaarden bij Dood-en Ongevallen het volgende:
Deze verzekering geeft uitkering bij:
* Dood en noodslachting door een ongeval of een acuut verlopende ziekte;
* Blijvende ongeschiktheid door een ongeval;
* brand.
Onder een ongeval wordt verstaan:
Een plotseling van buiten komend en onmiddelijk op het lichaam van het paard inwerkend geweld, dat rechtstreeks een medisch vast te stellen uitwendig lichamelijk letsel veroorzaakt en waarvoor onmiddelllijk adequate veterinaire hulp is ingeroepen.
Onder een ongeval wordt niet verstaan:
kreupelheden door peesaandoeningen, peesscheuring, verstuiking, verdraaiing, verzwikking of een verstapping.
Als je paard alleen voor onbruikbaarheid tgv een ongeval verzekerd is, zou kreupelheid door een val in het springparcours er in veel gevallen niet ondervallen. Wel als het paard uitgebreid verzekerd is, dus incl. kreupelheid.

XlucienneX schreef:interpolis