Polvraag:welke stal kies jij voor je paard en jezelf? Waarom

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Welke stal zou jij kiezen voor jezelf en je paard?

Poll eindigt op

Stal met 24 paarden, zomers weidegang van 8-13U, paarden naar en van weide halen geregeld, s’winters niet naar buiten, 20 bij 40 m buitenbak, kleine binnenbak (16 bij 30m), 1 km van huis, 240 euro per maand all in
Geen stemmen
Stal met 46 paarden, zomers weidegang van 9-12U, s’winters 2 uur paddock, paarden naar en van weide/paddock halen geregeld, 20 bij 60m buitenbak, 20 bij 40m binnenbak, 8 km van huis, 290 euro per maand all in. Mogelijkheid zelf paarden s’morgen buiten te
Geen stemmen
Stal met 40 paarden, zomers weidegang s’nachts, s’winters 2 uur paddock, paarden naar en van weide/paddock halen geregeld, 20 bij 40m buitenbak, 2 km van huis, 260 euro per maand all in.
Geen stemmen
Stal met 3 paarden, stal met paddock, zomers 24 uur weidegang, s’winters 12 uur modderige paddock, paarden naar en van weide/paddock halen geregeld, 15 bij 35m buitenbak, 2 km van huis, 150 euro per maand + hardvoer, zelf mesten, mogelijkheid gebruiken k
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

palham

Polvraag:welke stal kies jij voor je paard en jezelf? Waarom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 10:22

[/list]Binnenkort gaan we verhuizen en kan ik kiezen uit verschillende soorten stallen voor mijn paard. Heb ze allemaal bekeken en ze hebben allemaal voor- en nadelen. Ik vind de beslissing vrij lastig, want verschillende dingen spelen een rol, namelijk het welzijn van mijn paard, het leren kennen van andere mensen met zelfde (paarden)interesses, tijd en afstand tot huis, kosten. Voor welke stal zouden jullie kiezen en waarom?[list]Binnenkort gaan we verhuizen en kan ik kiezen uit verschillende soorten stallen voor mijn paard. Heb ze allemaal bekeken en ze hebben allemaal voor- en nadelen. Ik vind de beslissing vrij lastig, want verschillende dingen spelen een rol, namelijk het welzijn van mijn paard, het leren kennen van andere mensen met zelfde (paarden)interesses, tijd en afstand tot huis, kosten. Voor welke stal zouden jullie kiezen en waarom?Binnenkort gaan we verhuizen en kan ik kiezen uit verschillende soorten stallen voor mijn paard. Heb ze allemaal bekeken en ze hebben allemaal voor- en nadelen. Ik vind de beslissing vrij lastig, want verschillende dingen spelen een rol, namelijk het welzijn van mijn paard, het leren kennen van andere mensen met zelfde (paarden)interesses, tijd en afstand tot huis, kosten. Voor welke stal zouden jullie kiezen en waarom?
Laatst bijgewerkt door palham op 04-01-06 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:26

Ik kies op de eerste plaats eigenlijk wel voor het welzijn van mij paard: dat betekent voor mij weidegang in kuddeverband. Daarna kijk ik verder of je uitrijmogelijkheden hebt (ik rij graag buiten) en wat de mogelijkheden zijn qua rijden in de bak: buitenbak met goeie bodem of misschien een binnenbakje. Met de staleigenaar moet het ook klikken, zodat je wel dingen kunt overleggen.
Leg voor jezelf de voor- en nadelen op een rijtje.

Eerst stond ik bijv met mijn paard op een boerderij met een beroerd buitenbakje, stalling in groepjes (niet 1 grote schuur) en een chagrijnige boer. Mijn paard had het daar op zich wel ok, maar toch ben ik verder gaan kijken en inmiddels heeft mijn paard, maar ook ik het veel beter!! Ik ben echter wel 10 min langer onderweg met de auto, maar dat heb ik er dan dus wel voor over).

Waaruit kun je kiezen?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:29

dubbelpost