advies/ervaring rustgevende kruiden gezocht

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

advies/ervaring rustgevende kruiden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 09:07

mijn paard staat met een blessure en mag alleen maar stappen
hij krijgt als eten alleen maar drie maal daags hooi
meer niet
en nog is hij niet te stuiten, hij heeft mijn bijrijdster van de week al gelanceerd
aan de hand stappen is helemaal niet te doen

nu heb je allerlei rustgevende middelen/kruiden te koop en wil ik graag weten wie heeft er ervaring met deze middelen/kruiden en welk werkt het best voor jou

zo kan ik proberen een beetje te vergelijken

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:15

Je kunt het beste op de site van de paardendrogist kijken, daar staan verschillende rustgevende kruiden.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:21

maar of die echt helpen tegen frissigheid omdat ze niet mogen werken?
die kruiden zijn vaak vooral voor zenuwachtige/ stressgevoelige paarden...

ik wil nog wel eens sedinerv of prodier druppels proberen in zo'n geval, maar meestal moet ik bij mijn paard toch over naar een streepje tranquigel/sedalin om veilig te kunnen blijven stappen...

succes!

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:24

Ik heb van ruitergilde relaxmix, werkt ook goed.

Verder heb ik toen mijn paard op rust stond ook een soort mix gegeven speciaal voor paarden die op rust stonden. Had haar ook in een veulenbox gezet, zodat ze toch wel lekker kon bewegen in haar stal (natuurlijk alleen meer stappen/draaien). Hierdoor had ze wat meer te doen en hoefde ze niet scherp te draaien in de stal ivm pees.

Mar_Nimbus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 07:58

het zou voor hem geen kwaad kunnen als het voor stressgevoelige/schrikkerige paarden is
het is een schrikker 1e klas
ik heb al op verschillende sites gekeken maar wat ik zo graag weten wil is wat ervaring met de werking ervan

QuijoSavan: heeft die ruitergilde ook een website?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 08:47

Ik gebruik zelf bij paarden met box-rust Pavo nervControl.
Dit helpt op natuurlijke wijze de innerlijke rust te herstellen. Ze worden er echt rustiger van en daardoor makkelijker in de omgang.
Het is te verkijgen bij de paarden drogist (www.paardendrogist.nl) en je kan het een langere periode achter elkaar geven. Tis niet goedkoop, maar voor mij wel de beste. Succes.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:28

grappig, (niet om jou af te zeiken Kriz, even ervaring delen) Pavo nervcontrol hielp bij mijn paarden juist totaal niet. Maar ik denk ook dat het met alle rustgevers verschillend is wat juist wel en wat niet aanslaat.
Zo ook de prodier nervositeit, bij 1 van mij helpt het super, bij de ander totaal niet..
http://www.paardendrogist.nl/index.php?language=0&page=prd0000548.php

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:50

Tja Noukie, dat kan. Ik heb dat met mijn paarden en homeopathie. Bij de één werkt dat als een trein en bij de ander slaat het niet aan.
Je hebt trouwens ook van Bach bloesem therapie druppels voor onrustige paarden. Ik ga even zoeken hoe ze heten en waar je ze kunt krijgen

Issake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:54

ik heb al eens bachbloesems gebruikt, dit werkte voor mijn paard heel kalmerend, tis een veel rustiger paard geworden

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:58

verschilt idd per paard; zelf heb ik de ervaring dat alleen muisjes afdoende helpen (tegenwoordig calmivet).