paarden en relatie hoe doen jullie dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

paarden en relatie hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 23:26

nou goed. nu is mij de vraag, kunnen jullie dat goed combineren? bestaat er een bepaalde jarlourzie vanaf de kant van je vriend/ vriendin?

zou jij de paarden stop zetten en de relatie voor laten gaan als je een keuze moest maken?

bij mij is het in ieder geval zo, dat ik de paarden nooit maar dan ook nooit stop zet om wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door Navidad op 03-01-06 23:29, in het totaal 2 keer bewerkt

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:28

Ik denk dat ik geluk heb... mijn vriend heeft paarden... zijn paarden gaan voor alles, en dat is bij mij ook zo... maar ik wil ook wel eens weten hoe het bij een ander is

nathe

Re: paarden en relatie hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:30

mijn vriend moet niets van paarden hebben. maar hij heeft respect voor het feit dat ik paardrij. Hij helpt mij ook vaak met de paarden omdat hij weet dat ze belangrijk zijn voor mij. Ik denk dat hij soms wel een tikkeltje jaloers is maar hij speelt ook graag games op de pc en dat laat ik hem ook toe

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:31

Ik heb overdag mijn pony's en s avonds tijd voor vriend, dat komt wel mooi uit gezien hij ook werkt overdag. Maar zie mijn vriend ook niet zo heel vaak omdat wij allebei nogal druk leven hebben

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:32

Hmz... Dat is toch wel een lastige ja.
Nou zal ik je wat vertellen haha. Ik rijd zelf geen paard, maar mijn vriendin wel. Vandaar dat ik hier zit .

Ikzelf vind dat ze (nu iig) eigenlijk de paarden voor moet laten gaan! Tot op een zekere hoogte wil dat zeggen! Het moet wel zo zijn dat ze af en toe ook tijd ovor mij vrijmaakt! En het mooie is: ik vind het prachtig om haar te zien rijden in de bak bij haar thuis! Vandaar heb ik er ook helemaal geen bezwaar tegen als ze zegt dat ze moet rijden op der pony's als ik bij haar ben!

Ook ben ik al een aantal keer meegeweest naar een wedstrijd. Ik vind het ook gewoon leuk om te zien (en misschien ook zelf wel te doen in de toekomst, dan hebben jullie er weer een ruiter bij tussen al die amazones ).

Bij ons gaat het in ieder geval heel erg goed samen! En afentoe betrap ik mezelf er inderdaad op dat ik denk van godver laat die knollen stikken! Maar binnen 30 minuten ben ik meestal weer wel bijgedraaid .

En haar paarden stop zetten voor mij... Dat zou ik niet eens willen! Alhoewel ik wel vind dat ze niet nóg meer pony's moet gaan rijden omdat ze er dan nóg meer mee bezig is. Gelukkig,,, vind ze dat zelf ook .

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:32

Ik kan mijn paarden en mijn relatie goed combineren. Mijn vriend doet zelfs de stal voor me en gaat mee op wedstrijden. Hij heeft vroeger paard gereden en hij vind het dus allemaal best leuk.
Ik ben blij toe, want anders was mijn leven echt niet meer te organiseren.

Ohw en de paarden gaan bij mij toch wel altijd voor.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:34

Nou mede door mijn paard is mijn 'relatie' uitgegaan. Gelukkig maar Hij vond paardrijden toch niet leuk en tsja ik moet nou eenmaal trainen. Otto ging voor dus hij had pech

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:36

Mijn ex was verschrikkelijk allergisch voor paarden... als ik een shirt ofzo aan had dat ik naar de paarden had gedragen werd ie gek... dat is, helaas, een van de dingen geweest waar onze relatie op stuk is gelopen... Hij heeft mij echt voor de keuze gesteld, of de paarden of hem...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:37

Ik vind het soms toch wel lastig om te combineren. Ik laat soms de paardje toch wel schieten als 'meneer' wil dat ik langs kom. Maar hij weet wel dat mijn verzorgpaard heel belangrijk voor me is, volgens hem ben ik altijd vrolijk als ik van Vanessa kom dus dan laat hij me toch maar gaan. Hij vindt zelf rijden ook best leuk, alleen poetsen en uitmesten vind hij maar niks.

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:38

Mijn vriend vind paarden helemaal niets. maargoed, het is mijn passie en dat heeft ie maar te accepteren en te respecteren. Ik zal de paarden nooit aan de kant zetten voor een relatie! Probeer het altijd zo goed mogelijk te combineren met elkaar.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:39

de tijd die jij in de paarden steekt, kan die ander toch mooi in zijn/haar hobby of vrienden steken?
snap het probleem niet zo

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:39

Mijn vriend vindt het allemaal prima! We vinden allebei dat je lekker je eigen bezigheden moet hebben, en hij vindt het juist lekker als hij het huis voor hem alleen heeft als ik naar stal ben.
Hij rijdt de trailer voor me, en komt af en toe mee naar stal: bakkie doen, knollie knuffelen, praatje maken.
Hij heeft zelfs zijn mooie Mazda MX3 verruilt voor een auto met trekhaak! (jaja, dat is echte liefde! )
Hij weet ook wel dat ik gelukkiger ben MET paard, dan zonder.... En daar heeft hij toch ook profijt van, ipv zo'n mokkend mens in huis...

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:40

mariz schreef:
de tijd die jij in de paarden steekt, kan die ander toch mooi in zijn/haar hobby of vrienden steken?
snap het probleem niet zo

Ja zo is het wel, maar ik rijd vaak 's avonds en overdag zit ik op school. Verder werkte ik ook nog eens op zaterdag dus ja dan heb je niet veel tijd meer over

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:43

Georgette schreef:
Mijn vriend vind paarden helemaal niets. maargoed, het is mijn passie en dat heeft ie maar te accepteren en te respecteren. Ik zal de paarden nooit aan de kant zetten voor een relatie! Probeer het altijd zo goed mogelijk te combineren met elkaar.

Dat snap ik bijvorbeeld heel goed. Maar wil je afentoe ook niet je paarden anders inplannen of 1 keertje overslaan om naar iets toe te gaan wat bijvoorbeeld ZIJN grote passie is? Zo niet dan, ben je hem niet waard vind ik!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:50

Mijn vriend moest absoluut niets hebben van paarden....en toegegeven hij is ook een hele periode jaloers (is zo'n groot woord gelijk he) geweest op mijn haflinger.
Andersom was het ook een ramp, Par werd tegen de draad en chaggie als hij er bij was, en dit ging door tot iedere keer wegrennen en bokken als we aan het rijden waren en langs hem reden.
Longeren zelfde verhaal, als hij er bij stond (wat al aardig wat moeite kostte) begon ze te etteren en vervelen.
Beide hebben wat water bij de wijn gedaan en 100% gek op elkaar zullen ze nooit worden, maar ze accepteren nu iig van elkaar datz e er zijn.

Ik heb hem vanaf het begin verteld dat als hij denkt de strijd aan te kunnen gaan met mijn paard hij verliest, hij heeft me dan ook nooit voor die keus gezet maar in het begin zeker wel over begonnen en over nagedacht.

Ondertussen heb ik er 2 bij, en ben hardstikke blij met mijn drie paardjes, ondertussen wonen we ook samen, hardstikke leuk ook natuurlijk, de enige klacht die nu nog weleens over zijn lippen komt is het financiele plaatje, wat ik ergens ook wel logisch vind, maar gelukkig een eind goed kan maken met een heleboel andere dingen.
En sávonds gaat hij ook zijn gangetje, denk dat hij in zijn vriendenkring 1 van de weinige is die samenwoont en nog zoveel tijd voor zichzelf heeft.

Uiteindelijk loopt het nu dus allemaal zo'n beetje, hij klaagt weleens over mijn paardjes, ik weleens over zijn partyziekte en kledingfetisj maar komt wel goed.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 02:15

Mijn ex was een crime

Mijn huidige vriend heeft er niets mee, maar ook niets tegen. Gaat altijd lief mee naar stal, brengt ze (uhm, alleen Quellian) naar de molen en paddock, mestte uit op de vorige stal en maakt graag foto's van ze. Hij zegt altijd: 'ik heb niets met paarden, maar de jouwe vindt ik stiekem wel leuk'.

Hij is er bang voor (in de zin van het rijden), maar is er tegelijkertijd ook erg gek mee

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 04:03

Ik heb ooit eens een hele leuke man ontmoed.
Maar hij zei bij het begin dat hij niks van paarden moest weten en als een relatie ging slagen ik ook voor hem of de paarden moest kiezen.

(hij heeft ooit een ex gehad met paardjes)
ik heb hem meteen verteld dat ik het dan het proberen niet eens waard vond en heb meteen afgenokt.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 08:13

Ik heb ook geluk: mijn vriend vindt mijn paard geweldig en helpt me eigenlijk altijd. Gaat bijna altijd mee met lessen en vindt het leuk om haar droog te stappen of een buitenritje te maken.

Hierdoor kan ik zowel mijn paard als mijn vriend heel goed combineren en hebben we zo ook alle tijd voor elkaar.

Ik zou mijn paard altijd voor laten gaan, maar ik hoef gelukkig niet te kiezen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 08:32

Joey vind het wel leuk maar verder niets. Als ie komt kijken doet hij dat ook omdat ik dat leuk vind, dat rijden interesseert hem niet zo (alhoewel hij er wel meer verstand van krijgt).
Als hij mij voor de keuze zou stellen, kies ik voor mijn dieren.

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 08:52

Mijn vriend zegt wel eens,jouw dieren komen op nr 1 ,en ik hang er maar bij. Ik trek me er niks van aan,hij heeft een computerspel wat ie de hele dag speelt

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 08:53

Het combineren gaat hier opzich prima Mijn vriend heeft helemaal niks met paarden maar heeft wel respect voor mijn hobby. Aangezien ik overdags werk en s'avonds naar mijn paard ga zien we elkaar soms maar erg weinig. Gelukkig heeft mijn vriend ook zo zijn hobby's en bezigheden en dus vind hij het niet zo'n groot punt . Ik denk overigens ook niet dat onze relatie zo succesvol zou zijn als we 24/7 op elkaars lip zouden zitten

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 08:55

Mijn vriend gaat wanneer hij niet hoeft te werken mee.
In het begin moest hij er niks van hebben hij was zelfs bang.
Nu dus 1 1/2 jaar later doet hij van alles, hooinetten maken, binnen/buiten zetten, borstelen, zoals hij zegt: ik heb er een hobby bij.

gappiekabaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:15

hoi,

Mijn vriend heeft vroeger ook in de paarden gezeten en hij heeft altijd geroepen dat hij geen vriendin meer wilde met een paard en die heb ik dus wel. Hij vind het niet erg maar wil ook verder niks echt doen met mijn paard, maar als ik ziek ofzo ben en met slecht weer dan gaat hij wel voor me naar stal en verzorg mijn paard en soms kan ik hem overhalen om te longeren, maar hij heeft er nog nooit opgezeten en het is een springpaard en hij heeft vroeger zelf ook altijd gesprongen. Ik heb me erbij neer gelegd en ben blij dat hij toch af en toe mee gaat.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:50

andydale- dat is inderdaad wel een punt ja.

ik zelf ben een keer 2 weken met de paarden gestopt en ik verveelde me echt!
dan zit je dus met je vriend wat binnen tehangen, filmpje kijken en afentoe ga je ergens wat drinken... erg gezellig maar voor me gevoel totaal een nutteloze bezigheid die ik liever s'avonds doe.

cissie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:28

Mijn vriend, had niks met paarden, maar wou best eens een keer proberen te rijden ( "dat kon toch niet moeilijk zijn") haha na 10 min eraf gemieterd , maar toch weer heel stoer erop geklommen kwam hij op zn mening terug, (" het hobbeld echt erg en hij reageerd heftig op mijn been, jij zij toch been aandrukken?') ja aandrukken geen cowboyfilm- achtige schop en jihaa erachter aan.

Ik ben hem voorzichtig enthousiast aan het maken, heb hem al zover dat hij een paar keer in de week me meehelpt met voeren en stallen schoonmaken , poetsen vind ie nog niks, maar rijden wil hij wel verder leren, we zien wel.
Ben allang blij dat hij geen hekel aan paarden heeft, want dan vraag ik me af of onze relatie uit praktisch oogpunt op lange termijn had gewerkt.

Het scheeld in ons geval denk ik ook, dat hij een kantoorbaan heeft en blij is als hij in de buitenlucht dingen kan doen, daarnaast is hij gek op dieren dus paarden kan er ook best bij.