mijn paard loopt heen en weer langs het draad in de wei.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oudehinken

mijn paard loopt heen en weer langs het draad in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 20:13

mijn paard heb ik nu 3 weken en waarschijnlijk is het een manege paard geweest de eerst weken ging alles primaal hij vertrouwd mij maar mijn pa krijgt hem niet in handen ook niet als ie hem in stal wil doen dan draaid ie hem zijn kont toe.
en hij loop heen en weer langs het draad een heel pad. weet iemand wat dat is? mijn pa is nu gewoon bang dat hem wat makeerd zal er echt wat aan de hand wezen of zou het eenzaamheid wezen.

angy

Re: mijn paard loopt heen en weer langs het draad in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:17

Mijn paard blijft ook voor het hek heen en weer lopen als hij alleen in het land staat. Met een ander paard erbij doet hij dat niet. Ik zou bij de vorige eigenaar informeren hoe de weidegang van je paard was regelt. Succes!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:24

Je mag Japie al lenen! En als dat helpt, kun je eens rondzoeken naar een shetlander.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 20:35

angy schreef:
Mijn paard blijft ook voor het hek heen en weer lopen als hij alleen in het land staat. Met een ander paard erbij doet hij dat niet. Ik zou bij de vorige eigenaar informeren hoe de weidegang van je paard was regelt. Succes!

ik heb hem via mijn neef gekocht en die wist hem te staan bij mensen die handelen in paarden en daar stond ie ook met meer paarden op stal. die man had hem ook gekregen en weet ook verder niks over de ouwe eigenaar maar ik vermoed wel dat ie niet veel buiten heeft gelopen.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:37

Mijn paard deed het vd zomer ook, maar dat kwam omdat er merries aan de andere kant stonden.
Op een bepaald moment hield het wel een beetje op.

Misschien toch een beetje eenzaamheid en verveling van jouw paard denk ik. Succes ermee

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:01

een paard die heen en weer loopt langs het draad, wil graag naar binnen omdat het zich niet veilig voelt, soms helpt het als er gezelschap bij komt maar soms is het een vastgeroeste gewoonte geworden , doordat het niet geleerd heeft om bij de groep weg te zijn, dit kun je vergelijken met het weven .....is ook een psychisch probleem wat zich in bewegen(weven) openbaard! zoek uit waar het rust bij vind! Gezelschap of op stal en vaste tijden naar buiten.

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:32

ben het helemaamet broadway eens ja in ieder geval suc6

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:39

Hoi Hoi,

ook mee eens broadway.

Bij ons op stal staat een paardje die doet het ook, dacht dat het minder was met ander paard erbij, maar dan doet hij het ook.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:41

Het kan ook komen dat het nu zo koud is. Paarden staan in sommige gevallen dan liever binnen!

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:45

wij hadden ook zo'n paard op stal staan die deed het ook
maar diej wou gewoon het liefste weer naar der box terug want die vond het land helemaal niks....of die nou in der eentje stond of met nog 10 paarden ze bleef voor het hek staan draaien....

ik zou even kijken hoe het met een maatje erbij gaat en anders kan het zijn dat zij zich verveeld op het land.....ik weet niet of jullie daar eventueel ook hooi mogen neer leggen?? ook dat kan je een keer proberen...dan heb ze wat meer te eten dan alleen het gras.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:46

Klinkt als een paard dat op zoek is naar soortgenoten!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:43

Als je paard op en neer blijft lopen langs de draad, dan wil hij eigenlijk graag aan de andere kant zijn . Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, en de meeste zijn hierboven al opgenoemd.
Een paard voelt zich in principe alleen nooit veilig, en heeft los van een veiligheidsgevoel ook gewoon sociaal contact nodig met andere paarden. Ik zou eens proberen om er een ander paard bij te zetten. Goeie kans dat hij rustiger wordt.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:37

nicoleflens schreef:
wij hadden ook zo'n paard op stal staan die deed het ook
maar diej wou gewoon het liefste weer naar der box terug want die vond het land helemaal niks....of die nou in der eentje stond of met nog 10 paarden ze bleef voor het hek staan draaien....

ik zou even kijken hoe het met een maatje erbij gaat en anders kan het zijn dat zij zich verveeld op het land.....ik weet niet of jullie daar eventueel ook hooi mogen neer leggen?? ook dat kan je een keer proberen...dan heb ze wat meer te eten dan alleen het gras.

Ben ik het mee eens!!
En je kan het idd ook met een ander paard erbij proberen.
Succes!!

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:07

Mijn paard loopt ook hele paden langs het draad er is niks met hem aan de hand, hij wil gewoon naar binnen ook al staat er een maatje bij en ligt er hooi in de wei.

xredfordx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:31

k denk dat je paard gewoon heel eenzaam is....
misschien moet je een vriendje voor hem zoeke

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:36

verplaatst naar VMR.

LisavdH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:25

Hij mist gewoon een maatje! Kijk dus even hoe het is met een 'leen' paardje erbij!

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:31

ja sommige paarden vervelen zich gewoon heel erg op het land en je doet ze er dan geen plezier mee om ze erop te zetten....zou zeggen probeer het met een maatje.....laat je even weten hoe het gaat met maatje erbij??

succes

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 09:22

oudehinken schreef:
angy schreef:

ik heb hem via mijn neef gekocht en die wist hem te staan bij mensen die handelen in paarden en daar stond ie ook met meer paarden op stal. die man had hem ook gekregen en weet ook verder niks over de ouwe eigenaar maar ik vermoed wel dat ie niet veel buiten heeft gelopen.

Heb even met www.google.nl gezocht naar meer informatie over je paard.
Dit omdat je hier viewtopic.php?f=13&t=225098&start=0&st=0&sk=t&sd=a ook een bericht had geplaatst.

Je paard heeft met Ella Ottens M2 dressuur gelopen bij de LR. de Bumaruiters.
Misschien kun je via de vereniging meer te weten komen.

Suc-6!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:14

Mijn paardje begint om 12 uur met het ijsberen langs het hek, dan vind hij het tijd worden dat ik kom. Hij gaat dan net zo lang door totdat ik er ben. Hij heeft gezelschap speelgoed en onbeperkt hooi, dus waarom? Gene idee

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:10

snoepjes?wat anders te doen hebben?uit de wei gaan?rijden? poetsen?

ikjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:15

Mijn paard doet het ook als ze alleen staat, dan flipt ze als het ware. Maar met rijden (waar nooit een ander paard bij is) en als er een ander paardje bij in de wei staat is er niks aan de hand.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:19

ik vind het nogal wreed om een paard alleen te zetten. een paard is een kuddedier en heeft gezelschap van andere paarden nodig. geen wonder dat hij zo gestrest is!

cookaburra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:25

mijn pony doet het ook ookal staat mijn shetje erbij. dit omdat ze waarschijnlijk naar de andere wei wil omdat daar meer gras staat (ze mag niet veel vanwege chronische hoefbevangenheid) en daarom loopt ze hele kilometers langs het hek. dus dan geef ik haar hooi.
ze doet het niet omdat ze op stal wil staan, daar heeft ze een hekel aan (dan gaat ze weven omdat ze naar buiten wil) en ook niet omdat ze eenzaam is.

_Kalinka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:56

Mischien is hij idd wel eenzaam, maar als hij wel braaf is bij jou dan zal dat denk ik niet het geval zijn. Er kan ook geestelijk iets mis zijn. Ik ken ook een paard die mannen haat, het klink mischien raar maar het kan wel. Mischien heeft je paard wel eens een slechte ervaring gehad met iemand die op jou vader lijkt gehad. Vraag eens naar zijn verleden.
Dat is mijn mening hoor