Mijn geknoopte halster te dun?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Mijn geknoopte halster te dun?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:16

Ik heb vandaag een touwhalster geknoopt van touw van ongeveer 3 mm. Dat heb ik dubbel gedaan. Op de neusriem heb ik een bontje genaaid, en het kopstuk heb ik gevlochten. Hier een foto:

Afbeelding

Kan ik dit gebruiken? Gewoon als halster om mee te wandelen of een fotoshoot ofzo te doen?

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:18

Hoi,

voor een fotoshoot kun je dit best gebruiken, maar om mee te wandelen en het als gewoon halster te gebruiken zou ik niet doen. Het is erg dun en kan misschien wel snijden en misschien is het halster ook wel snel breekbaar (afhankelijk van het materiaal).

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:22

Ik denk niet dat je dit kan gebruiken als halster, het is erg dun en mocht je paard een rare sprong maken tijdens het wandelen heb je wel is kans dat hij het kapot kan trekken..

ArabStables

Re: Mijn geknoopte halster te dun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:25

Zeker niet gebruiken dit!
Gebruik een dikker koord voor het halster, dit gaat zeker snijden als je paard een keer wegspringt.
Laatst bijgewerkt door ArabStables op 03-01-06 22:27, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:25

Ik zou er niet eens aan beginnen.. Zo op het eerste gezicht ziet het er een beetje krakkemikkig uit.. Waarom niet een gewoon halster? Kun je prima opleuken en is een stuk veiliger..

KayC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:26

Ok voor het snijden had ik dus dat bontje en het gevlochten kopstuk. Maar ik snap dat het niet bepaald sterk is. Het touw is vlaggentouw ofzoiets dacht ik

Poohbeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:27

3mm touw is te dun. 6mm touw is het minimum wil je een beetje vriendelijk touwhalster hebben, anders is het veelste scherp.

KayC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:27

Cassole schreef:
Ik zou er niet eens aan beginnen.. Zo op het eerste gezicht ziet het er een beetje krakkemikkig uit.. Waarom niet een gewoon halster? Kun je prima opleuken en is een stuk veiliger..

Gewone halsters heb ik genoeg hoor. Ik wou zelf ook eens knutselen en ben ook niet van plan dit als 'gewoon' halster te gebruiken. Om foto's mee te maken leek het me erg leuk. Maar ik zal eens om dikker koord kijken
Bedankt voor jullie commentaar.

KayC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:28

Poohbeer schreef:
3mm touw is te dun. 6mm touw is het minimum wil je een beetje vriendelijk touwhalster hebben, anders is het veelste scherp.

Daarom heb ik het ook dubbel gedaan en nog eens een neusbontje maar ik begrijp dat het niet werken gaat. Dus ik zoek wel wat dikker koord

_Simone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:52

Als je paardje niet zo'n zenuwpees is dat hij naast je staat te springen en dat je constant druk op het halster moet hebben zou ik het inderdaad niet doen, maar als hij gewoon met je mee loopt kan een fotoshoot best hoor, en eventueel wandelen ook wel, als je inderdaad maar niet teveel druk moet zetten, want dan kan het wel gaan snijden. Maar ik zou een stukje lopen en foto's ervan maken gewoon doen hoor.

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:57

voor een fotoshoot kan je het wel gebruiken!
maar niet om mee te gaan wandelen, stel nou dat je pony schrikt, dan breekt volgens mij het draadje!

trouwens: leuk bedacht zo'n halstertje

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:59

Bij de Welkoop verkopen ze dikker touw, per meter....

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:00

Volgens mij hoeft je paard maar 1x zijn hoofd omhoog te trekken en is het touwtje kapot...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:31

Wat leuk dat je zoiets zelf maakt. Helaas heb je wel het verkeerde touw gebruikt. Met een dikker touw moet het goed gaan.

Off-topic: Ik heb hetzelfde dekbed overtrek

KayC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 11:06

ChristaMoor schreef:
Bij de Welkoop verkopen ze dikker touw, per meter....

Weet je misschien ook hoeveel dat kost?

KayC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 11:08

ShiningHorse schreef:
Als je paardje niet zo'n zenuwpees is dat hij naast je staat te springen en dat je constant druk op het halster moet hebben zou ik het inderdaad niet doen, maar als hij gewoon met je mee loopt kan een fotoshoot best hoor, en eventueel wandelen ook wel, als je inderdaad maar niet teveel druk moet zetten, want dan kan het wel gaan snijden. Maar ik zou een stukje lopen en foto's ervan maken gewoon doen hoor.

Het was voor mijn verzorgfjord bedoeld, als je met hem op het erf bent slaapt ie alleen maar Maar het halster is al "vernietigd". Ik heb het drie keer dikker gemaakt (gevlochten).

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:09

breken zal het echt niet snel doen hoor!
Als je niet een heel erg hittepetitje hebt kun je er prima mee wandelen

KayC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 11:10

Marja1988 schreef:
breken zal het echt niet snel doen hoor!
Als je niet een heel erg hittepetitje hebt kun je er prima mee wandelen

Nee zo snel breekt het ook niet dacht ik hoor. En nu al helemaal niet meer, het is nu dus drie keer zo dik

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:13

je kan het in preciepe gebruiken: pas op dat ie zich zelf niet snijd!