Te vroeg

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Soar

Te vroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 18:47

Ik wist niet goed of ik dit bij rijtechnische problemen neer moest zetten, maar het is eigenlijk geen probleem.

Naar aanleiding van het topic daar, dat over te vroeg inrijden ging heb ik en vraag.

Mijn 3 jarige ruin is heel braaf, en ik ga ongeveer (met slecht weer minder) één keer per week naar de bossen en 2 à 3 keer per week naar de bak. Omdat in het topic stond dat je pas met z'n 6de veel druk of iets, weet het niet meer precies (en ik heb zo'n irritant toetsenbord wat in 2 stukken is verdeeld van mijn opa, en ben al zo lang aan het typen, nee hoor valt wel mee), maar goed ik heb gewoon rustig aangedaan en twee instructeurs gehad, de ene wilde meteen stelling enzo, daar ben ik na 2 lessen al mee gestopt, mijn paardje vond het niet leuk! Hij ging ineen keer de andere kant op, en dat is ie nou nog steeds niet helemaal afgeleerd omdat als ik wat stellig probeer te vragen hij nog niet de druk is vergeten.

Bij die andere instructrice gaat ie nou af en toe met zijn hoofd naar beneden en loopt al stukken aan de teugel. Maar als hij dat doet denk ik dat die intructrice meer wil vragen enzo en dat er ook meer druk op komt te staan. Hij leert wel snel, maar is het beter om gewoon wat rondjes te rijden en naar buiten gaan of om door te gaan?

Alvast bedankt!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:05

Laat je paard zelf aangeven hoeveel het wilt leren. Nageeflijkheid kan geen kwaad, als het echt vanuit je paard komt tenminste. Alles wat je paard zelf aangeeft, en zonder dwang gaat, kan niet zo snel kwaad hoor.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:12

Ga eerst lekker oefenen met de hulpen enzo. Dat hij op een speelse manier leert wat hij moet doen als jij iets vraagt, vooruit als je been geeft, terug op je zit en sturen enzo.
Dat hij af en toe nagefelijk is is mooi meegenomen. Maar ga daar niet verder op door.

En ik vind 4 keer in de week rijden wel wat veel voor een 3 jarige.

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:17

angela88 schreef:
Laat je paard zelf aangeven hoeveel het wilt leren. Nageeflijkheid kan geen kwaad, als het echt vanuit je paard komt tenminste. Alles wat je paard zelf aangeeft, en zonder dwang gaat, kan niet zo snel kwaad hoor.

juist gewoon naar je paardje kijken en lekker rustig aan doen
je kan gewoon rijden en doen maar idd niet teveel en niet te overhaasten maar wel wat doen met je paardje !!
ook heel ontspannen rijden zodat hij ook zn rug ontspant en gewoon
heel goed opletten hoe hij zich voelt!!! en gewoon steeds verder opbouwen en met 4 jaar kan je best wat meer doen!!

je hebt ook les ik neem aan dat die ook wel weet wat je wel en niet kan doen!!

lees ook wat boeken maar zo te horen komt het helemaal goed
je rijd lekker buiten in de bossen met hem heel belangrijk ik denk
ook dat hij dat heel leuk vind, en gewoon een les in de week en nog een x om lekker te oefenen ik vind dat je het prima doet!!
maar geef hem ook lekker ff een vakantietjes tussen door met alleen wandelingen en los longeren een beetje balkjes lopen als hij los staat
vinden ze helemaal geweldig

have fun

Soar

Re: Te vroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 16:10

Ja, zo met de winter rijd ik wel wat minder. En meestal rijdt maar 20 minuutjes tot een half uur. Iemand zei ooit tegen mij dat ik hem het beste elke dag een halfuur van stal moest halen, maar dat vond ik ook een beetje te veel van het goede

Lenneke_

Re: Te vroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:17

MissDreams schreef:
Iemand zei ooit tegen mij dat ik hem het beste elke dag een halfuur van stal moest halen, maar dat vond ik ook een beetje te veel van het goede

Bedoel je dat hij de rest van de dag in z'n stal staat en er maar een half uurtje uit komt?