Help, ik zoek een dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Help, ik zoek een dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 18:47

Ik ben aan het rondkijken voor een ander dressuurzadel, ik heb nu een KN maar die ligt niet goed op mijn huidige paard, helaas is ie ook niet voldoende aan te passen.
Nu weet ik niet waar ik voor zal gaan, een Hulsebos (dynamic dressage), een Daleman of een Dabbs (treu brit). Er vanuit gaande dat ze allemaal goed op mijn paard passen en ik er lekker op zit.
Wie kan mij helpen?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:51

Topic staat verkeerd, heb al een mod ingelicht

Kelz_Lagune

Re: Help, ik zoek een dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:51

Een zadelmaker doet wonderen... Probeer uit en kijk of ze ditmaal wél goed op jouw paard liggen. Overigens ben ik van mening dat de ligging en pasvorm voor het paard belangrijker is dan het comfort van de ruiter...

Ik heb een KN, vind het zelf een fijn zadel maar zit er niet geweldig in. Mijn paard daarintegen liep tot nu toe alleen onder dit zadel echt lekker, dat is dan ook de reden dat ik het uiteindelijk gekocht heb...

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:11

Weet je zeker dat ze alle 3 goed liggen? Straks blijkt van niet, dan is je keus een stuk makkelijker! Dus ik zou er maar een zadelmaker bij laten komen!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:48

Tavanta, in welke regio zit je van het land ?

Ik rijd ook met KN zadels namelijk en bij van Triest in Meppel kun je ze prima op maat van je paard laten maken.
Hij is zelfs in staat om de kunstof boom die erin zit te verbreden of te versmallen.

hij neemt de maat van je paard en maakt daar het zadel pas op.
als het echt niet passend is te maken raad hij je pas aan een ander zadel te zoeken.

PB me anders even als je het adres wilt

Taffje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:37

Mijn KN is van een vorig paard afkomstig en door een zadelmaker aangepast op mijn paard, helaas blijft het te ver achterover liggen en dat is met dit zadel niet op te lossen. Ik heb het gevoel dat het paard er ook niet goed op reageerd. Ik ben van mening dat het vooral voor het paard comfortabel moet zijn maar als de ruiter er niet goed op zit is dat ook niet bevordelijk voor haar prestaties. Het vervelende van mijn "keuzes" is dat ik er dan drie verschillende zadelmakers voor moet laten komen aangezien er niemand is die ze allemaal levert.
Maar misschien is dat toch de beste optie................

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:24

RT -> VMR

Susanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:41

Ik zou naar een goed aangeschreven ruitersportspeciaalzaak gaan. Hier kun je je laten informeren en zij komen vaak aan huis passen. Dit heb ik laatst ook gedaan en ze kijken echt goed naar de ligging op het paard enz. Mijn paard heeft ook een moeilijke rug.
Ik heb overigens een Euroriding Diamant: ben er zeer over te spreken. Ligt voor mijn paard perfect en zit voor mij ook super!