Endurance ook regionaal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Endurance ook regionaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 13:58

Endurance rijden trekt me al een tijdje en ben hier en daar het een en ander gaan lezen.
Nu kon ik op de website van de KNHS alleen een wedstrijdkalender van 2005 vinden, maar hierop zag ik dat er niet veel wedstrijden in de buurt georganiseerd worden.

Nu wil ik gewoon voor m'n plezier gaan starten en ben dus niet van plan om iedere keer naar de andere kant van het land te moeten voor een wedstrijd, dus vroeg ik me af of er ook een soort van regionale wedstrijden zijn in deze tak van de paardensport, die wat meer in de buurt blijven zegmaar.
Wie kan mij aan informatie helpen?

DaphnaJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:59

die zijn er niet! bij jou in de buurt is er wel ieder jaar een in katwijk! Anders zal je echt met een trailer op stap moeten. Als je meer wil weten kan je denk ik alles vragen in het endurance topic in de huiskamer!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:14

Kijk even op www.deronline.nl bij Nieuws en dan een stukje naar beneden. Daar staat de kalender voor 2006.
Volgens mij zijn er meer wedstrijden bij gekomen. Bij mij zijn er iig mer in de buurt dan vorig jaar.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:01

Jammer, maar je hebt in de Randstad gewoon geen mogelijkheden om zo een wedstrijd uit te zetten. Aangezien er volgens mij zo een 5 - 10% maar verhard kan zijn.
Als jij een locatie weet waar jij een goede rit kan uitzetten, zou je eens een mailtje moeten sturen naar een vereniging in de buurt oid.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:35

Die zijn er jammer genoeg niet, voor mij ook de reden dat ik als Nederlander uitwijk naar België, ik heb een maximum van 150 km enkele reis opgelegd, en wedstrijden (5 stuks in totaal) aangestreept die daaronder vallen, het gros op de 125 km afstand. Ik ga het hiermee proberen, en dan merken we wel hoe het bevalt.

Het is dus de keuze of toch wel verder te gaan rijden met trailer, of je eigen Endurance-wedstrijd te organiseren, of gewoon je zelfbedachte wedstrijdjes te rijden als training Zet een route uit op de kaart, let een beetje op de ondergrond, en probeer die afstand binnen een bepaalde minimum en maximum-tijd te rijden, maar neem het soepeltjes en let op hoe je paard het doet. Wellicht kan je daar ook lol aan beleven? Eventueel doe je dat met een aantal ruiters?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:55

Ik heb echt geluk. Ik woon heel centraal. Er zijn voor mij 10 wedstrijden op maximaal een uur rijden met de trailer.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:03

Vanuit Den Haag zit je binnen een uur toch wel bij heel veel wedstrijden hoor!