wat moet ik doen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

student

wat moet ik doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 11:36

Ik heb sinds vorig jaar zomer een jong paard gekocht. Hij is in augustus 2 geworden. De bedoeling was om hem zelf in te gaan rijden en dan rustig aan wedstrijden te gaan rijden. Ik doe de opleiding paardenhouderij en ik zit in het 2e jaar. Nu wil ik volgend jaar de orun opleiding erbij gaan doen maar dan moet je wedstrijden rijden maar dat doe ik niet...

Wel werk ik op een paardenbedrijf, waar ik dus zeker 2 of 3 paarden per dag train / rij. Ook heb ik 3 x in de week les (2x dressuur en 1x springen)
Met mijn pony heb ik L2 gereden maar dat telt niet mee voor de opleiding. (ik heb dus een pony en een paard om het even samen te vatten)

Op mijn werk heeft mijn baas me een handelspaardje die hij wil verkopen. Het is een heel goed paardje die ik al een aantal keer heb gereden en waarmee het heel goed klikt. Maar hij zuigt lucht en sinds kort staat hij ook te weven als zijn eten niet op tijd komt. Hij is 6 jaar, goed aan de hulpen en kan een heel goed dressuurpaard worden. En kan een B parcours goed rond springen. Helemaal goed gekeurd, geen afwijkingen verder... De prijs weet ik nog niet maar zeker niet te duur omdat hij die ondeugden heeft.

Wat moet ik doen???

Moet ik dit paard kopen en mijn jonge paard verkopen om aan mijn wedstrijdpunten te komen??? Nog een paard erbij kan niet, ik heb het al druk genoeg... Een andere oplossing zou kunnen zijn om een paard van iemand anders te starten op concours, maar ja dan moet ik die nog wel vinden...

Vertel wat jullie ervan vinden!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:40

ik zou zeker niet je huidige paard weg doen. een orun cursus loopt niet weg en je ook gaan doen als je de punten met je huidige paard hebt gehaald over een tijd. en daarnaast kun je altijd zoeken om een paard voor iemand anders uit te brengen. maar ja dat wordt goed zoeken en vragen

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:42

Mag je niet met 1 van die paarden op dat bedrijf starten???

Merr

Re: wat moet ik doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:42

ik zou eerst goed zoeken naar een paard van iemand anders die je kunt starten.

Succes

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:49

Als je de tijd hebt, dan zou ik lekker wachten met de Orun. Ik zou zeker niet je huidige paard verkopen voor een luchtzuiger. Ik heb er ook één en ik raak hem nooit meer kwijt. (neemt niet weg dat ik hem ook niet kwijt wil hoor ). Ik zou rustig aan opzoek gaan naar een paardje dat je van iemand anders mag starten. Kun je de luchtzuiger niet gaan starten? Is ook alleen maar goed voor de handel, wordt ie meer waard van..... En dan begin je in het najaar aan de Orun.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:07

het leven bestaat uit keuses maken.. Ik weet niet hoe de band is met je paardje en wat je er voor over hebt om die orun te gaan doen..

je kan ook gewoon de orun basis doen, daarbij heb je gen winstpunten nodig.. Je kan ook kijken of er een vriendin heeft met een leuk paardje waar je 10x op mag starten.. dan heb jij ook je wp binnen..

Ik, maar dat is echt mijn visie, zou mn paardje erecht niet voor weg willen doen!

student

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:07

Dus voor de basis heb je helemaal geen winstpunten nodig? En hoe zit het dan verder? Want ik heb begrepen dat je minimaal 1 wp in de B moet hebben voordat je eraan kan beginnen...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:15

Voor de basiscursus (ponyclubinstructeur) is geen wedstrijdervaring nodig.
Voor de kandidaatinstructeurcursus (1e fase) moet je voor allround B+1-springen zijn en voor dressuur L+1-dressuur.
Je zou dus idd eerst de basiscursus kunnen doen en als je jonge paard L loopt desgewenst beginnen met de 1e fase.
Kijk anders even op de site van de KNHS, daar staan de bepalingen op.
Ik zou ook je jonge paard houden en vragen aan je baas of je er geen van het werk mee mag nemen.

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:22

ik zou nooit een paard kopen met een gebrek zeker geen luchzuiger of wever!!!!
let op wat je doet zo'n paard zn tanden slijten eerder en wat dacht je van de gewrichten van het paard met dat weven...

arm beest staat zeker heel de dag op stal.........arm paard....

succes met je curcus maar doe dit niet hoor houd lekker je gezonde andere paardjes!!!!!

student

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 19:44

ja dat paard staat nu de in de ochtend in de molen en daarna op die dag ook rijden maar verder op stal. Van de zomer is hij wel 4 maanden in het land geweest maar daarna niet meer... Maar ik ga kijken of ik een paard van iemand anders kan gaan starten want ik ga wel met jullie mee, ik was alleen wel heel erg aan het twijfelen omdat het wel een goed paard is... Ik ben heel blij met de reacties!