Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ulissa schreef:Gewoon en goeie rungel aan het halster geven en niet aanstellen. Die van mij was ook bang voor elk spuitbusje. Aansteller er gebeurd toch niks.
ofir is geen aansteller, maar gewoon een zeer gevoelig paard, als je die op die manier aanpakt komt ie helemaal niet meer bij je in de buurt. Ik doe het tegenwoordig gewoon met dingen die druppelen, een roller of met een spons.

) en niet in de gaten heb dat ze het niet zo leuk vind. En zo langzamer dichtbij.
runningkawa schreef:Werkt goed ja als ze angst hebben![]()
Op een spons sprayen, zonder de vacht te raken, zodat ze al aan het geluid wennen.
En zo langzaam aan steeds dichterbij kunnen gaan staan.
Ik zeg dat meestal geen dingen van braaf of zo, omdat ik dan het idee heb dat ik de angst bevestig.
Maar doen gewoon alsof ik gek ben (erg makkelijk) en niet in de gaten heb dat ze het niet zo leuk vind. En zo langzamer dichtbij.
Als dat dan goed gaat, gaat er heel "perongeluk" wel eens een beetje langs de spons, wat net zachtjes op de huid valt.
In het begin heel af en toe en zo steeds meer

Ulissa schreef:Gewoon en goeie rungel aan het halster geven en niet aanstellen. Die van mij was ook bang voor elk spuitbusje. Aansteller er gebeurd toch niks.

XX