wassen in de winter

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ester

wassen in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:28

Hey,
Ik zou graag mijn paard haar staart en onderbenen eens wassen.
Ik heb het al eerder gedaan. Maar ik weet niet of ik het ook in de winter kan doen.
Het droogt dan gelijk niet echt makkelijk.
Ik heb wel de gelegenheid om haar in een solarium te laten drogen.
Maar gaat dat dan wel voor benen en staart?

grtjes Ik

Nannes

Re: wassen in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:29

voor benen en staart is geen probleem. kreupele paarden moet je vaak toch ook de benen van afspuiten, winter of niet

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:04

je hebt een solarium tot je beschikking dus waarom niet???

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:19

Heb je warm water tot je beschikking? Afspoelen van benen met koud water is geen probleem, met de staart zou ik wat voorzichtiger zijn, helemaal als je geen warm water hebt, en als je de staart wilt wassen, blijf dan uit de buurt van de staartwortel...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:26

Kan makkelijk, zeker met solarium. Afgelopen zaterdag heb ik mijn pony ook nog helemaal afgespoten met koud water (warm heb ik niet) nadat ze zonder dek eerst in het water en vervolgens in het zand had gerold. Kon haar dekens er zo niet opdoen, ze was toch al doordrenkt en al dat zand, maar ze heeft er geen problemen mee gehad. Genoeg dekens erop, en als ze droog is weer de gewone deken.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:16

Koud afspoelen op een paard wat net heeft gewerkt is een dreun voor de spieren. Als het een keertje echt niet anders kan, dan moet het maar.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:10

Cassidy schreef:
Heb je warm water tot je beschikking? Afspoelen van benen met koud water is geen probleem, met de staart zou ik wat voorzichtiger zijn, helemaal als je geen warm water hebt, en als je de staart wilt wassen, blijf dan uit de buurt van de staartwortel...

de mijne ziet altijd groen van de poep op haar kont en daar gaat gewoon de slang met koud water op ,krijgt ze niets van hoor
en juist de staartwortel is aangekoekt die wordt elke week met de slang schoongemaakt.
ik droog haar daarna goed af,en ze voelt dan heerlijk warm.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:16

Wij hebben warm water gelukkig, in de winter worden ze 1 keer per maand gewassen. Na het wassen gaan ze meteen op stal met een deken op.

teqil_mikey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:36

staart en benen wassen doe ik ook gewoon hoor in de winter

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:08

Ja ik ook en als ze een vieze vlek heeft (ik heb een schimmel) was ik die ook even. Ik was haar nooit helemaal in de winter, dat vind ik te koud.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:28

Ik was in de winter gewoon de benen en staart met koud water (voor concours dus). Alleen als het heel erg koud is pak ik een emmer met warm water en biotex en een emmer warm water zonder. Dan was ik het met een spons en spoel het uit met het water zonder biotex.. Wordt minder mooi schoon, maar jah ook ik heb hekel aan echt koud water...

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:41

Wij gaan in de winter ook vaak op wedstrijd en ook dan worden de benen en staart gewassen. Wel met warm water en we laten dan het deken erop liggen zodat ze het niet te koud krijgen. Na het wassen meteen afdrogen en lekker de stal in. Je kan hem zeker wassen als je een solarium tot je beschikking hebt.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:45

Oke ik heb dus a.s. zaterdag kringkampioenschappen dus ik wil wel graag dat mijn pony er op en top uitziet aangezien ik nu nog 1e sta .. Maar nou hebben wij 2 buitenstallen en dat is dus niet bepaalt warm als het vriest buiten.
Kan ik dan wel gewoon de benen wassen? Ik heb wel warm water ter beschikking..

Fellowww

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:26

ik doe dat ook maar ik maakt het wel zo veel mogelijk droog met een handoek en ik was wel altijd met lauw water.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:39

Staart+Been kan zeker, wel even goed afdrogen en het beste is denk ik ze even in een (schone) stal te laten staan of droogstappen, maar dat geldt altijd wel eigenlijk.