Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

loutjuh schreef:mmm ik ben zelf van mening dat ik zo iets heb van gooi ze maar meteen bij elkaar, dan zullen ze even flink communiceren met elkaar wat wel een paar dagen zal duren maar dan is het ook klaar. als je ze eerst naast elkaar zet om te wennen dan moeten ze elkaar eigenlijk accepteren terwijl ze inprincipe iets uit te vechten hebben. Of zie ik het verkeerd

Ibbel schreef:Ik ben van mening dat je nieuwe paarden heel goed meteen bij elkaar kunt zetten, maar dan wél een aantal dagen 24 uur per dag bij elkaar voordat je ze weer uit elkaar haalt - óók niet even een paard eruit halen om te rijden dus, en dus ook niet 's winters 's nachts binnenhalen, want dan begint iedere dag het gevecht weer opnieuw.
Kortom, geef nieuwe paarden minimaal 72 uur om de rangorde écht te beslechten. En doe dat bij voorkeur in een wei met voldoende gras. Ik zet mijn 'oude' kudde altijd in een vers stuk weiland en dán een evt nieuw paard erbij. Het verse gras is dan véél interessanter dan het nieuwe paard.
Dus de winter, tenzij je ze idd 24/7 buiten hebt staan, is voor de meesten niet de meest geschikte tijd om een nieuw paar din de groep te introduceren. Ook al niet omdat er dan onvoldoende afleiding in de vorm van voldoende eten is. En een paar bergen hooi of kuil in de wei is dé manier om enorme vechtpartijen over het eten uit te lokken.
Flip schreef:Ibbel schreef:Ik ben van mening dat je nieuwe paarden heel goed meteen bij elkaar kunt zetten, maar dan wél een aantal dagen 24 uur per dag bij elkaar voordat je ze weer uit elkaar haalt - óók niet even een paard eruit halen om te rijden dus, en dus ook niet 's winters 's nachts binnenhalen, want dan begint iedere dag het gevecht weer opnieuw.
Kortom, geef nieuwe paarden minimaal 72 uur om de rangorde écht te beslechten. En doe dat bij voorkeur in een wei met voldoende gras. Ik zet mijn 'oude' kudde altijd in een vers stuk weiland en dán een evt nieuw paard erbij. Het verse gras is dan véél interessanter dan het nieuwe paard.
Dus de winter, tenzij je ze idd 24/7 buiten hebt staan, is voor de meesten niet de meest geschikte tijd om een nieuw paar din de groep te introduceren. Ook al niet omdat er dan onvoldoende afleiding in de vorm van voldoende eten is. En een paar bergen hooi of kuil in de wei is dé manier om enorme vechtpartijen over het eten uit te lokken.
hier ben ik het helemaal mee eens