bandages

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Niinna

bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:40

heejj heejj mensen!
This misschien een beetje een stomme vraag..maar waarvoor gebruik je precies bandages? Is dat net zo iets als peesbeschermers of nii?

xxjes niinna

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:42

Bandages bieden een lichte bescherming rondom het been en zijn mooi voor de show
Welkom op Bokt trouwens, typ je verder in ABN?

Niinna

Re: bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:45

heejj heejj!
0ke bedankt v0or je antwoord ik weet nu wel een beetje waar het ongeveer voor is alleen..umhz...wat is ABN?
d0eii d0eii niinna

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:56

algemeen beschaafd nederlands, oftewel lees de huisregels even door

Niinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:01

heej
o0o bedoel je gewoon nederlands ja sorry, ik typ soms wat msn taal, maar als dit moet, dan typ ik wel gewoon nederlands

groetjes niinna

Soyatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:03

hey hey maakt het dan ook uit als je een word of zo fout schrijf of dat dan weer niet hahaha :D

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:04

bandages bieden, zoals Urielle al zei, lichte steun zijn voor de show maar vooral voor als je wat hoger rijd, of om andere redenen (bijv. kou in de winter) de Pezen beter/sneller op te warmen.

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:08

Soyatjuh schreef:
hey hey maakt het dan ook uit als je een word of zo fout schrijf of dat dan weer niet hahaha :D

Je bedoelt zeker een schrijffoutje?
Ik denk dat; als iedereen maar snapt wat ermee bedoelt wordt

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:12

Hm, eigenlijk hebben ze weinig nut.
In de zomer raken de benen zelfs over verhit door die dingen.
Het ziet er leuk uit, maar verder...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:41

Skitter schreef:
Target schreef:
Toch gek dat veel
professionele dierenartsen

het gebruik ervan afraden.....

Ben er zelf geen voorstander van, oa te veel werk, en zie bovenstaande...

Dit is echt onzin, afraden ja, omdat te veel mensen het verkeerd doen. Bij verkeerd gebruik doen bandages inderdaad meer slecht dan goed. Maar goed aangelegde bandages zijn echt niet slecht voor de benen en JUIST goed voor, en beter dan peesbeschermers!

Nieke_x schreef:
ik zeg dat je de pezen verwent! dus de pezen worden zwak er van.. daardoor OMDAT DE PEZEN ZWAK ZIJN KUNNEN ZE EEN PEESBLESSUREN OPLOPEN. het word heus niet 100 graden onder die bandages,maar wel erg warm te warm voor pezen

Zo wat weet jij weinig van bandages zeg!
De pezen woprden zwak als ze niets meer doen, dus ondersteuned worden. En laat het nou net zo zijn dat bandages geen steun beiden en dus geen werk overnemen van de pezen.
Warm worden? Dat doen de pezen ook onder de plastic en neopreen peesbeschemers! Volgens mij kun je zelfs beter bandages gebruiken dan peesbeschermers, als je je zorgens maakt over warm worden.

Ik zelf gebruik alleen bandages. Liefst fleece met Eskadron onderlappen. Ik gebruik alleen Eskadron onderlappen zelfs. Bij jonge paarden begin ik uiteraad met peesbeschermers, maar stap zsm over op bandages.
Tja en hoe vaak moet ik het nopg plaatsen, ik ken zoveel paarden die nu hoge dressuur lopen (ZZ-L en hoger) die nu 9 jaar en ouder zijn en vanaf 4 jaar ong. dagelijks in de bandages kwamen.
Zwakke pezen? Nee hoor, in de ring doen ze het net zo goed zonder enige bescherming. Dat is juist het fijne van bandages, het bereid ze voor om zonder ook te kunnen in de ring. Tja, daarom gebruik ik bandages, ze zijn fijn voor het dressuur rijden, voor de zijgangen etc. Lijkt me dat het niet begrijpt als je geen (serious) dressuur rijdt.

Tja, peesbeschermers, als je gaat springen of cross rijden kun je inderdaad peebeschermers gebruiken. Maar dressuur rijden gaat er niet zo ruig aan toe. Als het je echt om de bescherming gaat zijn peesbeschermers inderdaad de betere keuze. Maar zeg aub dat het onder peesbeschermers NIET warm wordt, want ik durf te wedden dat het zelf warmer wordt onder neopreen en plastic. Ik zie veel vaker de schuim onder de peesbeschermers uitlopen dan van onder bandages.

Geen zin in typen, dus hier mijn mening van een andere bandage topic (waar er trouwens veel van zijn hoor!!)

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:58

alweer zo'n bandage topic

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:08

Natasja91 schreef:
Hm, eigenlijk hebben ze weinig nut.
In de zomer raken de benen zelfs over verhit door die dingen.
Het ziet er leuk uit, maar verder...

:N
Het argument zou zijn dat de eiwitten in de pezen door oververhitting stollen. Er zijn verschillende soorten eiwitten in de pezen. De 'gevoeligste' soort verandert/wordt beinvloed vanaf 60 graden. Wanneer het onder de bandages warmer wordt dan 60 graden krijgt je paard ook brandwonden op de huid dus dan had je het vast al wel gemerkt
Bandages doen dus niet zo bar veel, behalve een lichte schokdemping als je paard zichzelf eens aantikt.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:24

GiorGio_Ndme schreef:
bandages bieden, zoals Urielle al zei, lichte steun zijn voor de show maar vooral voor als je wat hoger rijd, of om andere redenen (bijv. kou in de winter) de Pezen beter/sneller op te warmen.

Urielle zegt bescherming. Geen steun!

Ik ben van mening dat bandages ook niet heel veel goed doen. echter kunnen ze ook niet zoveel kwaad mits je ze goed aanlegd. Een paard heeft in de winter echt geen bandages nodig om warm te worden. De pezen liggen niet voor niets aan de oppervlakte. dat is om de warmte af te staan. Als een paard beweegt dan warmen de pezen op het is dan echt niet nodig ze nog warmer te maken. (het zijn geen spieren!!!!!)