zadel schuift

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 18:45

hoi, ik weet niet of dit hier hoort maar ik heb een vraagje,
ik heb een dressuurzadel en hij schuift een beetje, het zadel ligt wel goed op mijn pony, dus daar geen commentaar over,
wat kan ik er aan doen dat mijn zadel niet meer schuit,
ze is ook niet echt dun, ze heeft wel een beetje een buikje, misschien kan het daar aan liggen, ik weet het niet.
wat kan ik er aan doen? ( ik wil liever geen staartriem gebruiken)
wie kan me helpen

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:47

Is je pony niet scheef waardoor hij/ zij aan de ene kant minder bespierd is ?

IvysToeter

Re: zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:49

Misschien een voorsingel?
Of misschien is je pony afgevallen zonder dat je het goed in de gaten hebt?

Maaike14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:51

Bij mijn pony heb ik precies hetzelfde probleem heb er nou een borsttuig aangdaan en het helpt!

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 18:53

ik wil liever nioet van zulke dingen gebruiken, me pony is ook niet scheef, en ze is ook niet afgevallen . ze is best aan de dikke kant, maar omdat ze een beetje een buikje heeft glijd die singel denk ik naar voren en glijdt het zadel mee..

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:57

Maar een borsttuig heeft geen nut als het zadel naar voren schuift...
Misschien kan je toch voor de zekerheid de zadelmaker langs laten komen om te kijken of je zadel echt wel goed ligt?
en anders zit er denk ik weinig anders op.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:00

het zadel ligt goed, we hebben het na laten kijken en is een paar keer opgevuld en nu ligt die goed, dus daar is niks mis mee, ik denk dat het aan de buik van mijn pony ligt, dat zei ik zonet ook al in me andere reactie

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:01

Een zadel dat naar voren glijd ligt echt niet goed. Zo'n zadel is te breed bij de schouders en heeft waarschijnlijk ook een te brede boom.
Je kan vast een rubber onderlegger kopen, die kosten 15 euro en leg je onder je sjabrak op de rug, deze voorkomt schuiven.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:01

Dan moet je misschien toch voor een klein tijdje een staartriem gebruiken.
Maar is je pony te dik dan? want dan zou ik d'r ook een beetje af laten vallen.

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:05

Let er wel op dat bijna elk paard natuurlijk schreef is.. Vraag is aan een mede stalgenoot om in een hoek te gaan staan en dan als jij op de lange zijde rijd ( in draf ) gaat zij kijken of de beenzetting goed is.. Of de achterhoeven in het spoor gaan van de voorhoeven, en denk vooral aan de heupen. Zet haar is vierkant en kijk dan is naar de bespiering van de billen.. Misschien is de ene bil toch hoger dan de ander. Als dat het geval is denk ik dat het wel haar bespiering is. De meeste zadelmakers kunnen dat trouwens ook zien.. Succes

Maaike14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:11

Sorry dan heb ik het verkeerd gelezen dacht dat het zadel naar achteren schoof Dan is een staartriem het beste

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:15

kan er een bontonderlegger onder? of zal dat ook niet helpen. omdat iemand zei dat het dan te breed was

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:18

Dan vul je de boom wel op.. Maar heb je een grote kans dat het dan gaat knellen op de schoft van je paard. Ik zou het niet gaan opvullen je boom.

Evikes

Re: zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:22

Ik heb dat prbleem ook een beetje bij mijn fries. Hij is iets dikker dan mijn bwp'tje en toch schuift mijn ene zadel. Ik heb er een voortuig aan gehangen : zoiets:
Afbeelding
maar dan zonder de martingaal lussen.
Nu blijft mijn zadeltje netjes liggen

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:24

maar het zadel schuift toch naar voren dan heeft een soort van voortuig toch geen zin?

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:28

Gewoon terug naar die zadelmaker en het probleem uitleggen. Pony en zadel meenemen , natuurlijk. Als het een goede zadelmaker is, komen jullie vast wel tot een oplossing. Dat is toch niet zo moeilijk?>

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:31

het ligt niet aan de zadel. eb er heel veel mensen naar laten kijken en het zadel ligt goed

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:36

Als het zadel schuift, ligt het gewoon niet goed genoeg! Heus waar, het hoort te blijven liggen waar het ligt. Het ligt dus toch aan je zadel! Laat het nakijken door een zadelmaker, zoals anderen al gezegd hebben, opvullen is zo duur niet.
Misschien ligt het niet slecht, maar nogmaals: als het schuift, ligt het zeker niet goed!

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:40

`het is al opgevuld, en ik heb er toch iemand naar laten kijken die er super veel verstand van heeft en die zegt toch dat het goed ligt, en in mij topic ston liever geen comentaar over mijn zadel

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:21

Als je geen commentaar wilt over je zadel dan kan je maar beter ook niet vragen hoe het komt dat je zadel schuift.
Misschien is je pony gewoon te dik?

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:59

ik heb dat ook, dat mijn zadel verschuift. Maar dat komt gewoon omdat mijn tinker te dik is. Hij is nu aan de lijn. Ik heb onder mijn zadel een bontje liggen, dat helpt wel iets meer.

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:03

shrOnatje schreef:
`het is al opgevuld, en ik heb er toch iemand naar laten kijken die er super veel verstand van heeft en die zegt toch dat het goed ligt, en in mij topic ston liever geen comentaar over mijn zadel
ga dan nar die persoon die er zoveel verstand van heeft en laat hem zeggen waarom je zadel schuift dan... Alstie zo een pro is zal hij dat toch vast ook wel weten.

Saar01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:06

shrOnatje schreef:

Maar wat wil je dan horen??
Je zegt steeds van liever geen commentaar op mijn zadel, maar het ligt toch echt aan je zadel dat het schuift.
Als je zadel écht goed past dan schuift het ook niet.
Het kan natuurlijk zijn dat je pony ineens heel erg is veranderd kwa bouw, hoelang is het geleden dat je er iemand naar hebt laten kijken?
Een voortuig helpt niet als je zadel naar voren schuift, dan is de enige oplossing een staartriem.
Of heb ik er overheen gelezen dat je zadel naar achter schuift?

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:08

Maar de TS wil geen staartriem zegt ze...

Saar01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:14

IvysToeter schreef:
Maar de TS wil geen staartriem zegt ze...

Tja dan schuift der zadel, het is wat je wilt

ohja ik heb nog ff gekeken, dit is ook iets om te voorkomen dat je zadel schuift.

Drukverdeler anti-slip (art.no.: 07518)
Tegen verschuiving van het zadel. Geeft een verstevigde ligging van het zadel.
€ 15.95

Afbeelding