Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

)vlasta schreef:Er staat hier ook een topic over zonnebloemolie daar schijnen ze ook dikker van te worden (heb ik gelezen)
Vind de eigenaar ook dat het paard dikker moet worden?

maar ik had mais dus gevonden, maarja toen hoorde ik weer dat dat slecht was dus vandaar dit topic 

. Ik heb ook nog nooit gehoord dat het kalk uit de botten haalt. Waarom zit het dan veel verwerkt in paardenmuesli's

Ludora schreef:een koe doet met 13 magen verteren
Ik dacht altijd 4... Anouar15 schreef:Kijk ook even naar het andere voer dat hij krijgt.
Anouar werd ook steeds te dun. Met mais werd hij wel weer dikker. Hij kreeg Pavo stimix en daar zat gewoon te weinig in voor het werk dat hij deed. Nu krijgt hij ander voer, waar meer in zit, en hij is nu niet meer te dun en wordt ik niet meer dunner.
Ludora schreef:Dat van dat kalk weet ik ook niet. Maar mais krijgt mijn paard absoluut niet. Het is een zeer moeilijk verteerbaar voedsel en zeer eiwitrijk, een koe doet met 13 magen verteren, een paard heeft maar 1 maag, daarom is mais gewoon niet echt een goed ransoen voor een paard.
Als bijvoering in kleine hoeveelheden kan het denk ik geen kwaad, maar dit moet je echt niet te veel geven want je voert je paard er echt op kapot. Ze kunnen het niet goed verteren, ook wordt vaak bij het te veel mais voeren veel koliek geconstateerd. Dus ben er wel voorzichtig mee !!