Freeform zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Freeform zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 16:19

Hoi,

ik ben me helemaal aan het orienteren in de boomloze zadels. Wie hier op bokt heeft zo'n freeform zadel? Het is best een duur zadel, duurder dan de barefoot. Zijn jullie er tevreden mee (foto's?)? Wat zijn jullie ervaringen met freeform zadels?

Moeten ook hier van die inlages in een pad onder het zadel? Want er schijnt foam in het zadel zelf te zitten.

Ik vind die rechthoekige pads (grandeur) zo ontzettend duur (€104,00) en ze zijn er in zo weinig leuke kleuren. Misschien dat het een idee is om onder een bestaande pad van die zakjes met inlages te maken. Zolang de ruggegraad vrij ligt is het goed toch?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:01

Hier in NL zal het zadel nog niet zo uitgebreid op de markt zijn, maar als je op Google zoekt in het engels vind je er vrij veel over.
En idd is een pad met ruggegraatvrijheid een must. Als je er een zelf wilt maken kan dat wel, maar heb je enige kennis van zaken nodig om eea op precies de juiste plek en dikte te krijgen zonder harde randen die je paard kunnen irriteren/verwonden.