Wel naar de keuring of niet??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Wel naar de keuring of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 15:59

Wij hebben een Pacific x Indorado merrie genaamd Wisper-ella ze is geboren op 5 juli 2003. Ze is opzich wel een goed ontwikkelde merrie.
Op dit moment is ze ongeveer tussen de 1.65 en 1.70.
Voor de stamboekkeuring van dit jaar zitten we nog te twijfelen of we haar zullen op geven.
Normaal weg beleren we onze paarden altijd voor dat we met ze naar de keuring gaan. We weten nu niet of we dat ook doen bij haar. Waarschijnlijk wel, omdat haar moeder heel moeilijk was met beleren.
Hier een paard foto's van haar, deze zijn van ongeveer september.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het land loopt wat scheef, ze is niet echt overbouwd.
Afbeelding

Wat vinden jullie?

wondertje

Re: Wel naar de keuring of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:00

Ik zou wel gaan, wie niet waagt (hoe schrijf je dat ) wie niet wint . en het is een mooie merrie.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 16:03

Ik denk dat we ook wel gaan, alleen ze is dan wel net 3 en moet wel goed in de spier zitten. Veel longeren word dat en vrijspringen
En misschien er een paar keer opzitten.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:05

Ze zal wel gigantisch veel moeten afvallen.

Wie niet waagt, wie niet wint.
Gewoon gaan dus.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 16:09

Jah weet ik, maar dit was van september en nu is ze al wat slanker.
Toen stond ze dag en nacht buiten.
Nu overdag, als het weer het toelaat buiten en s'avonds in een loopstal met haar maatjes.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:20

gewoon doen!!! het is meteen een extra ervaring voor je paard..

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 16:36

Ben blij dat jullie zo positief zijn, want ik was eerst wat bang voor de reactie's van "dat kan niet ze is dan veel te jong, moet 2.5 kun je er nog niet op ztten" Dit dacht ik na aanleiding van een andere bokker die met haar paard al aan het "licht"rijden is en die is 2,5 en misschien nu wel bijna 3.
Als ze niet word verkocht gaan we waarschijnlijk met haar naar de keuring en we willen haar zadelmak hebben voor de keuring, dus met 2,5, maar als dit niet lukt wachten we nog ff.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:42

De reden van het vroege beleren snap ik niet helemaal. Omdat moeders moeilijk was, is kindlief dat meteen ook?
Kijk goed naar DIT paard. Ook van de grond kun je al een heleboel zeggen.

En wat versta jij onder zadelmak? En veel longeren zou ik niet doen, en vrijspringen al helemaal niet. Als je spieren wilt opbouwen, is het het beste als je lange stukken rechtuit gaat.

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:46

Je kunt toch kijken hoe ze het aanpakt?
Wij gaan ook met onze driejarige naar de keuring, maar ik ga er vóór de keuring niet op zitten.
Ons W-tje ga ik ook niet helemaal 100% trainen, ik kan altijd met 4 jaar nog een keer gaan.
Heb ik met mijn U-tje ook gedaan, als drie jarige was ze gewoon nog niet genoeg ontwikkeld en was ze ietsje te dik
Als vierjarige zat ze beter in de spieren, was veel zelfverzekerder en liet zich veel beter zien en werd daarmee ster.

tycluffcoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:00

doen wat je gevoel zegt!! jij kan het beste weten of zij erklaar voor is! iets niet TE overhaast doen!! maar je gevoel afgaan en als je er met iemand goed kan over praten die het paardje ook kent! en dan samen jullie gevoelends bij elkaar nemen;) en succes!!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:45

Wij hebben het paard al van dat het een veulen is. Mijn vader en ik kennen het paard heel goed.
We hebben ook meteen gemerkt dat haar karakter heel veel op die van haar moeder lijkt, maar ze is ook hele erg speels en wil graag leren.
Waarschijnlijk ga we haar licht zadelmak maken en verders longeren en als ze het door heeft ook een paar keer op de duitse manier haar longeren, dat is zonder lijn in een afgezette bak.
Voordat ze naar de keuring gaat gaan we ook 2 a 3 keer met haar vrijspringen, zodat ze op de keuring ook weet wat het is.
We gaan het gewoon proberen tenminsten als ze niet verkocht is.

r0dY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:29

je kan haar nu al rustig aan in trainigng brengen hoor, en ff vlink op dieet gewoon rustig aan beginnen te longeren en steeds meer opbouwen na een tijdje de bijzet eraan zodat ze dr halsspieren wat meer ontwikkelt en wat meer schoft krijgt, en dan lekker in training doen, goed voer geven doe dr een dek om ook voor de keuring komt ze mooi in dr vacht,

nou dan zal ik wel met rhaar naar de keuring gaan, je hebt toch een hartstikke mooie merrie, en als je het zelf niet kan of weet wat je allemaal moet doen, breng je dr toch weg of vraag je hulp, suc6 dr mee, en we verwachten natuurlijk na verloop wel een uitsalg

2 jaar geleden was ik met een merrie naar de keuring geweest, werd ze alleen opgenomen in het stamboek nou een jaartje doorgetraint en nu gaat ze er dit jaar weer voor, anders doe je dat toch ook gewoon,

wie niet waagt, wie niet wint

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 08:24

We maken nu nog altijd onze eigen paarden klaar voor de keuring.
2 in stamboek opgenomen, en een ster nadat ze de 3de keer er voor was. de 1ste keer was ze even mooi als de 3de keer, maar ach, het blijf een moment opname.
Voor de andere 2 die stamboek zijn, ga we met de ene weer heen, omdat die een volbloed merrie is en met 4 jaar er nog niet was, jammer genoeg was ze net een maand van te voren ziek geweest, dus ze was wat schraal, ach dit jaar beter.