wat moet ik voeren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tisje

wat moet ik voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 14:39

hoi hoi!

wat moet ik mijn driejarige merrie voeren? ze is ongeveel 1,55 groot en beweegt iedere dag (longeren of in de paddock)

nu geef ik haar per dag:

1/2 schep basic biks met wortels
en na het rennen een halve schep reform kruiden muesli en wat wortels

verder krijgt ze nog kuilgras

ik twijfel of de hoeveelheid biks/muesli genoeg is...

binnenkort wil ik haar gaan inrijden en wat moet ik dan geven?

wat geven jullie je paard bijvoorbeeld? (zet er even bij hoe oud, hoe groot en wat je ermee doet)

ellepel

Re: wat moet ik voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:44

ik denk gewoon blijven voeren wat je nu doet.

aan de vitamines kom je wel toe, en als je straks gaat inrijden doe je dat neem ik aan op een rustige manier, een paard werkt dan absoluut niet hard vind ik en hoeft dan nog niks extra's..

pas als haar conditie beter word kun je meer brok gaan geven, maar zelfs dan lijkt me een kilo meer dan genoeg

ik heb zelf een pony van 1m40, 3x per dag een plak hoor en 1x een halve schep basis sportbrok van havens.. ik rijd ( ligt aan t weer) gemiddeld 5x per week, mijne doet het daar goed genoeg op.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:47

mijn merrie ( 1.63m)kreeg toen ze nog niet drachtig was, gewoon veel ruwvoer als ze op stal staat.. ze wordt 2 a 3 keer een uur gereden en kreeg daarna 300 gram sportbrok gemengd met pavo muesli... enkel na t rijden dus.
verder af en toe brood, wortel of appeltje
ik denk dat jou paardje wel genoeg krijgt... met inrijden doe je toch nog niet zoveel, daarna pas als ze een jaar verder zijn, gewoon kijken met dezelfde hoeveelheid voer hoe haar energie is, wordt ze slomer, dan moet ze meer.
wel moeilijk te zeggen zo

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 14:49

oke super bedankt
ze is soms best druk, maar dat zit ook wel in haar... vorige winter was ze nogal afgevallen dus ik wil er een beetje op letten dat ze genoeg te eten krijgt!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:00

als je de ribben niet ziet maar wel kunt voelen is t goed