kopern bit effectief

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laurens_vh

kopern bit effectief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 13:00

Mijn paard schuimt heel weinig ( bijna niets) in de mond. het schijnt dat het toch beter is dat je paard een redelijk schuimt in zijn mond. helpt een koperen bit of zijn er nog andere oplossingen.

P.s. : eerst zeiden ze dat het aan de manier ligt van rijden maar er heeft een ervaren ruiter meegereden en die was verrast toen die zag dat hij niet schuimde.

laurens

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:04

Als hij gewoon lekker loopt zou ik me niet zo druk maken of hij veel schuimt of niet.
Het ene paard doet het nu eenmaal wat meer dan het ander.

Het gevoel dat hij geeft, dat telt

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:31

Ik rij met een koperen bit. Het lijkt wel of ze hem lekkerder vind. Ze schuimt niet erg, alleen als ze wat meer moet doen. Ze pakt hem liever en makkelijker in de mond dan het bit waar ik eerst mee ree dat geen koperen was.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:11

Ik zou me op zich opk niet druk maken om wel of niet schuimen, maar ik kan wel zeggen dat een koperen bit een zeer positief effect heeft op het paardje wat ik rijdt en heel moeilijk is met haar mond.
Denk er wel om dat koper zwak is en slijt, dus houd de plekken waar het aan elkaar verbonden en aan de bitringen verbonden is, goed in de gaten. Gaat op een gegeven moment door nl.... Heb ik eens meegemaakt op een manègepaard.

Fellowww

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:11

als je je paard echt wil laten schuimen kan je hem/haar ook wel bijv. een suikerklontje of een paardensnoepje nemen als je het bit hebt ingedaan ik doe dat ook wel es als mijn pony helemaal niet schuimt gelukkig is dat bijna nooit het geval.

justicehcb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:13

ik heb ook een koper bitje maar hij scuimde al niet erg maar ik moet zeggen dat hij er niet veel erger door is gaan schuimen!!
maar ik vind wel dat hij hem beter pakt

BabbieB

Re: kopern bit effectief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:08

Ik heb zelf niet met koperen bitten gereden, maar heb meegemaakt dat een hol koperen bit brak! Koper is namelijk vrij zacht, vandaar ook al die kopermengsels zoals argentaan e.d..

Ik zou daarom ook nooit met een puur koperen bit gaan rijden, behalve als het massief zou zijn (en dat lijkt me niet te betalen...)

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:15

Ik heb vorige week een argitaan bitje gekocht, dat is het 60% koper.
Mijn paardje schuimde ook niet!
Sinds ik dit bitje erin heb is het beter geworden!!!!
Een suikerklontje helpt ook goed!

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:18

mijn paard schuimde ook nooit, dan mezelf eens een koperen bitje gekocht, maar dit hielp niet. Hij zet zichzelf ongelofelijk vast in de speekselklieren, ondertussen met les gaat dit beter, maar hij heeft gewoon wat wit rond de lippen nu en dat is al voldoende voor me

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:09

Een suikerklontje geven is gewoon het probleem oplossen zonder de oorzaak aan te pakken! Een paard hoort te gaan schuimen doordat hij het bit aanneemt, en nageeflijk en aan de hulpen is. Suikerklontje is dus gewoon de boel bedriegen...