Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Blue_Star schreef:Bandages hebben geen nut,dienen alleen voor de sier
Dus gebruik beter peesbeschermers
Stalbandages heten niets voor niets STALbandages
Blue_Star schreef:Bandages hebben geen nut,dienen alleen voor de sier
Dus gebruik beter peesbeschermers
Stalbandages heten niets voor niets STALbandages
Perla schreef:hier ben ik het niet mee eens...
bandages beschermen het been wel degelijk (mits goed aangelegd)
het hele been word beschermd tegen hetaan tikken van andere benen (geen harde klappen gewoon aan tikken) zou dus bij dressuur voldoende zijn
en bandages ondersteunen de benen op punten waar het nodig is
peesbeschermers worden vaak te strak gedaan (witte drukplekken op de benen)
met stalbandages zou ik niet gaan rijden want te zijn heel lang en dik en puur bedoeld voor op de stal en zeker nier zonder onderlappen als je wilt gaan rijden met bandages kun je beter nog een set bandages er bijkopen (zo duur zijn ze niet)
Kris25 schreef:Bandages hebben wel degelijk nut.
Stalbandages kun je gebruiken bij stalbenen, je kunt ze gebruiken om de pezen warm te houden en wanneer het paard erg onrustig is in zijn box en met zijn benen slaat is het ook een goede beschermer.
Werkbandages zijn gemaakt om mee te rijden, deze ondersteunen de pezen daar waar nodig is, ze houden het been warm, maar door onderlappen te gebruiken kan het teveel aan warte weg en krijg je geen drukplekken omdat een bandage zonder lappen kan gaan knellen.
Niet met stalbandages gaan rijden, want dat heeft geen nut en de kans op afzakken is groter bij stalbandages als je ze niety goed aanlegd.

Blue_Star schreef:Kris25 schreef:Bandages hebben wel degelijk nut.
Stalbandages kun je gebruiken bij stalbenen, je kunt ze gebruiken om de pezen warm te houden en wanneer het paard erg onrustig is in zijn box en met zijn benen slaat is het ook een goede beschermer.
Werkbandages zijn gemaakt om mee te rijden, deze ondersteunen de pezen daar waar nodig is, ze houden het been warm, maar door onderlappen te gebruiken kan het teveel aan warte weg en krijg je geen drukplekken omdat een bandage zonder lappen kan gaan knellen.
Niet met stalbandages gaan rijden, want dat heeft geen nut en de kans op afzakken is groter bij stalbandages als je ze niety goed aanlegd.
Welke nut dan?
Kris25 schreef:Stalbandages kun je gebruiken bij
stalbenen, je kunt ze gebruiken om de pezen warm te houden en wanneer het paard erg onrustig is in zijn box en met zijn benen slaat
is het ook een goede beschermer.

Kris25 schreef:Dus toch niet goed gelezen, er staat nl ook dat je werkbandages kunt gebruiken om de pezen te ondersteunen. Pezen warm houden is altijd beter dan koude pezen, zo verklein je de kans op blessures.
Daarnaast kun je werkbandages ook nog eens gebruiken bij paarden die zichzelf aan tikken met de hoeven tijdens het werk. genoeg redenen? Werbandages hebben nl echt wel nut.
Moniek schreef:stalbandages zijn idd voor stal niet om mee terijden.
ze zijn te lang en te dik.
iedervoorzich of je nu wel of niet bandages gebruikt daar zijn al 1001 topics over.
maar pezen warm houden is niet goed voor de doorbloeding ik gebruik ze heel soms bij paarden om ze bewust te maken van de achterhand.
maar verder niet
Blue_Star schreef:Kris25 schreef:Dus toch niet goed gelezen, er staat nl ook dat je werkbandages kunt gebruiken om de pezen te ondersteunen. Pezen warm houden is altijd beter dan koude pezen, zo verklein je de kans op blessures.
Daarnaast kun je werkbandages ook nog eens gebruiken bij paarden die zichzelf aan tikken met de hoeven tijdens het werk. genoeg redenen? Werbandages hebben nl echt wel nut.
Ahja?Waarom heb ik dan dat probleem bij mijn verzorgpaard?
Leg mij dat dan eens uit!Dus nee,ze hebben geen nut
Kris25 schreef:Jij zal dan wel niet kunnen bandageren en normaal reageren kan ook. Ik val jou niet aan, dus jij mij ook niet.