Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Elsemieke schreef:Mensen vinden het wat fijner om een fris paard met een scherper bit te rijden omdat ze er dan betere controle over hebben.

BrittKitt schreef:op een verkeerde manier kan het ook gewoon dat de mensen het niet meer kunnen oplossen met rijkunsten dus gaan ze aan de haal met materialen. beetje jammer
Evikes schreef:Mijn paard kan soms nogal hard in haar mond zijn. Daarom hadden ze mij aangeraken om met een scherper bit te gaan rijden, zodat ze niet meer zou duwen of iets gevoeliger in haar mond zijn. Ik heb het er eens ingestoken en ik had een omgekeerd effect. Ze sloeg alleen maar haar hoofd in de lucht en was erg lastig. Ik heb nadien weer met een gewone bustrens gaan rijden (toch een redelijke dikke) en de eerste dagen had ik daar ook alleen maar verzet op. Door er 1 keer zo'n scherp bit in te steken!!! Ik heb er 3 dagen werk aan gehad om haar gewone bustrens weer te aanvaarden en licht te worden. Nu is ze weer met 2 vingertjes te rijden. Ze kan soms nog altijd hard in haar mond zijn , maar samen met de hulp van mijn super instructricetje kunnen we ze nu goed rijden!!!