POLL vraag: Bak of goede verzorging?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ik kies voor

Het welzijn van mijn paardje
Geen stemmen
Voor een goede bak
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Mariek1983

POLL vraag: Bak of goede verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 19:20

Hey hier even een poll vraagje:

Stel je bent op een nieuwe stalling en de verzorging voor je paard is perfect lekker lang naar buiten schoon stalletje enz

Maar de bak is bagger waardoor je constant een bak moet afhuren, waar zouden jullie dan uiteindelijk voor kiezen???

Voor de een goede bak of welzijn van je paard op de huidge stalling?

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 19:22

De poll doet het volgens mij niet :S

luvlambiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:24

uuhm.. een andere stal zoeken waar de verzorging goed is en ook de bak

Vlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:24

Welzijn van je paard. Dat lijkt me heel wat belangrijker.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:28

Het moet beide goed zijn.

Uiteindelijk is het dier er wel voor mijn lol (wie houdt er nou een paard terwijl 'ie dat niet leuk vindt!?), een tiptop verzorging is absoluut onderdeel daarvan, maar als ik niet goed uit de voeten kan qua bak dan wordt mij toch een boel plezier ontnomen.
Bovendien is een slechte bak vragen om nare blessures.

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:29

jsh mij ook het welzijn

_Dunja_

Re: POLL vraag: Bak of goede verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:30

Het moet beide goed in orde zijn vind ik.
Je paard moet goede verzorging hebben maar de ruiter moet ook zijn of haar plezier hebben door ook lekker te kunnen rijden..

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:34

beide als ik niet goed kan rijden kan ik mijn paard ook niet voldoende beweging en training geven. Ligt eraan in hoeverre de kosten van het afhuren van de bak in redelijk is met je pensionstalling. Ik stond destijds voor 125 gulden in pension en was lid van een rijvereniging waar ik binnen reed en lid was. Dat was veel goedkoper dan dat ik naar de pensionstalling ging waar ze 350 gulden vroegen

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:35

Margreet schreef:
Het moet beide goed zijn.

Uiteindelijk is het dier er wel voor mijn lol (wie houdt er nou een paard terwijl 'ie dat niet leuk vindt!?), een tiptop verzorging is absoluut onderdeel daarvan, maar als ik niet goed uit de voeten kan qua bak dan wordt mij toch een boel plezier ontnomen.
Bovendien is een slechte bak vragen om nare blessures.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:37

Mariek1983 schreef:
Hey hier even een poll vraagje:

Stel je bent op een nieuwe stalling en de verzorging voor je paard is perfect lekker lang naar buiten schoon stalletje enz

Maar de bak is bagger waardoor je constant een bak moet afhuren, waar zouden jullie dan uiteindelijk voor kiezen???

Voor de een goede bak of welzijn van je paard op de huidge stalling?

Hoi

Ik ga voor een goede verzorging van het paard

Groetjes

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:39

Ik vind dat de bak bij de verzorging hoort, een slechte bak is niet goed voor je paard. Idd beenblessures enzo.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:41

ze moeten allebei goed zijn vind ik

jen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:57

nou dan zal ik er nog even wat bij aanvullen
(ben trouwens bijrijdster van Mariek)

er ligt ontzetten veel zand in die bak...ik heb vanmiddag eens de schep er in gezet en een gat gegraven en bleek dat er dus ong. 1 METER (diep) zand in ligt...(in ong de helft van de bak. achterste gedeelte)

Nou denk ik (denken wij) dat aanstampen ofzo niet veel zin heeft ....aangezien het 1 meter "los" zand is.

En die bak afhuren is 7,50 per uur...maar om dat nou elke dag te gaan doen....:S

Dus we hebben bij de stal wel een bak alleen die is veeeeels te zwaar voor du waardoor we dus
1. Of elke dag die bak af moeten gaan huren om haar training weer op gang te brengen
2. Of Iets aan die bak laten doen...(we hebben het er al over gehad maar krijgen geen zinnig antwoord terug)
3. Of iets anders zoeken waar wel de bak in orde is + goede verzorging enz...

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:23

Gaat dit om je nieuwe stal Marieke?

Tja, het welzijn van het paard is natuurlijk het belangrijkste. Maar om de redenen die eerder in het topic zijn aangegeven is een goede bak ook belangrijk. En aangezien ik zie dat de bak huren ook best duur is, denk ik dat dat geen optie is voor iedere dag.

Ik zou in dit geval toch gaan zoeken naar een andere stal. Dus eentje waar de verzorging goed is en je paard lekker veel naar buiten kan, maar waar ook een goede bak is.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:28

Als je die bak echt iedere dag gaat afhuren (wat ik me niet voor kan stellen, want elke dag serieus trainen is erg veel), dan zijn daar vast wel prijsafspraken over te maken, een soort abonnement.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:31

ik doe het welzijn...
maar een bak is ook belangrijk

ik zal denk ik een andere stal zoeken met goede verzorging en een goede bak...

jen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:55

nou jah elke dag bedoel ik nou ook weer niet het was een beetje "bij wijze van spreken" maar regelmatig (ong 4/5 dagen in de week) willen we er toch wel in gaan brengen jah

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:02

ik vind dat beide gewoon goed moet zijn je betaald er immers voor (en vaak veel ook) dan moet alles ook goed zijn. zo niet zijn er ook andere stallingsplekken die voor datzelfde geld wel beiden bieden

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:31

het is afgelopen weken ook wel klote weer geweest om een beetje een fatsoenlijke bak te hebben

ik ga voor beide

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 21:52

Margreet schreef:
Als je die bak echt iedere dag gaat afhuren (wat ik me niet voor kan stellen, want elke dag serieus trainen is erg veel), dan zijn daar vast wel prijsafspraken over te maken, een soort abonnement.

Nu niet zozeer trainen elke dag. Maar ik kan s avonds ook geen buitenrit maken. Dus ik zal toch moeten rijden met dr! En aangezien onze bak geen optie is...
En mijn bijrijdster kan zo al helemaal niks, en vind ik ook zo erg voor haar. Want zij en mn paardje zijn nu net een beetje gewend en willen ook lekker samen aan de slag gaan...

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 21:53

Waterkippie schreef:
het is afgelopen weken ook wel stinkmodder weer geweest om een beetje een fatsoenlijke bak te hebben

ik ga voor beide

Nou er is geen waterte bekennen hoor in de huidige bak. Hij is alleen echt zooo zwaar dat ik niet durf te rijden vanwege blessures enzo

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:23

Wat heeft dan uiteindelijk de doorslag gegeven om voor deze stal te kiezen. Je staat er pas dus de bodem was toen al in dezelfde staat.
Ik heb mede door een mindere bodem ook de paarden verhuisd. Ik had al een prima verzorging en nu heb ik daar ook nog eens een hele goede bodem bij.

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:25

ik zou beiden goed willen hebben, dan maar wat meer betalen hoor!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 22:29

Ik had er niet zoveel kijk op. En ben op die mensen afgegaan met de bak is in goede staat. Dat is hij ook echt in hun ogen. En je ziet het er ook niet zo op af. Pas als je heel nauw kijkt zou je zien dat hij te diep is te zwaar. Ik kwam er eigenlijk pas achter toen mn paardhje er daadwerkelijk in liep!Dus ja... misvatting dus. Maar goed, er is wel echt watvn te maken. Mar weet niet in hoeverre die mensen eraan mee willen doen. Want voor hun is hij goed genoeg.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:37

een keus kan je hier niet tussen maken denk ik. Het welzijn van je paard is natuurlijk belangrijk! Maar als jij niet fatsoenlijk in een bak kan rijden heb je daar ook zeer weinig aan. Ik vind dat het allebei goed moet zijn!