ik ben op zoek naar een nieuw zadel mijn huidige is een 17,5 inch nou ben ik niet erg groot, 165 en ook niet breed,maat 36. zou ik ook in een 17 of 18 inch kunnen rijden? het zou gaan om een dressuurzadel met dikke kniewrongen en een diepe zit...
wat voor zadel heb je zelf met ongeveer de zelfde maten??
Ik ben ook redelijk smal gebouwd en mijn springzadel is ook 18 inch. Je hebt er niet echt last van. Dressuurzadel heb ik 17.5 en zit er gewoon netjes in. Past dus wel lijkt me!
Ik heb dezelfde maat en ik had een 17,5 inch met mijn wintec en die zat prima. Nu heb ik een 18 inch omdat het zadel wat ik nu heb niet in halve maten is en 17 vond ik net te krap, maar ik vind 18 ook prima zitten hoor geen last van of zo...
Je geeft aan dat je veel steun fijn vind, dus dikke wrong en diepe zit. Daarom kan je beter een zo klein mogelijk passend zadel nemen. Aangezien je aangeeft dat je maat 36 hebt, dan zal ik als eerste aan een 17 inch denken. Dan zit je het stevigst.
mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een rossner dressuur zadel hierbij zit dus een redelijk dikke kniewrong en volgens mij ook een diepe zit... maar als er maar een halve inch verschil in zit...kleiner of groter scheelt dat maar 1.5 centimer als ik goed reken ....
Gewoon een aantal zadels proberen. Ik zit het best in 17,5 inch zadels. Ik heb een 18 inch gehad waar ik echt in schoof, te groot dus. Nu heb ik een ander merk (ook 18 inch) en daar kan ik wel goed in zitten. Scheelt ook per zadel dus
ik ben 1.63 m en ik heb maat 34 dus dat komt wel bijna overeen denk ik. ik rijd in een 17 inch zadel en dat vind ik fijn rijden. in dit zadel zit ik niet heel erg opgesloten, een beetje ruim. maar het is ook maar net wat je zelf prettig vind. maar een 18 inch lijkt me voor jou wel een beetje groot.